L’escola acomiada l’alumnat de 6è

Publicat dins de CURS 19-20 | Deixa un comentari

CONCURS DE LA CLOTXA 2020

Per 2n any consecutiu l’alumnat de 4t s’ha presentat en el Concurs d’Auques de la Clotxa i  ha resultat el guanyador. L’auca guanyadora correspon a Marta Mas, Jorge Millán, Gil Turtós i Jaume Pallàs. Recolliran el premi el dia 15 de març a la 17a Festa de la Clotxa de la Ribera d’Ebre a Móra la Nova.

Publicat dins de notícies | Deixa un comentari

Espai Einstein

 Espai EINSTEIN: 3ª ronda

A la tercera ronda de l’espai Einstein, els alumnes de la Comunitat dels Grans han pogut fer diferents propostes per treballar el Principi de Bernoulli. També han extret clorofil·la i xantofil·la de fulles verdes i morades, han construït una brúixola i han experimentat amb la combustió i la pressió atmosfèrica. A més a més, han pogut conèixer la biografia d’alguns grans científics.

Voleu veure’n algunes fotografies? Cliqueu aquí!

 

Espai EINSTEIN: 1a i 2a rondes

A les dues primeres rondes de l’espai d’aprenentatge Einstein, els alumnes de la Comunitat dels Grans hem experimentat amb la densitat, amb la llum, amb el so i amb l’òptica. Hem muntat un circuit elèctric i hem fet activitats per conèixer els animals invertebrats, la Terra i l’Univers. També hem conegut alguns dels millors científics i hem llegit curiositats científiques del dia a dia.

Cliqueu aquí per veure’n algunes imatges.

Publicat dins de ESPAIS D'APRENENTATGE | Deixa un comentari

Espai Marie Curie

Espai MARIE CURIE: 3ª ronda

A tercera ronda de l’espai de Marie Curie hem treballat diferents propostes. En aquestes imatges podeu veure que hem experimentat: com fer una gota esferoïdal damunt una moneda, com fer una làmpada de lava, com inflar un globus sense bufar, hem simulat la digestió dels aliments, hem pogut saber per què flotem més a l’aigua del mar que no a l’aigua de la piscina fent proves amb un ou, i hem pogut endevinar quins sons fan alguns animals domèstics, marins, de la selva, del bosc…

Estem xalant molt i aprenem d’una forma més lúdica. En algun dels reptes, a part d’aprendre, riem molt perquè a vegades ens passa com als científics, que fan les coses i no els surten a la primera.

 

 

Espai MARIE CURIE: 1a i 2a rondes

A les primeres rondes de l’espai Marie Curie els alumnes de la Comunitat dels Mitjans hem treballat diferents propostes. Hem experimentat amb l’aire, amb l’electricitat estàtica, amb el nostre cos, hem fet de químics, hem fet surar plastilina, hem manipulat amb diferents materials per fer slime... Ens ho hem passat d’allò més bé i hi ha hagut moments en què ens ha tocat pensar molt per poder saber què passava i el perquè en cada microespai d’aprenentatge.

Si voleu veure algunes fotografies de com hem treballat, cliqueu aquí.

 

Publicat dins de ESPAIS D'APRENENTATGE | Deixa un comentari

Espais d’aprenentatge de la Comunitat dels Grans – 1a ronda

Són quatre els espais en què s’ha organitzat la comunitat dels grans.

L’espai HIPÀTIA proposa la resolució de reptes matemàtics de la vida quotidiana  de manera manipulativa i lúdica, promovent la  col·laboració entre els companys de la comunitat.

Està organitzat en 5 microespais. Aquestes són les propostes de la 1a ronda:

Construccions: Hem fet illes de cases de diferent alçada amb “Policubs” i construccions amb cubs (Structuro)

Sistemes de Numeració: Hem fet joc i càlculs amb números romans, egipcis i maies.

Mesura: Vam mesurar el pas del temps amb els interessants cicles vitals de les marietes i de les tortugues marines.

 Jocs de lògica: Havíem d’endevinar el què hi havia dins d’unes capsetes seguint diferents pistes.

 Racó d’Hipàtia: Hem pogut llegir un llibre sobre la vida d’Hipàtia i contes sobre els números i fer alguna de les activitats proposades.

L’espai SÀPIENS és una espècie de calaix de sastre per fer una mica de cultura general tot incidint en continguts de medi social i el treball de la competència lingüística. En la primera ronda s’ha organitzat en cinc propostes:

  • Visitem monuments: d’una caixa amb una trentena de monuments del món, n’havien d’escollir un i cercar diferent informació per acabar-ho convertint en una presentació digital.
  • Terra a la vista: un viatge per conèixer alguna de les illes del Mediterrani i alguna de les deu illes més grans del món. Això sí, també han aparegut les illes de plàstic, que aquestes sí que ens han de fer reflexionar.
  • Descobrim alfabets del món: es tractava de desxifrar frases escrites amb alfabet víking i per un altre costat havien de ser capaços de convertir una frase a l’alfabet wakanda.
  • Viatges de lectura: a partir de dos lectures que se’ls proposa sobre el món dels viatges, han de respondre una comprensió lectora mitjançant una aplicació que es diu Topgrade.
  • World Landmarks Puzzles: una activitat més lúdica amb l’ordinador en què han de fer un trencaclosques d’alguns dels monuments més emblemàtics del món com per exemple la Torre Eiffel, el Taj Mahal, les piràmides d’Egipte, les restes de Pompeia, el Kilimanjaro, la Gran Muralla Xinesa o l’Alhambra de Granada.

Cliqueu aquí per veure’n algunes imatges.

 

A C3PO es treballa robòtica, tecnologia i informàtica utilitzant eines digitals, jocs i altres recursos. Durant les successives rondes hi haurà tres propostes que s’aniran repetint amb diferent objectiu i dificultat. A la primera ronda vam treballar les següents propostes:

  • Programació Scratch: van desplaçar al robot R2D2 cap al seu objectiu pensant molt bé els moviments que hauria de fer per tal d’aconseguir el tresor. També van fer ballar un personatge segons els passos que els indicaven que havia de fer.
  • Stop Motion: a partir de varis grups de materials, van triar-ne un i van elaborar un vídeo amb la tècnica Stop Motion.
  • Story Jumper: amb aquesta eina online van escriure un llibre digital a partir d’una plantilla en blanc.
  • Robòtica WeDo 2.0: van crear al Milo, un robot científic que van programar per descobrir una nova espècie de planta, van crear-li un sensor de moviment i el van programar per tal d’enviar al laboratori la informació obtinguda.
  • Gravitrax: a través de diferents tipus d’exercicis (la peça misteriosa, alçades, raïls i bales), han experimentat com afecta la força de gravetat per tal que la bola arribi al final del recorregut.

Cliqueu aquí per veure’n algunes imatges.

Publicat dins de ESPAIS D'APRENENTATGE | Deixa un comentari