El passat dimecres quan vam entrar a l’aula després del pati vam trobar una sorpresa a on fem la rotllana: l’esquirol Cor (la nostra mascota) ens havia deixat una activitat preparada: estava ell agafant una carta i tot d’imatges al terra. En primer lloc, vam intentar endevinar de que es tractaven aquelles imatges… Després de molt observar vam veure que es tractava de petjades, ens va semblar identificar una petjada d’ocell, però les altres no sabíem del cert de qui eren així que vam obrir la carta de l’esquirol. En aquesta carta ens deia el següent:
Així doncs, després de llegir la carta vam començar a investigar per la classe… I quina sorpresa! Vam començar a trobar aliments amagats (glans, pa dur, pinyes rossegades, una pastanaga i una closca d’ou) i diferents imatges d’animals amagades darrere la pantalla digital (hi havia un conill), al costat del moble (un porc senglar), ben amunt de la columna (un esquirol), en el radiador (un ruc) i ben amunt de la porta (un gaig)… Un cop ja havíem investigat, vam reunir-nos a la rotllana per compartir allò que havíem vist i vam anar a buscar cadascuna de les pistes que havíem trobat. Vam fer hipòtesis i vam relacionar cada aliment amb l’animal. Després vam observar com eren les seves potes i les vam relacionar amb la seva petjada. Va ser una tasca feta en grup i vam quedar molt satisfets de la feina feta. A la tarda, vam observar un conte de petjades i vam poder corroborar la nostra investigació.
Ens va agradar tant l’activitat de les petjades que al dia següent, vam fer una activitat amb fang on vam deixar empremtes de diferents materials de l’entorn (fulles, castanyes, glans…) i de l’aula (picarols, taps de suro, tisores, taps de retolador…). Va ser màgic observar quina empremta deixava cada material.
A continuació, podeu veure les fotografies de les diferents activitats:
https://photos.app.goo.gl/xsBwyrSPXjgXjs2J7