38.- PdR’s de QD.

– El dòping en l’esport d’elit (centrar-se en un esport)             Parlar amb Carola / Àlex C.

 

0.- INTRODUCCIÓ.- Explicar clarament els objectius del treball, així com per què l’heu triat (parleu de la vostra orientació així com de les matèries implicades en la seva realització, així com de preferéncies personals).

1.- Definició del dòping. Per què existeix i des de quan.

2.- Sustàncies dopants amb exemples de com alteren el rendiment. Capítol llarg que caldrà moderar.

2.1

2.2

3.-Regulació del dòping. Motius de la seva prohibició i forma de fer controls.

4.- Formes de control del dòping.

4.1.-

4.2.-

5.- Alguns casos: Ben Johson, Lance Amstrong, Operación Puerto, ….

6.- Els codis ètics de control del dòping.

4.- PROJECTE. Elaboració d’un spot per prevenir el dòping entre esportistes de la vostra edat. Expliqueu les fases: preproducció, producció i postproducció.

5.- CONCLUSIONS. Expliqueu quèheu aprés, les dificultats que heu tingut, el que heu sentit en fer el treball…

 

 

 

La dieta idònea de l’estudiant de secundària.                                      Parlar amb BIO.

 

0.- INTRODUCCIÓ.- Explicar clarament els objectius del treball, així com per què l’heu triat (parleu de la vostra orientació així com de les matèries implicades en la seva realització, així com de preferéncies personals).

 

1.- Definició de l’estudiant standard de secund“aria. Horaris, obligacions, activitats extraescolars, caps de setmana… potser cal una petita enquesta.

 

2.- Aliments. Piràmide. Característiques nutricionals.

 

2.- Necessitats nutricionals del ritme diari d’un estudiant. Calories, proteïnes, hidrats, greixos… Calcular gast.

 

3.- Treball de camp: enquesta d’hàbits alimentaris al Pau Vila per cursos. Conclussions.

 

4.- Projecte. …. …………………?

 

5.- CONCLUSIONS. Expliqueu què heu aprés, les dificultats que heu tingut, el que heu sentit en fer el treball…

 

 

 

 

Elaboració d’un jardí botànic al Pau Vila.

 

0.- INTRODUCCIÓ.- Explicar clarament els objectius del treball, així com per què l’heu triat (parleu de la vostra orientació així com de les matèries implicades en la seva realització, així com de preferéncies personals).

1.- Definició de què és un jardí botànic. Ulititats. Exemples.

 

2.- Tipus de jardins.

 

3.- Condicions de l’espai de l’hort del PV. Humitat, sol, terra, clima…

 

4.- El vostre projecte.

 

5.- CONCLUSIONS. Expliqueu què heu aprés, les dificultats que heu tingut, el que heu sentit en fer el treball…

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *