REPRESENTACIÓ CONTE DE SANT JORDI

Cada classe de l’escola va agafar un conte tradicional i va realitzar canvis cridaners perquè fos divertit, sorprenent i diferent el final de la història. La nostra classe va modificar el conte de “Les set cabretes i el llop” i es va titular “Les setze cabretes i el drac”. Ara bé, l’important és que els infants es van il·lusionar amb aquesta activitat alhora que es treballava la imaginació, creativitat, vocalització, plàstica, treballar en gran grup, memorització…. i tenir moltes ganes de representar-lo davant de les altres classes.

DRAC

A  partir d’una ouera hem fet el cap d’un drac. Per dintre l’hem pintant de color vermell o taronja i per fora de color verd. Per representar el foc hem utilitzat paper de seda de tres colors (groc, taronja i vermell). Finalment, hem pintat els ulls i aquest és el resultat del nostre esforç.

EXCURSIÓ TEATRE

Va ser un matí especial ja que totes les classes d’infantil vam anar en el mateix autobús d’excursió. Els dos cursos de P3 van anar a la granja i les dues classes de P4 i P5 vam anar a veure una obra de teatre d’ombres i música a Tarragona. Als infants de P3 els vam deixar a la porta de la granja i nosaltres vam continuar cap a Tarragona ciutat. Va ser un dia ple d’emocions per a tots i, a més hem de tenir en compte que per a alguns nens va ser la primera vegada que trepitjaven un teatre.

FILOSOFIA

A part de treballar filosofia amb el llibre de filòsofs hem desenvolupat la reflexió dels nens i nenes mitjançant un quadre de Joan Miró que té de títol “La terra llaurada”. Aquest és molt imaginatiu i afavoreix el diàleg i el desenvolupament dels pensaments dels infants a través dels peculiars animals i paisatge que Miró va plasmar en la seva obra.Per fer l’activitat atractiva es va emprar una caixa on es posaven parts d’una planta i ells havien d’endevinar el que tocaven amb els ulls tancats. això afavoria el desenvolupament d’altres sentits com: tacte i olfacte i, també, verbalitzaven les seves deduccions i deien com havien arribat a les seves afirmacions. Després es va procedir a proposar les normes que volíem que estiguessin presents durant les nostres sessions de filosofia. Més tard, es va passar a analitzar diferents parts del quadre per provocar la meditació i la capacitat de concentració mitjançant preguntes i contrastar, de tant en tant, les seves opinions amb les d’altres companys o companyes. D’aquesta forma s’ajudava a formar l’estructura dels seus pensaments.Per últim, comentar que els infants van avaluar les nostres sessions mitjançant dibuixos i gomets per adonar-nos de les seves impressions respecte aquestes activitats.

LA MONA

Per a la realització de la nostra mona hem utilitzat els següents ingredients: pa de pessic, xocolata, lacasitos, ous de xocolata i imaginació.Una vegada acabada es va dur a la sala d’ordinadors on s’exposava les altres mones del col·legi. Després del pati vam veure totes les mones de les altres classes i es va contemplar que el resultat final havia estat molt variat i això que es va partir de la mateixa base. A la tarda es va degustar la mona acompanyada de tres tipus de sucs i es va acabar cantant la cançó de la mona.

Va ser un dia molt especial, doncs era l’últim que es passava en aquest col·legi i ens veuríem, de nou, a l’escola nova

DONA I OCELL

El primer que vam fer va ser observar l’obra “La dona i l’ocell” tot verbalitzant què veien abans de saber el seu nom i  que els agradava de l’obra.  Més endavant es va preparar les taules per pintar els cilindres amb esponges geomètriques i es va deixar assecar damunt una base de porexpan. A la següent sessió de plàstica es va posar a sobre del cilindre gran un cilindre petit i una lluna de cartolina. Seguidament, en una cartolina blava van posar el títol de l’obra en llapis “Dona i ocell”i el van repassar amb retolador. Per finalitzar van enganxar, amb cola, el cilindre gran sobre la base. Tanmateix, aquesta activitat és funcional ja que es pot utilitzar com a llapidera.

 

CARNAVAL

Aquest any es va decidir que Infantil aniria de músics i cada classe s’havia de fer el seu propi instrument i vestit. D’aquesta forma P3 va realitzar uns tambors, P4 unes maraques i P5 unes guitarres a partir de caixes de sabates, uns rotllos de cuina i  gomes de pollastres.

Per pintar les guitarres cada nen i nena va triar entre un assortiment de colors i motlles amb formes d’animals, estrelles, etc. Ara bé, cada guitarra tenia el segell personal de cadascun dels infants i el resultat de les disfresses i de la desfilada va ser el següent.

 

EXCURSIÓ CERÀMICA CAN JULIÀ

Els nens i nenes de P4 i P5 vam fer una excursió a la Masia Can Julià a Sant Esteve Sesrovires. En arribar, ens vam posar a esmorzar tranquil·lament i, acte seguit, vam entrar a la Masia on cadascú va pintar una peça de ceràmica amb dos tipus de colors terra. Era curiós veure que, després de la cocció, aquests colors es convertien en blaus, verds… Durant el procés de cocció,la monitora del taller anava explicant tot el procés i era impressionant veure  una pantalla digital, al costat del forn, on es veia la temperatura. Vam veure com els dígits arribaven a la xifra de 990 graus.

Més tard, vam estar agafant peces de ceràmiques amb unes pinces metàl·liques. Seguidament, quan la monitora va obrir el forn vam poder veure con les peces estaven roent i, al poc temps, vam procedir a col·locar-les al terra, damunt d’unes fustes. A continuació, vam fer un silenci i s’escoltava com una melodia produïa pels diferents sons que emetien les ceràmiques al refredar-se. Vam ser unes sensacions màgiques on treballàvem diferents sentits sensorials i vam aprendre un munt de coses sobre la ceràmica.