Tal i com us vam explicar a la reunió pedagògica del dimecres, en aquesta notícia trobareu els vídeos que vam ensenyar a la reunió per si els voleu veure una altra vegada i compartir amb els vostres fills i filles.
La maleta viatgera és una activitat que fem a P4. Cada setmana un nen o nena de la classe ens explica fotografies o vídeos d’objectes o moments importants per ell/a i perquè ho són. Quan acaba d’explicar-nos les fotografies, els altres companys/es li fan preguntes sobre el que ens ha explicat. El vídeo és el següent:
També us vam parlar de les matemàtiques manipulatives. En aquest cas treballem les matemàtiques en 4 blocs que són la geometria, la lògica, la numeració i el raonament. Treballem aquests diferents blocs plantejant diferents activitats manipulatives a les taules i cada sessió una taula fa un joc fins que totes les taules han fet tots els jocs matemàtics
La metodologia que utilitzem principalment a infantil són els racons. A la classe tenim 11 racons que són grafisme i psicomotricitat fina, pissarra vileda, plàstica, llengua, matemàtiques, biblioteca, PDI, joc simbòlic, experimentació i observació, construccions, cavallet de pintura. Durant la sessió de racons els nens o nenes van passant de manera autònoma però controlada per les ràtios que formen cada racó.
Ara estem fent el projecte de l’animal de la classe, el conill.I més endavant farem altres que sorgeixin de l’interès dels infants. Al següent vídeo veureu com van treballar en equips cooperatius el que menja i que no menja el conill
A plàstica treballem diferents tècniques com la pintura, el collage, el modelatge… i també treballarem al segon trimestre un pintor que serà Miró.
També us vam parlar de l’activitat de conversa i en aquest cas us vam ensenyar un vídeo d’una dinàmica cooperativa, en aquest cas la teranyina que consistia en anar passant una bola de llana d’un company/a a un altre i abans de passar-la havien de dir una qualitat positiva del nen/a a qui li passaven.
La psicomotricitat potencia el coneixement del propi cos a través de la lliure experimentacioó amb el material i adquireixien/descobreixen habilitats motrius i també les pròpies limitacions. Fomenta el treball en equip, la superació personal davant l’obstacle. Les sessions es divideixen en dues parts, una de joc lliure i una altra de tornada a la calma, amb una relaxació o joc més tranquil o dirigit.
La consciència fonològica té com a objectiu aprendre a escoltar els sons en les paraules. Treballem l’escolta activa, bàsica per identificar i discriminar els sons que després utilitzem per parlar, llegir… Fem jocs a la PDI , treballem l’abecedari, es familiaritzen amb els sons…
El grafisme creatiu és una activitat on es fusiona la creativitat i la grafomotricitat. La finalitat és que l’alumnat adquireixi la psicomotricitat fina necessària per a començar a experimentar amb el llenguatge escrit. Forma part del procés de la lectoescriptura.
A música treballem cançons populars relacionades amb les festes tradicionals de l’escola, danses i cantarelles que acompanyen un joc. També eduquem l’oïda a partir d’exercicis de ritme, descoberta del so i el silenci i les qualitats del so: altura, intensitat, ràpid/lent, fort/fluix.
Al joc simbòlic l’infant imita accions de la vida quotidiana,desenvolupant el pensament creatiu. És un aprenentatge que els ajuda a conèixer-se a si mateix i a l’entorn social que els envolta.