LLIBRES INTERESSANTS

A l’escola hem treballat alguna lectura de llibres que han portat de casa alguns companys i companyes. Us deixem un mini recull de llibres que hem treballat a la classe o que hem comentat i que poden ser del vostre interès.

Contes de bona nit per a nenes rebels: 100 Històries de dones extraordinàries

Elena Favilli, Francesca Cavallo | Ed. Estrella Polar

Hi havia una vegada una princesa… una princesa? No! Hi havia una vegada cent dones que van canviar el món.
De Serena Williams a Malala Yousafzai, de Coco Chanel a Frida Kalo, d’Hipàtia a Michelle Obama, aquest llibre narra les vides extraordinàries de cent dones valentes i, a més, conté les il·lustracions de seixanta artistes d’arreu del món. Científiques, astronautes, aixecadores de pesos, jutgesses, xefs… Cent exemples de determinació i audàcia per a les grans somiadores. Perquè totes les nenes haurien de créixer sabent que poden ser tot allò que vulguin ser.

Inventores i els seus invents

Aitziber Lopez / Luciano Lozano | Ed. Flamboyant

T’has fixat en tots els objectes, les màquines i els mobles que tens al voltant? Tots han estat inventats per algú. I n’hi ha molts que van ser ideats per dones: noies que, com tu, volien millorar el món. És impossible parlar de tots els invents i de totes les inventores, però aquí te n’oferim una selecció bonica i divertida. Apropa-t’hi i capbussa’t en el món del progrés!

Ja en sabem molt, de tot el que han fet Ells, i ara ens toca parlar d’Elles.

Dones extraordinàries que van canviar el món

Kate Pankhurst | Ed. Anaya

Coneix la història de tretze dones extraordinàries que van aconseguir coses increïbles seguint el que els deia el cor, el seu talent i els seus somnis. Vols volar pel cel amb l’aviadora AMELIA EARHART, defensar la justícia amb la ROSA PARKS, fer grans descobriments com la MARIE CURIE, crear l’estil de la FRIDA KHALO, la COCO CHANEL o la JANE AUSTEN? Viu la teva pròpia aventura de la mà d’algunes de les dones que han ajudat a definir el món en què vivim.

ORQUESTRA DE XILÒFONS I METAL·LÒFONS

Us deixem una petita mostra de la feina feta a la classe de música.

ENGLISH DAY

El 17 de març, St. Patricks Day, vam aprofitar per fer un dia sencer en anglès a l’escola. La classe de les Àguiles vam intentar parlar en anglès tot el dia i vam fer activitats diferents a les habituals. Us deixem un recull d’imatges i una obra de teatre que va representar aquest dia:

CIRCUITS ELÈCTRICS

Aquest segon trimestre, les Àguiles, hem estat treballant les energies a classe. Entre d’altres feines i activitats n’hem iniciat una de molt xula.

Per grups hem  fet una maqueta amb un petit circuit elèctric. Tot ho hem fet nosaltres, el disseny, el muntatge i la decoració.

Us deixem un recull d’imatges del procés i uns vídeos presentant les maquetes.

MNACTEC

Divendres 19 de febrer vam visitar el MNACTEC de Terrassa. Vam fer un taller d’electricitat i magnetisme i alguns experiments molt interessants. Aquí teniu un petit recull d’imatges:

CARNAVAL 2021

Us deixem un petit recull d’alguns moments d’assaig del ball de bastons, batucada i del Kahoot de Carnestoltes:

BALL DE CARNESTOLTES

Aquest curs el ball l’haureu de gaudir així…

MCD

A classe hem estat treballant el Màxim Comú Divisor (MCD) i el mínim comú múltiple (mcm). Us deixem dos vídeos que ho expliquen força bé per si voleu repassar amb la família:

CURSA “SAVE THE CHILDREN”

Un any més, hem participat en la campanya “quilòmetres de solidaritat” que organitza l’ONG Save the Children.

Aquest curs ha estat diferent ja que la cursa l’hem fet dins de la nostra escola. Sigui com sigui hem pogut fer aquesta cursa no competitiva i simbòlica per recollir fons en favor d’aquesta ONG.

Tal i com ja us hem informat, hem recollit un total de 1783,90 euros que hem ingressat a “Save the Children”.

Us deixem un mini recull de la nostra cursa:

ROLE PLAYING!

In the English Class, we’ve been working the WH-question words. We recorded this scenes to practise them, asking and answering questions. Do you want to watch the result?