CONEIXES MATARÓ?

Mira el següent vídeo i digues el màxim de llocs que reconeixes de la nostra ciutat. Som-hi!

ENS ENDINSEM EN LA VIDA DE LA FRIDA KAHLO

Divendres passat va venir a la classe de les Meduses i els Pops la pintora i escultora Mariona Millà per explicar-nos la vida de Frida Kahlo. No es va sentir ni una mosca durant l’explicació i és que la vida de la Frida és molt interessant. A més a més, la Mariona ens va dibuixar dos retrats per la classe i també vindrà divendres que ve a fer-nos un taller artístic. L’esperem amb candeletes!

UNS ROCS ESPECTACULARS!

Aquesta setmana abans de les vacances hem fet de tot. I una de les coses que més ens ha agradat, ha estat fer rocs de xocolata perquè els nostres pares, avis, tiets i amics poguessin gaudir d’aquest postre tan bo i fàcil de fer després d’escoltar les Nadales el dijous a la tarda. Cada taula va portar un bol, una cullera gran, dos culleres petites i un drap. Després, vam fondre la xocolata al microones i vinga a fer rocs amb cereals. I, de tant en tant, tastàvem una mica de la nostra creació! MMMMMMM…!

PRESENTEM ELS NOSTRES LAPBOOKS

Després d’una intensa investigació sobre els nostres grans amics ELS POPS, hem realitzat un lapbook per tal d’agrupar tot el nostre coneixement i poder explicar-lo a la classe. Els cinc equips han fet els seus lapbooks sobre ELS SENTITS DELS POPS, POPS PER DINS I PER FORA, LA REPRODUCCIÓ, CÓM MENGEN I CURIOSITATS. Abans d’exposar-los, vam decidir entre tots els criteris o pasos a seguir per fer una bona exposició i així saber d’avantmà cóm l’hem de fer. Cada equip ha presentat el seu treball i després tots hem valorat les exposicions en funció d’aquests criteris. Hem fet una bona feina!

L’AMIC INVISIBLE A LA CLASSE DELS POPS

Últim dia de classe abans de les vacances de Nadal i per tancar el trimestre d’una manera molt bonica, avui hem celebrat l’amic invisible. Cadascú ha fet un regal amb les seves pròpies mans i l’ha portat a classe. Hem tret paperets amb nombres i ens ha tocat un regal a l’atzar. Ha estat molt xulo perquè tots hem tingut el nostre moment d’obrir el regal i intentar esbrinar qui ens ho havia fet. Hi havia de tot: capses decorades, llibretes, un laberint de bales, decoració de nadal…
BONES FESTES A TOTHOM I ENS VEIEM AL GENER!

ANEM AL MUSEU BLAU

El passat divendres 14 de desembre, Pops, Meduses i Taurons vam anar a Barcelona a visitar el Museu Blau. Vam fer un taller xulíssim sobre animals i cóm classificar-los. Ens van dividir per equips i vam haver de buscar al museu uns animals que ens havíen tocat. El repte: Per què els animals que m’han tocat estan en una vitrina en concret? Tots ho vam esbrinar! Després d’esmorzar vam fer un altre taller de classificar cromos d’animals. I, per últim, vam fer un volt pel Museu. Vam dinar tots junts i vam gaudir d’una estona d’allò més maca al parc! Un dia irrepetible!

SANTA CLAUS IS COMING TO TOWN

Are you ready for Christmas? Tick, tock… Santa Claus is coming!
Here you have the Christmas song. You can practise at home!

Els dibuixos es barallen

El passat dilluns van venir a l’escola a fer-nos un taller d’audiovisuals: Els dibuixos es barallen. Vam veure vídeos de diferents sèries de dibuixos animats com Bola de Drac o El correcaminos on els personatges es barallen. Vam poder observar els diferents estils de dibuixos (quins colors tenen, com són les línies…) i, després, vam debatre sobre la millor manera de solucionar un conflicte que no sigui barallant-se.
Finalment, per taules, vam treballar fotogrames dels dibuixos l’Ovella Shaun, Scobby Doo, Hora d’Aventures i Tom i Jerry. Ens vam inventar un conflicte a partir del fotograma i la seva solució. Ho vam explicar a la resta de grups.

VIATGE AL CENTRE DE LA TERRA

La classe dels Pops estem d’allò més encuriosits amb el nostre planeta Terra. Hem estudiat els continents i oceans en un mapa i hem fet mil viatges imaginaris. També hem descobert les capes externes i internes de la Terra i ara estem classificant minerals. Quina feinada!

FEM UNA BANDA DE XILÒFONS

Els pops hem descobert quina cançó s’amaga darrere d’aquesta partitura: També ens hem adonat que aquesta melodia correspon a diverses cançons, i hem après a tocar-la amb el xilòfon, el metal·lòfon i el carilló.