Són quatre els espais en què s’ha organitzat la comunitat dels grans.
L’espai HIPÀTIA proposa la resolució de reptes matemàtics de la vida quotidiana de manera manipulativa i lúdica, promovent la col·laboració entre els companys de la comunitat.
Està organitzat en 5 microespais. Aquestes són les propostes de la 1a ronda:
Construccions: Hem fet illes de cases de diferent alçada amb “Policubs” i construccions amb cubs (Structuro)
Sistemes de Numeració: Hem fet joc i càlculs amb números romans, egipcis i maies.
Mesura: Vam mesurar el pas del temps amb els interessants cicles vitals de les marietes i de les tortugues marines.
Jocs de lògica: Havíem d’endevinar el què hi havia dins d’unes capsetes seguint diferents pistes.
Racó d’Hipàtia: Hem pogut llegir un llibre sobre la vida d’Hipàtia i contes sobre els números i fer alguna de les activitats proposades.
L’espai SÀPIENS és una espècie de calaix de sastre per fer una mica de cultura general tot incidint en continguts de medi social i el treball de la competència lingüística. En la primera ronda s’ha organitzat en cinc propostes:
- Visitem monuments: d’una caixa amb una trentena de monuments del món, n’havien d’escollir un i cercar diferent informació per acabar-ho convertint en una presentació digital.
- Terra a la vista: un viatge per conèixer alguna de les illes del Mediterrani i alguna de les deu illes més grans del món. Això sí, també han aparegut les illes de plàstic, que aquestes sí que ens han de fer reflexionar.
- Descobrim alfabets del món: es tractava de desxifrar frases escrites amb alfabet víking i per un altre costat havien de ser capaços de convertir una frase a l’alfabet wakanda.
- Viatges de lectura: a partir de dos lectures que se’ls proposa sobre el món dels viatges, han de respondre una comprensió lectora mitjançant una aplicació que es diu Topgrade.
- World Landmarks Puzzles: una activitat més lúdica amb l’ordinador en què han de fer un trencaclosques d’alguns dels monuments més emblemàtics del món com per exemple la Torre Eiffel, el Taj Mahal, les piràmides d’Egipte, les restes de Pompeia, el Kilimanjaro, la Gran Muralla Xinesa o l’Alhambra de Granada.
Cliqueu aquí per veure’n algunes imatges.
A C3PO es treballa robòtica, tecnologia i informàtica utilitzant eines digitals, jocs i altres recursos. Durant les successives rondes hi haurà tres propostes que s’aniran repetint amb diferent objectiu i dificultat. A la primera ronda vam treballar les següents propostes:
- Programació Scratch: van desplaçar al robot R2D2 cap al seu objectiu pensant molt bé els moviments que hauria de fer per tal d’aconseguir el tresor. També van fer ballar un personatge segons els passos que els indicaven que havia de fer.
- Stop Motion: a partir de varis grups de materials, van triar-ne un i van elaborar un vídeo amb la tècnica Stop Motion.
- Story Jumper: amb aquesta eina online van escriure un llibre digital a partir d’una plantilla en blanc.
- Robòtica WeDo 2.0: van crear al Milo, un robot científic que van programar per descobrir una nova espècie de planta, van crear-li un sensor de moviment i el van programar per tal d’enviar al laboratori la informació obtinguda.
- Gravitrax: a través de diferents tipus d’exercicis (la peça misteriosa, alçades, raïls i bales), han experimentat com afecta la força de gravetat per tal que la bola arribi al final del recorregut.
Cliqueu aquí per veure’n algunes imatges.