SOM-HI! RECURSOS DEL 30 DE MARÇ AL 13 D’ABRIL

Benvolgudes famílies!

Encetem la tercera setmana a casa i, per això, us volem proposar noves idees AL BLOC dels POPS per continuar treballant els temes de l’aula. A més a més, us volem donar altres informacions importants, ja que començarem a introduir algunes novetats, ja que això es va allargant. Al Dinàntia us hem explicat ben bé cada tema.

FEU UNA ULLADA, ÉS IMPORTANT!

1. Comencem a demanar-vos retorn d’algunes activitats. Al llarg d’aquesta setmana (30 de març-3 d’abril) ens heu de retornar via correu electrònic de la classe (classedelspops@gmail.com):

  • Les fitxes dels capítols 8, 9 i 10 del llibre “Els somnis de l’Aurèlia” (Podeu fer fotos)
  • Medi: Fer-nos arribar les preguntes que vau contestar la setmana passada sobre l’aparell locomotor.
  • Català: la descripció d’un personatge (podeu fer-ho a través d’una foto)

2. Dijous les tutores volem fer una videotrucada amb tots els nens i nenes i així ens veurem. Ja us informarem, via dinantia, dels detalls (plataforma i hora de la trobada).

3. Estem preparant l’aplicació del GOOGLE CLASSROOM per tal que la interacció de feines sigui més fàcil per a tots/es. Així, durant aquesta setmana, us enviarem la informació detallada, ja que cada alumne disposarà del seu correu i contrasenya. De moment, i en qualsevol cas, a partir d’avui ja podem estar en contacte a través del dinantia o del correu de la classe.

Sobretot, totes les feines que us hem anat proposant no són obligatòries i, de fet, volem que siguin una ajuda per a tots vosaltres, donat que estem vivint aquestes circumstàncies tan excepcionals.
A partir d’aquesta setmana per tal que es vegi un fruit de la feina realitzada us demanem aquest retorn per tal que mestres i alumnes en veiem la seva utilitat. Qualsevol dubte, inquietud, dificultat que pugueu tenir, comuniqueu-nos-la utilitzant les vies (ja esmentades) i entre tots/es buscarem la manera (solució, recurs,…) que ens sigui més idònia a tots/es.

 

AQUÍ TENIU MÉS RECURSOS:

1- CATALÀ (AQUESTA TASCA CAL FER-LA PEL 14 D’ABRIL)

Aquesta setmana treballarem la “Descripció de la meva habitació”. Per fer-ho:

1- Fes la comprensió lectora de la descripció d’una habitació
http://www.xtec.cat/sgfp/llicencies/200203/memories/ateruel/T8%20desc%20hab%20cl/T8%20Ipr.pdf 

2- Escriure la descripció de la teva habitació (pots fer el dibuix o hi pots posar una foto)

    -Per poder fer una bona descripció, primer contesta les següents preguntes:

A quin lloc del pis està la teva habitació? (a prop de l’entrada de casa, al costat del menjador,…)
Com és el teu llit? (alt, baix, petit, de fusta, de ferro,…)
Si hi ha cadires, coixins, catifes,… com són?, de quins colors?
Hi ha prestatges per posar-hi llibres? Com són?
Si hi ha calaixera, armari, tauleta de nit, escriptori, com són?
Què hi ha penjat a les parets? (quadres, pòsters, mapes,…)
Com és la finestra? Hi ha cortines o persiana?On dóna la finestra? (al carrer, al jardí, a una terrassa,…)

– Esborrany: Ara és el moment de començar a escriure la descripció seguint les preguntes que heu contestat abans.

**Recorda d’utilitzar connectors: Per començar, també, a més a més, tot seguit, en primer lloc, en segon lloc, pel que fa, continuant amb el que deia, ….

