LA MALETA VIATGERA D’EN FELIPE

Aquest matí en Felipe ens ha ensenyat les tres fotografies que ha triat perquè són importants per ell.
A la primera foto veiem a en Felipe fent galetes per Halloween amb la seva tieta Leti i el seu cosí Biel. Ens ha dit que van fer galetes amb forma de carbasses, cases embruixades, fantasmes… que van sortir tant riques que les van menjar totes!
La segona foto és d’un viatge a Londres. En Felipe ens ha explicat que Londres és la seva ciutat preferida. A la foto surt un autobús típic de Londres, vermell i de dues plantes.
I a la tercera foto veiem en Felipe i l’Andrés al parc Forestal. Ens ha fet molta gràcia quan ens ha explicat que jugaven a què estaven a Felipelandia i a Andreslandia.
Després li hem fet moltes preguntes, i tots ens hem quedat amb ganes de menjar galetes.
Gràcies, Felipe per compartir i explicar-nos tantes coses, ens ha agradat molt veure la teva maleta i escoltar-te.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

Per molts anys Nil !

Avui hem celebrat l’aniversari d’en Nil, que ja té 4 anys. Ha estat un dia molt divertit. Hem menjat el pastís que ens ha portat, que estava boníssim. Hem fet una mica de festa, amb cançons, balls i molts riures. En Nil ha sortit avui molt content amb la seva corona i amb els dibuixos que li hem regalat.
Felicitats Nil!


Publicat dins de General | Deixa un comentari

SORTIDA ALS RUCS DEL CORREDOR

El passat dijous vam poder fer per fi la sortida als rucs del Corredor! Ja teníem moltes ganes d’anar.
Va ser un dia genial, on vam fer un munt d’activitats molt divertides i que ens van agradar molt.
Un cop arribats, vam esmorzar a un lloc on hi havia unes taules i uns bancs. I al costat hi havia molt espai per jugar.
I passat aquest temps, va arribar l’hora d’anar a veure els rucs. Primer en Joan ens va explicar una mica com són els rucs i ens va donar unes instruccions molt importants:
-Quan passem enrere del ruc, ho hem de fer a distància, ja que ens pot donar una coça.
-No hem de cridar, els rucs tenen una oïda molt fina i es poden espantar fàcilment.
-Per fer-los caminar, hem de dir “arri”!
-Perquè ens segueixin, hem d’anar fent un sorollet posant la llengua al paladar i clicant les dents.
-I per fer que s’aturin, hem de dir “Booo”
Un cop ja sabíem coses dels rucs, va començar el moment de posar-nos en acció, amb l’ajuda de dues monitores molt simpàtiques, la None i la Gisela.
Primer vam passejar-los per un circuit. Va ser molt divertit quan a vegades no volia continuar i s’aturava per menjar gespa!
A una altra zona hi havia més rucs. Hi havia un ruc de color blanc i els altres eren rucs catalans. Els rucs catalans són marrons, amb la panxa, la boca i al voltant dels ulls de color blanc. Els vam poder acariciar i raspallar. Als rucs els va agradar molt i estaven tan contents que ens seguien a tot arreu.
I després els vam donar a menjar bocinets de pa. Quin soroll que fan quan mengen!!
Seguidament, vam fer una passejada pel bosc. I sabeu quina sorpresa ens vam trobar? El bosc estava ple de Tions!!! Hi havia moltíssims. Estaven a terra, amagats entre les roques, a dalt dels arbres….
Després de tantes emocions, ja teníem molta gana. Així que vam tornar a la zona de pícnic i vam dinar.
I abans de marxar a l’autobús, vam poder jugar una estona.
Amb tantes emocions, molts vam quedar ben adormits a l’autobús!
Que macos que són els rucs i que bé que ens ho hem passat!
Ara us deixem un recull de fotos i vídeos d’aquest dia:


Publicat dins de General | Deixa un comentari

Per molts anys Gal.la!

Avui hem celebrat l’aniversari de la Gal.la, que ja té 4 anys. Ha estat un dia molt divertit. Hem menjat pastís, hem cantat i ballat i li hem regalat uns dibuixos.
Felicitats Gal.la!


Publicat dins de General | Deixa un comentari

LA MALETA VIATGERA D’EN ROC

Aquest matí en Roc ens ha ensenyat les tres fotografies que ell ha triat per ensenyar a la classe perquè són importants per ell.
La primera és una foto molt tendra on veiem a en Roc dormint i al seu gat Yango dormint amb ell. En Roc té dos gats, que els van portar a casa perquè estaven abandonats.L’altre gat no surt a la foto perquè sempre s’amaga.
En Roc s’estima molt als seus gats, i també al seu gos.
La segona foto és de la festa d’aniversari del seu cosí. Els dos estan molt macos disfressats, un de Batman i l’altre de Superman.
I a l’última foto és d’una passejada pel port. En Roc va en bicicleta, i ens ha explicat que va molt ràpid. I ha sigut molt divertit quan explicat que el seu germanet es va adormir al passeig, però que quan van arribar a casa es va despertar i ja no havia ferma de fer-lo dormir.
Gràcies Roc per compartir i explicar-nos tantes coses, ens ha agradat molt veure la teva maleta i escoltar-te.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

Per molts anys Carla!

Avui la Carla ha fet 4 anys. A classe ho hem celebrat cantant, ballant i ella ens ha convidat a esmorzar un pastís que estava boníssim!

Felicitats Carla!


Publicat dins de General | Deixa un comentari

En Nil i l’abella Bimba

Avui l’abella Bimba ha acompanyat a en Nil tot el dia. Tots dos han estat molt contents ,compartint jocs i un munt d’activitats.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

LA MALETA VIATGERA DE LA MARTINA

Avui la Martina ens ha explicat la seva maleta viatgera. La primera foto la van fer a una festa pijama que va fer amb els seus cosins. Veiem a la Martina i els seus cosins, la Mia, en Biel i en Thiago passat-s’ho superbé amb les joguines. La Martina ens ha dit que els troba a faltar perquè fa molts dies que no es veuen i els estima molt.
A la segona foto veiem a la Martina sobre un cavall, que es deia Cafè. Va ser a unes vacances, on van passar uns dies a un hotel que tenien uns bolets que a la nit feien llum. Quina sort Martina!!!
I a la tercera foto la Martina ens ensenya unes figures molt especials que té a casa; la família Robafaves! La Martina té en Robafaves, la Geganta, en Maneló i la Toneta. I ens ha explicat que també té a la Mamerota i al Drac.
I a la foto també ens ensenya la seva nina favorita, que també es diu Martina.
Després li hem fet moltes preguntes i la Martina ens ha contestat molt bé. Moltes gràcies Martina, ens han encantat les teves fotografies i tot el que ens has explicat.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

Hello Bunny

Tal i com us vam explicar a la reunió de dimecres els alumnes d’educació infantil s’inicien en el món de l’anglès i ho fan d’una manera ben divertida i engrescadora. Ho treballem mitjançant el ball i la música.

A partir de cançons i jocs gestuals es van familiaritzant amb la llengua anglesa i van adquirint les estructures bàsiques i vocabulari propi d”aquesta llengua.

Tenim una mascota a la classe que és el conill Bunny , que és qui ens presenta l’activitat que farem aquell dia. Iniciem la classe i l’acabem sempre amb les mateixes cançons. Per donar la benvinguda cantem la cançó “hello” i quan s’acaba la classe cantem la cançó “see you later, goodbye song”.

Aquesta setmana i la setmana passada hem treballat els colors pink, red, yellow, blue, orange, green and purple amb diferents activitats.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Vídeos de la reunió pedagògica

Tal i com us vam explicar a la reunió pedagògica del dimecres, en aquesta notícia trobareu els vídeos que vam ensenyar a la reunió per si els voleu veure una altra vegada i compartir amb els vostres fills i filles.
La maleta viatgera és una activitat que fem a P4. Cada setmana un nen o nena de la classe ens explica fotografies o vídeos d’objectes o moments importants per ell/a i perquè ho són. Quan acaba d’explicar-nos les fotografies, els altres companys/es li fan preguntes sobre el que ens ha explicat. El vídeo és el següent:

També us vam parlar de les matemàtiques manipulatives. En aquest cas treballem les matemàtiques en 4 blocs que són la geometria, la lògica, la numeració i el raonament. Treballem aquests diferents blocs plantejant diferents activitats manipulatives a les taules i cada sessió una taula fa un joc fins que totes les taules han fet tots els jocs matemàtics

La metodologia que utilitzem principalment a infantil són els racons. A la classe tenim 11 racons que són grafisme i psicomotricitat fina, pissarra vileda, plàstica, llengua, matemàtiques, biblioteca, PDI, joc simbòlic, experimentació i observació, construccions, cavallet de pintura. Durant la sessió de racons els nens o nenes van passant de manera autònoma però controlada per les ràtios que formen cada racó.

Ara estem fent el projecte de l’animal de la classe, el conill.I més endavant farem altres que sorgeixin de l’interès dels infants. Al següent vídeo veureu com van treballar en equips cooperatius el que menja i que no menja el conill

A plàstica treballem diferents tècniques com la pintura, el collage, el modelatge… i també treballarem al segon trimestre un pintor que serà Miró.

També us vam parlar de l’activitat de conversa i en aquest cas us vam ensenyar un vídeo d’una dinàmica cooperativa, en aquest cas la teranyina que consistia en anar passant una bola de llana d’un company/a a un altre i abans de passar-la havien de dir una qualitat positiva del nen/a a qui li passaven.

La psicomotricitat potencia el coneixement del propi cos a través de la lliure experimentacioó amb el material i adquireixien/descobreixen habilitats motrius i també les pròpies limitacions. Fomenta el treball en equip, la superació personal davant l’obstacle. Les sessions es divideixen en dues parts, una de joc lliure i una altra de tornada a la calma, amb una relaxació o joc més tranquil o dirigit.

La consciència fonològica té com a objectiu aprendre a escoltar els sons en les paraules. Treballem l’escolta activa, bàsica per identificar i discriminar els sons que després utilitzem per parlar, llegir… Fem jocs a la PDI , treballem l’abecedari, es familiaritzen amb els sons…

El grafisme creatiu és una activitat on es fusiona la creativitat i la grafomotricitat. La finalitat és que l’alumnat adquireixi la psicomotricitat fina necessària per a començar a experimentar amb el llenguatge escrit. Forma part del procés de la lectoescriptura.

A música treballem cançons populars relacionades amb les festes tradicionals de l’escola, danses i cantarelles que acompanyen un joc. També eduquem l’oïda a partir d’exercicis de ritme, descoberta del so i el silenci i les qualitats del so: altura, intensitat, ràpid/lent, fort/fluix.

Al joc simbòlic l’infant imita accions de la vida quotidiana,desenvolupant el pensament creatiu. És un aprenentatge que els ajuda a conèixer-se a si mateix i a l’entorn social que els envolta.

Publicat dins de General | Deixa un comentari