02.- Els motius de la candidatura.-
Dins del paradigma actual de la participació ciutadana, on existeix un clam a la participació i al respecte ciutadà d’iguals, en detriment del submissió i del vassallatge fins a l’actualitat. En Josep Maria Ferran i Torrent té a partir de la seva experiència el compromís en la visió psicosocial en la implicació de l’educació de les famílies i en la seva complicitat en l’ensenyament, on les famílies és important participin amb diàleg i amb assertivitat. D’aquesta manera les famílies també promouran la innovació educativa i la millora del sistema educatiu en el marc de les adaptacions curriculars a la fi en la millora de les metodologies i fent més comprensiu el mateix sistema escolar. Per a més informació a l’exposada en aquest article tenim: www.cooperis.cat. President interí de COOPERIS, impulsor i consultor http://blocs.xtec.cat/candidatura Candidatura permanent a premis per aconseguir el reconeixement a la causa. http://blocs.xtec.cat/anims. Agenda des de 2008 de Notícies i Memòria Social de CERADAI i coordinades pel candidat. http://blocs.xtec.cat/actes. Relació d’Actes Mentals per a la Pau i per la Llengua. http://blocs.xtec.cat/aspira. Bloc de suport al candidat en l’aspiració a aconseguir cabals per a les condicions de constituir la Fundació Mental FES B per la Pau i per la Llengua Els seus mèrits es troben en els 35 anys de la seva trajectòria: 1.- Iniciativa de la plena llibertat d’expressió escrita.- En 1976, el dia 11 de novembre va tenir la iniciativa de convocar una reunió a la fi d’impulsar, coordinar i dirigir la revista singular, clandestina, catalana, de plena llibertat d’expressió “Això…Aleixarenc”, publicada a l’Aleixar 1977-1979. 2.- Iniciativa de plena llibertat d’expressió asociativa.- En 1986, ara fa 25 anys, fundà i impulsà la fundació de l’associació CERADAI-Institut de Catalunya. http://blocs.xtec.cat/ceradai, http://blocs.xtec.cat/ceradaiinstitutdecatalunya en l’actualitat amb 1303 persones col·laboradores sols registrades a més de les no registrades. 3.- Iniciativa de plena llibertat d’expressió oral i radiofònica.- En 1989, es posà en marxa l’agenda pública CERADAI amb convocatòries, actes públics i programes de ràdio. Endegà els programes de les ràdios en pro de la plena llibertat d’expressió i a favor de l’escola i la ràdio catalanes a ràdio sant Pere i Sant Pau i ràdio Fòrum de Tarragona. També s’iniciaren els actes públics en pro de la promoció cultural. En l’actualitat dirigeix dos programes de ràdio catalana un mensual des de 2008 a ràdio Falset i un setmanal des del 2007 a ràdio FM 101, Sant Pere i Sant Pau, emissora municipal. Els anys 1991, 1992 i 1993 guanyà els premis micro. En 1991 pel programa Cera-RÀDIO, la ràdio escolar a les emissores municipals de la ciutat de Tarragona, en el mes de gener de 1992 en Josep Maria Tarrasa acceptà ser el president d’Honor de CERADAI i va lliurar els primers diplomes de reconeixement a la participació escolar de sis centres educatius de la ciutat de Tarragona en la seu del Col·legi de Periodistes de Tarragona . En 1992, pel programa EL SO DE LLUNA, a l’estímul de l’expressió simbòlica, metafòrica i literària dels infants. En 1993 pel programa LA POMA I LA PLASTILINA de Tarragona Ràdio a l’estímul a l’expressió oral del pensament científic infantil i de l’adolescència. Els seus programes giren al voltant dels valors de la UNESCO i dels drets humans: Educació, ciència i cultura. Organització que l’any 2000 va reconèixer a CERADAI de Catalunya com a centre difusor dins de la Xarxa d’escoles associades a la UNESCO. 4.- Iniciativa de plena llibertat d’expressió en formació permanent del professorat.- En 1995, posà en marxa un nou estil de formació permanent basat en les competències específiques docents en lloc de la transmissió de coneixements, aquests cursos són reconeguts des de gener de 1995 pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya organitzats per l’associació esmentada CERADAI. 5.