 

2- CASTELLÀ

Comprensión lectora “Las tres rejas”
http://www.ceiploreto.es/sugerencias/Comprension_lectora/segundo_ciclo/248/148/index.html

Comprensión lectora “Un rey de Babilonia”
http://www.ceiploreto.es/sugerencias/Comprension_lectora/segundo_ciclo/221/121/index.html

Comprensión lectora “El asno disfrazado de león”
http://www.ceiploreto.es/sugerencias/Comprension_lectora/segundo_ciclo/222/122/index.html

I además, queremos que trabajéis en la construcción de un texto introduciendo las palabras adecuadas: http://www.xtec.cat/~jgenover/cuento1.htm

 

3- ANGLÈS

Let’s practise ACTIONS AND CAN

GRAMMAR:
https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Modal_verbs/Can_or_Can’t_hk6230xe

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/To_be_or_to_have/Animals_descriptions_mh6837zc

 

LISTENING:
https://www.chiscos.net/xestor/chs/teacher/b3u51/b3u5.html

GAMES:
https://www.chiscos.net/xestor/chs/teacher/b3u51/b3u5.html

https://www.chiscos.net/xestor/chs/teacher/b3u51/b3u5.html

https://www.chiscos.net/xestor/chs/teacher/b3u51/b3u5.html

https://www.chiscos.net/xestor/chs/teacher/b3u51/b3u5.html

 

SONG: Do you remember this song?

  1. https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Can_or_can’t/progress_check_unit_2_school_oxford_vq4924pd

  2. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es/songs/can-flea-climb-tree

READING:
https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Expressing_ability/Wild_animals_on47050ro

VIDEO:
http://www.koalatext.com/public/index.php/unitsv2/459

 


4- MEDI (
AQUESTA TASCA CAL FER-LA PEL 14 D’ABRIL)

Aquesta setmana teniu unes fitxes per contestar unes preguntes sobre els sentits, l’aparell locomotor i els ossos. 

 

5- MATEMÀTIQUES

Aquesta setmana volem que seguiu practicant amb les següents pàgines: 

CÀLCUL MENTAL: https://www.vedoque.com/juegos/juego.php?j=dados

FRACCIONS: http://www.educaplus.org/games/fracciones

 

TAULES DE MULTIPLICAR: https://www.tablasdemultiplicar.com/memoria.htmlhttps://www.arcademics.com/games/grand-prix

 

JOCS MATEMÀTICS (PERCEPCIÓ): https://www.youtube.com/watch?v=WpSkp7j84gI&feature=share&fbclid=IwAR0YGt0Gd6P3T7-QWb7TIu9DVWMFQwThmKxR0k7IX5kxE2Cg9W0BeBIrtLo

 

I… us deixem un repte, qui ho endevinarà?

 

6- MÚSICA

– Voleu practicar la percussió corporal?, doncs a veure si els seguiu:  
https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=DtxrjBqmNV4&feature=emb_logo

– Percussió amb gots, ensenyada per nens/es: https://www.youtube.com/watch?v=Y6zBJz_Dj0s

 – T’atreveixes a cantar? Doncs prova el Karaoke: 

Frozen: https://www.youtube.com/watch?v=UmNWapitlVk

El pollito pío: https://www.youtube.com/watch?v=LkDYJiC5Cqs

Hakuna Matata: https://www.youtube.com/watch?v=hDy71mwX53Y

Minecraft: https://www.youtube.com/watch?v=ZmBND27ZaSU

 

7- VALORS

Aquesta setmana a Valors volem treballar la solidaritat. Sabeu què és?

“La cosa perdida”: https://www.youtube.com/watch?v=DR5c7Jybf6c

“El niño rico y el niño pobre”: http://www.ceiploreto.es/sugerencias/Comprension_lectora/segundo_ciclo/243/143/index.html

 

8- PLÀSTICA

Hem pensat que us aniria molt bé fer papiroflexia! Us deixem un link on podeu trobar moltes formes: https://www.youtube.com/user/juntinescanal/videos

 


9- EDUCACIÓ FÍSICA

Més propostes per a fer exercici.

– Joc d’Educació Física tipus joc de taula en català (interactiu, cal dau):
https://view.genial.ly/5e78c6d90fcfb90d9fa4dd48

– Joc d’Educació Física en castellà (totalment interactiu, no cal dau):
https://view.genial.ly/5e73b3c24aba9c1b7b82bc6c/game-muevetef

– Fitness amb el mestre d’EF Joe Wicks. Moltes nenes i nens del món estan fent exercici amb ell.  https://youtu.be/4wzoy_J3I_chttps://youtu.be/6v-a_dpwhro

Classes de Zumba Kids A ballar!
https://youtu.be/FP0wgVhUC9w

https://youtu.be/wheGAwTdrak

 – Just dance now: https://justdancenow.com/

 – Classes de ioga Per relaxar-se i posar-se forts i fortes
https://youtu.be/3bjggxDiXyk

https://youtu.be/jMOZz7GHaog

 

– Classes de Tai-txi Controla el teu cos i omple’l d’energia.
https://youtu.be/alCP5R3EFxA

https://youtu.be/cTAX57Fz9pM

 

  1. Altres coses divertides i entretingudes

– Receptes de cuina per gaudir amb la companyia d’un adult.
https://youtu.be/APwKkdxbvpE

https://youtu.be/vrpof_QQUe0

– Per crear les teves pròpies sopes de lletres:
https://www.educima.com/wordsearch.php
– Per crear mots encreuats:
https://www.educima.com/crosswordgenerator.php

 

Ja sabeu que ens podeu deixar comentaris!

US TROBEM MOLT A FALTAR

Abraçades, petons i ànims a tots/es!!!

 

Carme i Cristina

Publicat dins de General | 1 comentari

A per la segona setmana!

Bon dia POPS !

Acabem d’encetar la segona setmana a casa i, per això, us volem proposar noves idees per aprofitar el temps i aprofundir en temes que ja estàvem treballant a l’aula.
Recordeu que podeu deixar comentaris al bloc i explicar com esteu vivint aquests dies a casa. Seria una bona manera d’estar en contacte.

I jugueu, balleu, feu manualitats, jocs de taula, circuits per casa, puzzles, teatres…i, ja sabeu, A LLEGIR MOLT, que cada llibre és una nova aventura!

 

  1. ENGLISH:

 

 

2. EDUCACIÓ FÍSICA:

Segons la Organització Mundial de la Salut (OMS), és recomanable realitzar 60 minuts o més d’activitat física diària.
Són moments difícils per a tots i totes i ara és més important que mai que ens moguem.
Per què?
Perquè realitzar activitat física durant el nostre confinament ens ajudarà a millorar la nostra circulació, enfortir el nostre sistema immunitari, controlar el nostre pes, enfortir els nostres ossos i musculatura, reduir l’ansietat i millorar el nostre estat d’ànim.
Per aquest motiu, des de l’àrea d’educació física, us compartim algunes propostes senzilles que poden fer els vostres fills/es a casa amb poc material o que podeu fer conjuntament amb ells/es.
Recomano:
– Començar amb algun exercici d’escalfament sempre.
Després en funció del que vulgueu treballar, podeu anar combinant sessions de cardio (coreografies amb material o sense, jocs, circuits), amb sessions de ioga i també algun entrenament muscular. Si els veieu amb molta energia, sobretot feu cardio (coreografies en moviment o jocs, circuits).
– Si l’activitat ha estat intensa no us oblideu de fer estiraments per no patir cruiximents (“agujetas”), per exemple podeu fer aquests:

Tot això que us posem són exemples i encara en podeu trobar molts més. També està bé que els deixeu escollir en funció de la música.
Exercicis d’escalfament:
Bàsic:

– Amb música:
Moderat:
– En família:
– Amb música 1 2

Intensitat alta:

Entrenament muscular:
– Tabata (sèries repetitives d’exercicis musculars)

Jocs variats de confinament, circuits, …:
– 1
2
– 3
– 4
– motricitat fina i gruixuda:
– Circuits
– coordinació:
– psicomotricitat:
– Jocs:

Coreografies amb material:
– Coreografia amb fit ball:
I UN ALTRA
– Coreografia amb fit ball:
– Coreografia amb aro o rodona pintada a terra:
– Tonificació amb aros:

Coreografies:
– Zumba senzilla:
– Zumba senzilla:
– Treball cardiovascular amb música africana:
– Just Dance Mimi:
– Just Dance Monkey (especialment per Peixos Espasa):
(una altra més difícil)
– Jessie J.- Nicki Minaj- Ariana Grande:
– Zumba Justin Bieber:
– Zumba Uptown Funk:
– Zumba Meghan Trainor:
– Zumba Kate Perry:
– Zumba Tsunami: (Intensitat alta)
– Zumba The Chainsmoker:
– Coreografia de fitness- can’t stop the feeling (especialment per Taurons)
I una altra:
– Rock:
– Hip hop:
– Hip hop:

Ioga per a nens/es
– Ioga per a nens/es:
1
2
3
4

 

3. CATALÀ:

  •  Expressió escrita “La descripció d’un personatge”. Per fer-ho pots seguir les següents pautes:
                  1.- Escriu breument qui és, com es diu, què fa.
    2.- Explica com és ( cós, roba, aspecte) començant de dalt a baix,  ordenadament.
    3.- Escriu els verbs en present: és, porta, fa, li agrada…
    4.- Fes servir adjectius (color, mida, forma, caràcter…)
    5.- Explica per què t’agrada, la teva opinió.
  • Ortografia: “Escric majúscules”
    http://www.edu365.cat/primaria/catala/ortografia/ci02.html 

 

4. CASTELLANO: 

 

5. MEDI:

  1. Com es diuen els ossos que protegeixen el cervell?
  2. Quins ossos formen la columna vertebral?
  3. Com es diuen els ossos que protegeixen el cor i els pulmons?
  4. Completa:
                Ossos dels braços            Ossos de les cames

 

6. MATEMÀTIQUES:

 

7. EDUCACIÓ EN VALORS:

  • Abans del visionat…
    • Parleu i reflexioneu sobre què enteneu per tolerància.
    • Davant un conflicte amb una altra persona, com actueu?
    • Creieu que sempre hem de tenir la raó?

  • Ara veieu el Curtmetratge “El pont”
    https://www.youtube.com/watch?v=NaMpxR_RQSY

  • Després de veure’l, reflexioneu i contesteu:
    • Què ha passat al pont?
    • Quin conflicte s’han trobat?
    • És important tenir una bona manera de comunicar-se amb els altres?
    • Com ho han solucionat? 
    • Penseu el mateix sobre la tolerància després de veure el vídeo?

 

8. MÚSICA:

Trivial musical: https://aprendomusica.com/const2/21trivial1/trivial1.html
Vídeo de percussió corporal: https://www.youtube.com/watch?v=yVITOCTIYxo

 

9. PLÀSTICA:

 

Us trobem molt a faltar i us enviem moltes abraçades i petons virtuals.
Carme i Cristina.

Publicat dins de General | 5 comentaris

COLÒNIES A LA GRANJA: CAMALEONS, TORTUGUES I POPS!

Hola Pops!

Aquí teniu un vídeo resum de les colònies a la Granja, a Sta. Maria de Palautordera. CLIQUEU SOBRE LA FOTO PER VEURE’L.

Recordeu les activitats? Com us ho vau passar? Què és el que més us va agradar? Deixeu els vostres comentaris!!

Publicat dins de General | 4 comentaris

UN MAR DE RECURSOS PER AQUESTS DIES

Hola nenes i nens de Tercer! Com va anar aquest primer dilluns d’estar a casa?

Ja sabeu que us vam donar feines per anar fent a casa però, com sabem que el dia es fa molt llarg, i que us agrada molt fer ús de les noves tecnologies, aquí teniu uns quants recursos per treballar les diferents àrees.
Els anirem renovant setmanalment, així que no perdeu de vista el bloc.
Ànims i endavant!

  1. ENGLISH:
    1. Listening:
      SCHOOL: http://www.koalatext.com/public/index.php/unitsv2/239
      FAVOURITE HOBBIE: http://www.koalatext.com/public/index.php/unitsv2/247
      FAVOURITE MUSIC: http://www.koalatext.com/public/index.php/unitsv2/247
      Videos: http://www.koalatext.com/public/index.php/unitsv2/246
    2. Reading: http://www.koalatext.com/public/index.php/lessonsv2/0/3 (fer només la part de Can)
    3. Games: http://www.koalatext.com/public/index.php/lessonsv2/3/13

  2. MATEMÀTIQUES:
    1. Càlcul i Fraccions: http://www.koalatext.com/public/index.php/unitsv2/246
    2. Resolució de problemes: http://www.xtec.cat/~efranco/index.htm

  3.  CASTELLANO:
    1. Comprensión lectora “El ratón del granero” : http://www.ceiploreto.es/sugerencias/Comprension_lectora/segundo_ciclo/1/101/index.html
    2. Comprensión lectora “El Trompo”: http://www.ceiploreto.es/sugerencias/Comprension_lectora/segundo_ciclo/2/102/index.html
    3. Comprensión lectora “El zorro y la cigüena”: http://www.ceiploreto.es/sugerencias/Comprension_lectora/segundo_ciclo/3/103/index.html

  4. CATALÀ:
    1. Ortografia. Seguim treballant “El punt i la coma”:
      http://www.xtec.cat/~aporta1/catort12.htm
      http://www.edu365.cat/primaria/catala/ortografia/ci05.html
  5. MEDI:
    Repassem el que vam treballar a classe sobre el Maresme: https://clic.xtec.cat/projects/maresme/jclic.js/index.html

  6. EDUCACIÓ FÍSICA:
    15 jocs divertits per fer a casa: https://www.youtube.com/watch?v=wl7EHsql_uc
  7. PLÀSTICA:
    http://www.cristic.com/3o-y-4o-de-primaria/plastica/?lang=ca
  8. MÚSICA:
    Activitats i jocs per practicar el llenguatge musical: https://aprendomusica.com/

 

I llegiu, llegiu molt. Que un bon llibre us pot portar molt lluny sense necessitat d’aixecar-vos del sofà.

UNA ABRAÇADA VIRTUAL
Carme i Cristina.

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Frida Kahlo

Els Pops no només hem descobert la vida i l’obra de Frida Kahlo, sinó que ens hem convertit en autèntics artistes inspirats en el seu estil. Aquestes són les grans obres d’art que hem fet!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

DENIP

Hem celebrat el “Dia Escolar de la NO Violència i la Pau” amb la lectura d’un manifest per part de la classe de les Serps, i una guerra de petons i abraçades.
Mireu, mireu…


Publicat dins de General | Deixa un comentari

Qui ha nascut al gener?

En som una colleta: en Karim, en Nil Cuenca, en Jofre i en Nil Tomico que , pobret, està malalt.
Aquí ens podeu veure esmorzant i celebrant que ja tenim un any més.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

Quin projecte volem fer?

En tornant de Nadal ens havíem de posar les piles…Quin tema ens interessa? Què ens agradaria investigar? Sobre què volem fer el segon projecte?
Per això vam fer la dinàmica “La bola de neu”. D’entre totes les idees vam decidir treballar els dinosaures i la Prehistòria.
Per això els sis equips cooperatius estem buscant informació, compartint-la, treient-ne conclusions i ens estem posant d’acord sobre les coses més importants que cal saber.
Aquí us deixem unes fotografies del que hem fet fins ara.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

Tots som el món

Aquesta setmana hem començat a aprendre la cançó que cantarem el proper dia 30 de gener per celebrar el Dia de la Pau a l’escola.

És una versió en català de la cançó “We are the world”. Aquí teniu la lletra i la música per practicar-la:

TOTS SOM EL MÓN
AVUI RECORDEM QUE A TOTHOM HEM D’ESTIMAR,
ENS PREPAREM PER PODER AJUDAR.
UNA FAMÍLIA SOM, DE TOTS ELS LLOCS DEL MÓN,
AMOR ÉS EL QUE NECESSITEM.
NO S’HA D’ESPERAR PER PODER CANVIAR,
TOTS PLEGATS PODEM PARTICIPAR.
UNA FAMÍLIA SOM, DE TOTS ELS LLOCS DEL MÓN,
AMOR ÉS EL QUE NECESSITEM.
TOTS SOM EL MÓN,
TOTS SOM INFANTS,
TOTS PODEM FER, SI ENS ESFORCEM, UN MÓN AMB PAU.
INTENTEM-HO, CRIDEM-HO TOTS BEN FORT.
FAREM UNA VIDA MILLOR ENTRE TU I JO.
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Els nostres amics invisibles.

I per acabar el trimestre, no hi ha res millor que endur-se un regal preparat per un company, amb molt d’afecte i carinyo. Quin ens tocarà?
Que preciosooooos!


Publicat dins de General | Deixa un comentari