Construïm un baròmetre

Aquests darrers dies hem estat muntant un baròmetre. Primer no sabíem ben bé per a què servia. Ara ja sabem que ens indica la pressió atmosfèrica, i segons quina sigui, es preveu que hi hagi un temps estable o anticicló, o ens pot anunciar que arriba una depressió, i per tant, un temps inestable.

El muntatge ha estat molt senzill. Amb poc material hem construït el baròmetre: un pot de vidre, un globus, una goma elàstica i una palla de refresc. També hem hagut de preparar amb una cartolina una escala graduada.

El secret es troba en què el pot estigui ben tancat hermèticament amb el globus i que per tant, dins seu, la pressió de l’aire sempre sigui la mateixa. En canvi, la pressió atmosfèrica (exterior) va variant. Si s’acosta una depressió, la pressió atmosfèrica disminueix (i és més petita que la de dintre del pot), la superfície del globus puja i l’extrem exterior de la palleta baixa una mica. Si arriba anticicló succeeix al revés, la superfície del globus s’enfonsa una mica, i l’extrem exterior de la palleta puja.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Construïm un baròmetre

  1. Aina Ribes diu:

    Jo crec que aquesta activitat va ser divertida i curiosa alhora de fer. Ademes vam apendre coses que no sabiem i vam treballa en grup. Ens vam poder donar compte de en quina facilitat es movia la palleta {al principi semblava magic} pero al final el mestre ens va explicar quin era el motiu.
    Em va agrada molt.

  2. Miquel Rodríguez Ortiz diu:

    Quina pena que s’han trencat!

  3. Sinead diu:

    Ens ho vam passar molt bé construint-lo. Quina llastima que s’hagin trencat!:(

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *