Benvinguda Castanyera!

Benvolgudes famílies,

Com ja sabeu aquesta setmana ha sigut molt especial per als infants. Tenir present a l’horitzó que divendres en acabar la setmana ens vindria a visitar la Castanyera ha fet que el dia a dia a l’aula hi hagués tot de propostes per conèixer, gaudir i viure aquesta festivitat de la cultura popular catalana amb alegria i motivació.

Per començar vam explicar als infants qui era la Castanyera i quina era la seva història. Us han explicat el conte de la Castanyera a casa? Feu la prova, pregunteu-els’hi què va agafar la Castanyera quan va anar al bosc i què va passar quan es va posar a ploure? Els hi encanta la confusió de la Castanyera!

Paral·lelament vam preparar la coreografia per a l’acte de la Castanyera de divendres al pati de l’escola. Vam escollir la cançó de la  “Castanyera Rockera” i va ser un èxit. Marxosa, divertida… com la nostra classe!

També vam preparar una paradeta de castanyes a l’aula com espai de joc simbòlic amb castanyes, magranes, panallets, paperines, davantals, cistells… on els infants podien convertir-se en castanyers i castanyeres.

A les entrades relaxades hi havia una proposta on podien fer panallets amb plastilina i pasta crua que després venien a la paradeta de la Castanyera.

També vam buscar moments a la rotllana per ensenyar les carabasses decorades, parlar de com celebrerien a casa la castanyada i/o Halloween i al moment de mirar al calendari per buscar “quin dia és avui” aprofitàvem per comptar en veu alta quants dies restaven per la festa.

Fins que va arribar el gran dia! Divendres a la tarda els infants ho van passar molt bé, vestint-se per la festa, fent la seva dansa i veient les danses de les altres classes, saludant a les castanyeres i menjant les castanyes al pati amb tota l’escola.

Cliqueu a la imatge per veure les fotos que hem anat fent durant la setmana!

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.