Fundesplai: “Viu l’esquirol al nostre bosc?”

Durant els dies 22, 23 i 24 els alumnes de cicle mitjà hem realitzat els tallers d’Educació Ambiental organitzats per Fundesplai.

Aquest any hem treballat i hem observat un bosc proper a l’escola, per veure si hi podem trobar esquirols! El dijous 23 durant tot el dia vam fer l’excursió al bosc per observar-lo. L’endemà, el divendres, ja a la classe van fer les conclusions de les observacions i entre tots vam construir un mural del bosc.

Han estat uns tallers i activitats molt divertides i enriquidores.

Cliqueu la imatge i veure quin treball vam fer!

TROBADA INTERGENERACIONAL: “A què jugàveu de petits?”

Sovint hi ha avis, àvies, … que ens diuen: “Aquests nens sempre estan enganxats a les maquinetes”, “no saben jugar a jocs de taula”…

Els alumnes de cicle mitjà hem convidat a les àvies i avis nostres o del poble que ens vinguin a explicar “a què jugaven de petits?. També compartirem una estona jugant a jocs de taula i sobretot a ESCACS!!

El 1r pas, va ser l’elaboració dels cartells i les falques de ràdio.

2n pas: Penjar els cartells pel poble i emetre les falques de ràdio per la megafonia de l’escola.

Cliqueu i veureu que ve que ens ho vam passar!

Els alumnes d’educació infantil ens parlen de la PREHISTÒRIA

El divendres 12 d’abril, l’últim dia del trimestre, els alumnes de 4t hem anat a la classe d’educació infantil i ens han explicat el seu projecte d’aquest trimestre: LA PREHISTÒRIA. També ens han ensenyat una cova que havien construït a la classe i on hi posaven el material.

Sabien moltes coses!!!

SORTIDA A LA COMISSARIA DE MOSSOS I A RÀDIO OLOT

El dijous 4 d’abril els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior vam anar a Olot amb el bus transversal.

Primer vam esmorzar al costat de la comissaria dels mossos, i després vam entrar perquè ens ensenyessin tota la comissaria. A més, ens van fer una important xerrada on els mossos ens van explicar què feien i com ho feien.

Després, vam anar caminant fins a Ràdio Olot on també ens van ensenyar com treballaven i ens van deixar escoltar una falca i un programa gravant en directe.

Per últim vam dinar al parc dels gegants i vam jugar fins que vam tornar a agafar el transversal per tornar a l’escola.

Va ser un dia espectacular que no oblidarem!!

Alumnes de CM i CS

LA FORÇA DE L’AIGUA

El dia 12 de març, els alumnes de CM i CS vam anar a Sant Pau de Segúries i  a la Colònia Estabanell, que es troba entre Camprodon i Sant Pau de Segúries.

Al matí vam agafar l’autocar per anar a Sant Pau de Segúries d’excursió. Vam anar a una Colònia, que es diu Estabanell. Allà ens van rebre uns nois molt amables que es deien Xavi i Pau.

Primer de tot vam esmorzar al parc per agafar forces, quan van acabar vam fer sis grups per investigar la colònia fent una gimcana. Vam descobrir moltes coses que no sabíem: ens van explicar que van construir la colònia perquè hi havia una fàbrica tèxtil, que funcionava amb la força de l’aigua del riu Ter,  i per què la gent no hagués d’anar cada dia a peu a la fàbrica van fer un petit poble, on hi vivien els treballadors i hi tenien de tot (escola, església, cinema, teatre, hort, cases, botiga…). També ens van explicar que antigament la colònia es deia Matabosch

Desprès ens va recollir l’autobús i ens va dur a dinar en un parc de Sant Pau de Segúries. En finalitzar el dinar vam visitar la centra hidroelèctrica, acompanyats d’en Jaume, un treballador de la centra. També vam anar al lloc on netejaven l’aigua.

Va ser un dia fantàstic!

Alumnes de cicle mitjà

(fragments extrets de diferents textos)

ABANS DEL PAPER: PAPIR I JEROGLÍFICS

El dimarts 5 de març els alumnes de CM i CS vàrem anar al Molí de la Farga de Banyoles.

Allà la Mamen, la monitora, ens va explicar el que faríem. Vàrem fer un punt de llibre amb paper artesanal que fan amb cotó. Hi vam escriure  el nostre nom escrit amb glifos que és l’escriptura jeroglífica, com la dels egipcis.

Llavors en Jordi que fa de paperaire; també vam fer una espècie de papir amb la fulla de blat de moro empastifant les fulles amb cola blanca diluïda i col·locant-li de forma vertical i horitzontal al damunt d’un plàstic fent un quadrat. Ens van explicar com acabar de fer el nostre papir; un cop a l’escola hem hagut de premsar-ho durant tres dies i j després ho haurem d’estendre.

Poc després d’acabar els tallers, ens vam posar en marxa cap al Parc de la Draga al costat de l’Estany de Banyoles on vam dinar, jugar i gaudir molt.

Va ser un dia fantàstic!

ARNAU BERMUDEZ I AINA SALVADOR

6è – Cicle Superior

CLUB D’ESCACS OLOT

El dimarts 22 de gener, els alumnes de cicle mitjà hem tingut una gran sorpresa. Ens ha visitat un mestre del Club d’escacs d’Olot. Prèviament, juntament amb els alumnes de 2n hem fet algunes partides i jocs d’escacs per començar a escalfar. Quan han arribat el mestre, ens ha recordat diferents conceptes d’escacs, com començar una partida… i al final hem jugat unes simultànies amb ell. Ha estat un matí entretingut i divertit.

Cliqueu i veure com en sabem!!