- Iniciativa de plena llibertat d’expressió en creació de pensament En el 2004, rep reconeixement honorífic a Iberoamèrica pels seus estudis en les decisions humanes. Es tracta de Decisiologia, l’estudi i la conquesta progressiva de cada persona en la conscienciació de la presa de decisions, a partir del relat ( logoteràpia ) i de dinàmiques de pràctica reflexiva transaccional analista, les persones avancem cap el control de les nostres iniciatives personals i a la plena participació en les col·lectives. L’any 2006 presentà el seu treball de recerca sobre els comportament additius, sectaris i totalitaris dins del Màster de la URV d’història de les religions 6.- Iniciativa en plena llibertat d’expressió en pro de la justícia.- El 2007 es elegit jutge de pau substitut de Cabacés, inicià la formació en el Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada, s’associà a la Societat Catalana en pro de la Justícia i inicià tasques d’agent de pau en els punts de trobada del Centre Cívic Torreforta, de la Casa del Mar, en els estudis de ràdio sant Pere i sant Pau i en la seu de l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona. En el mes de desembre del mateix any guanyà els premis micro al millor programa de ràdio creativa educativa: Viatgem al nostra planeta imaginari “””Sp2)))… llliurat a l’Hotel Imperial Tarraco en un sopar de gala. 7.- Iniciativa en la plena llibertat d’expressió en investigació psicosocial de nivell universitari.- Durant els darrers 25 anys ha impartit cursos pels ICEs de les universitats de Barcelona, Autònoma, UPC , URV i de Zaragoza, ponències i comunicacions en congressos i jornades d’arreu de Catalunya i de l’estat espanyol, en l’actualitat imparteix cursos 2009-10 i 2010-11 formació telemàtica com a professor i coordinador de professors del curs DIEE Inclusió educativa i estratègies de treball a l’aula del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/tdiee/ 8.- Iniciatives en pro de la creativitat cooperant i comunicació oral i digital.- Ha promogut convocatòries en pro de la creativitat cooperant i en 2011 ha impulsat COOPERIS www.cooperis.cat la primera coordinadora de persones, professionals, entitats i recursos de Catalunya per a la inclusió social, per la convivència democràtica activa i per la conservació i millora del nostre patrimoni intel·lectual, social, històric, cultural i natural de Catalunya i Territoris de Parla Catalana. A més de ser activista associatiu actualment a 17 associacions durant els darrers 20 anys , forma part activa de la junta directiva o té 11 tasques d’interès general. 9.- Membre de Territoris Creatius. Espai dels Creadors del Camp de Tarragona http://www.territoriscreatius.cat/ En el moment actual és innovador i membre de Territoris Creatius de Tarragona per la narració oral radiofònica “Viatgem al nostre planeta imaginari Sp2, la nostra Catalunya de 2016”, pel disseny de jocs didàctics de tauler i per la lletra de dues cançons. Una dedicada al poble de Cabacés en el 2007 i l’altra a Catalunya 2016 en el 2009, amb música de Josep Enric Peris i la veu de Consol Vericat. Innovador per dissenyar 12 remeis per a fomentar l’autodeterminació en els aprenentatges de la vida i de l’educació en l’autonomia i en la iniciativa personal. Els quals es presentaran en les properes jornades Remeis del proper mes d’octubre. 10.- Iniciatives creatives aplicades en educació i en l’ensenyament.- Ofereix dins del voluntariat el primer estudi creatiu de psicopedagogia d’atenció a la diversitat FERRANcrea http://blocs.xtec.cat/ferrancrea i la primera iniciativa d’investigació psicopedagògica lliure dins del lloc de treball amb combinació de temps fora de la feina ICEbergS. http://blocs.xtec.cat/eaps / Alumne o deixeble de Josep Maria Tarrasa, el qual presidi d’honor CERADAI entre 1992-1994, enguany és el 15 aniversari de la seva mort, succeïda en 1996. A més també alumne d’Arcadi Oliveres el qual aquest darrer va ser el seu professor d’economia en els estudis de ciències religioses. 11.- Iniciatives per a la creació de corrents d’opinió.- El Sr. Ferran és el promotor de la sensibilització pel Canvi Mental Global de risc Digital presentada el passat dia 19 de maig a l’Institut d’Estudis Vallencs i per a la investigació d’interès general i públic dels efectes de l’estimulació contextual digital versus a la naturalesa del cervell, la qual és limitada davant a un sobre excés estimulador aquest reacciona amb símptomes de malaltia i/o amb mostres de risc d’addiccions o de reaccions agressives. Facultats mentals com l’atenció, l’obediència positiva, creativa i cooperativa, així com la iniciativa personal…. tenen una base cerebral i neurològica, sembla que hi hagi una desertització d’aquestes facultats, amb els efectes mentals corresponents. Es pot estimular amb dilemes des de la fecundació i en tota la vida analògica però la sobrerealitat virtual digital provoca addiccions, les quals poden ser positives o negatives segons si generen beneficis o perjudicis socials . A COOPERIS www.cooperis.cat es recull la intervenció i està escrit: Estem disponibles a la cooperació i a l’ajuda mútua ciutadana en dotze tipus d’ajuts per a la Negociació Social i per al Creixement personal i col·lectiu amb els aprenentatges de limitar, eliminar o superar les barreres mentals que condicionen la pau. I a la vegada una via per a impulsar i protegir les iniciatives personals creatives cooperants. Essent la barrera més dura la manca del diàleg i la confrontació agressiva entre les persones. (J.M. Ferran. Fragment de la intervenció en el Fòrum del Consell Audiovisual de Catalunya.15.06.2011. Barcelona) http://blocs.xtec.cat/cooperis/2011/06/16/ens-presenten-en-el-consell-audiovisual-de-catalunya/ http://blocs.xtec.cat/cooperis/2011/06/16/ara-som-els-primers/
12.- Iniciatives en organitzar jornades formatives i combinades professorat- famílies.- Josep Maria Ferran va promoure en 2010 les jornades RIMAD i ara promou les jornades REMEIS de Tarragona en els espais cedits a la seu de l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona, en el proper mes d’octubre on exposarà els remeis efectius dins del model sistèmic competencial dels sistemes educatius del món i del nostre país. Amb la col·laboració de 10 entitats i 15 professionals de l’ensenyament, de l’educació i de la salut.
El procés de la proposta de candidatura El passat dissabte dia 18 de juny de 2011, es proclamà la present candidatura a ràdio Falset per En Francisco Oliva, el qual és un dels portaveus de la candidatura. En Ferran afirmà en el mateix programa “””prioremPRIORAT)))… que: Tota persona té talent i es competent en el que es capaç de saber fer, l’altra cosa és que sigui el competent d’acord a les aspiracions i la comprensió marc del grup en què aprenem a saber ser i a sabem estar. Enguany celebrem 35 anys de la iniciativa d’Això…Aleixarenc, la revista de la plena llibertat d’expressió, va ser una publicació periòdica entre 1977-79, autònoma com a grup independent i sense cap subvenció ni ajut extern, lliure amb els límits del respecte democràtic amb tres bústies per a recollir tots els escrits que s’oferien , amb cosmovisió casalista i federalista d’entitats i associacions locals , amb la màxima comunicació de les veus escrites sota pseudònims, suposava a més dir per escrit el que altres deien en veu alta i que mai escriurien. Després de 35 anys tenim la iniciativa de COOPERIS la qual té un cert paral·lelisme amb més perspectiva de globalitat cosmopolita. Per la plena llibertat d’expressió l’infant aprèn a parlar, a estructurar poc a poc la nostra llengua, a descobrir la pluralitat dels llenguatges, a aprendre a valorar l’amor del seu pare i/o mare siguin progenitors, adoptius o tutors i així també l’infant aprèn a estimar el món i la vida, convertint-se en persona lliure i responsable. La plena llibertat d’expressió requereix una plena llibertat d’escoltar, de tastar, tocar, olorar i llegir , totes les dues llibertats són la millor vacuna per a la convivència democràtica activa, per la inclusió social i per la conservació i la millora del nostre patrimoni, són eines imprescindibles per a la nostra supervivència justa i sostenible davant el nostre futur com a col·lectiu local, nacional i mundial. Totes dues són tan importants com motivar la iniciativa de constituir una fundació per a difondre-les i treballar-les. Vegeu: http://blocs.xtec.cat/fesb/ Més informació sobre aquesta candidatura pots consultar el bloc: http://blocs.xtec.cat/candidat
|
[…] 02.- Els motius de la candidatura.- […]