06.- DRETS HUMANS: Una setmana digital de subhasta cooperant

Degut a que avui es compleixen 60 anys de la declaració universal dels drets humans per Nacions Unides  10 de desembre   1948  – 2008

I tot considerant que EDUcert difon el dret de l’educació en l’article 26

AVUI PER AVUI EN UNA SOCIETAT DE MOLTA PRESSA

Avui proclamem el dret a educar amb tranquil.litat i serenor

EDUcert és una crida a “EDUCA AMB CERTESA I SEGURETAT”  EDUcert

Per tant des del dia d’avui 10 de desembre fins el dia 17 de desembre a les 24 hores es convoca una mostra digital cooperant.

EDUCACIÓ EN CREATIVITAT EDUcre@

Cooperant en atenció a l’entorn i a les famílies.-

Síntesi de l’EDUcre@ del passat dia 09 de XII de 2008:

En Francesc Roig va exposar la vida de Salvador Martorell i de Modest Gené dins del marc que suposa les dificultats de la comunicació de cada artista i la seva trajectòria en la generositat que suposa matenir-se en la constant memòria i actualitat.

N’Andreu Faro assumeix la coordinació de l’arbitratge creatiu i la presidència del concurs de còmics sobre “”Sp2?” el viatge al nostre planeta imaginari.

Una cinquantena de participants

Cinc assistents apostaren per dos cursos de CERADAI-Institut cooperant de formació sobre programació didàctica i oralitat.

Al final de tot el cim fou la cançó Tarragona 2016.

Totes les ponències van adreçades a contextualitzar dins de l’entorn social educatiu ajuts a les famílies i a les associacions, com pots comprovar en les 15 subhastes d’aquest article.

19 iniciatives que es porten a terme o que es proposaran les properes setmanes, a Ajuntaments i/o associacions de l’entorn:

1.- Descoberta passejant a la ciutat de Reus de l’obra de Modest Gené, mes de març 2009

2.- Acte in memorial a l’Aleixar de Modest Gené i 40 anys d’escola Teresa Salvat Llauradó, màxim març de 2009

3.- Acte a Falset de 90 anys de l’edifici de la Cooperativa Obrera dins de la ruta de l’art i l’arquitectura del Priorat. primavera 2009

4.- Acte a la Vilella Alta in memorial Modest Gené i suport a la ràdio local. Estiu 2009

5.- Acte a Margalef in memorial Modest Gené i suport a l’acció cultural i turística de la presa de Margalef del Montsant. Abril 2009

6.- 25 anys de la mort de Miquel Montagud i Borja dins de les I Jornades d’Estudi de la Baronia de Cabacés, maig 2009.

7.- Torroja del Priorat. Acte in memorial Modest Gené en la diada de la celebració dels Jocs Florals de Torroja del Priorat.

8.- IES Valls Serra de Miramar, presentació a l’equip docent de la  CVC (Construcció Visual de Casos) de tot l’alumnat.

9.- Inici de negociació sobre emissió de programes de ràdio a Punt 6 Ràdio de Reus, Ona de Valls i Ràdio el Vendrell.

10.- Lliurament EDUcert a Barcelona desembre 2008 : a la seu de la FAPAC i al gener 2009 a Tarragona a la Federació Catalana de Voluntariat Social a l’Hotel d’Entitats de Tarragona.

11.- Proposta a canals de TV a EDUcre@ com a programa de TV de caràcter cultural i educatiu, conjuntament amb CONREDS, el programa de la conversa amb recursos electrònics i digital socialitzants.

12.- Presentació d’EDUcert a les administracions públiques i a la UNESCO, desmbre 2008- agost 2009.-

13.- Posta en marxa del programa “Tot barris” (Tot B) a ràdio Sant Pere i Sant Pau en el mes de març de 2009.

14.- Acte in memorial Modest Gené a l’Ateneu de Tarragona, novembre de 2009.

15.- Posta en marxa en gener 2009 de +Club al centre Cívic de Torreforta de suport a les famílies.

16.- Visita del Museu d’Història de Catalunya i de la Facultat d’Arquitectura de la UPC, desembre de 2008.-

17.- Visita del centre Estudis del Baix Llobregat i de la ciutat del Prat. Desembre 2008

18.- Acte a Riudecanyes sobre el pare Pere Perelló. Primavera 2009

19.- Conferència dia 16 -XII -208 a Figuerola sobre “Agents de pau i de convivència” a les 21 hores a la Cooperativa Obrera      xerrada08.doc

Regles de joc de participació digital d’acord a EDUcre@ 2008 “JUGA I GUANYA”

PROTOCOL DEL JOC EDUcre@:  

Primer  llegeix-te les 19 iniciatives abans mencionades i les 15 subhastes que s’exposen tot seguit, i escriu a

educert@gmail.com 

Anotant nom i cognoms i entitat ( centre educatiu, associació, ateneu, ampa) amb el núm. de persones de la mateixa o a nivell personal que aposteu per la iniciativa i per les propostes de subhasta, cal indicar el teu municipi on vius, el teu e-mail i el teu telèfon fixe, millor el de les nits (que si s’esqueies podem trucar entre les 21 a 23 hores).

Després ens posarem amb contacte per e-mail segons l’adreça electrònica que has indicat o per telèfon fixe.

Després segons les apostes s’organitzaran les activitats especificades, se t’informarà de la planificació amb la idea que puguis cooperar, si és la teva voluntat, dins del territori més aprop segons la demanda feta.

JUGA I GUANYA

GUIÓ d’apostes de l’acte  EDUcre@ 2008 del

passat dia 09 de desembre, on avui també es

 proposen 15 subhastes, a les quals pots apostar per e-mail.

D’acord a l’esquema de l’EDUcre@

  19 hores. Salutació   Inici de la mostracció  EDU.cre@  2008

CERADAI, entitat reconeguda per la UNESCO l’any 2000

http://picasaweb.google.es/educert/UNESCO

a.- Com serà 2015? una mirada cap el 2015.    2016 avaluació de set anys.

Internet en el 2015

http://es.youtube.com/watch?v=He22EGXJOqI

El projecte mundial solidari.

http://www.sinexcusas2015.org/

http://www.un.org/spanish/millenniumgoals/

b.- Les bases i les regles de joc d’ EDUcre@: la mostractiva i la subhasta cooperant

Presentació de l’EDUcert, de CATcre@ 2016, dels microEDU i de l’EDUcrèdit

          EDUcert, una eina per a transformar la societat de consum a partir d’avui.

http://picasaweb.google.es/educert/EDUcert

          CATcre@, el projecte creatiu i cooperant de Catalunya  2016

           EDUcrèdit, l’instrument per a la sensibilització de l’equilibri dels quatre treballs (laboral, domèstic, cívic i voluntari) per a la nostra supervivència CIDVOL. A més d’ajudar a la valoració dels projectes i tasques de la nostra vida. Els Euro.vol

            MicroEDU: Microtemps per a la construcció d’aprenentatges competencials sistèmics dins de l’entorn educatiu per mitjà de pràctiques reflexives i d’autopilotatge.

MOODLE…..  MÓN INCLOSIBLE

Obrirem un moodle sota el nom “Món Inclosible” dins dels  SEZ del Tarragonès en l’apartat de formació, en el sector d’escola inclusiva

http://agora.xtec.cat/se-tarragones/moodle/course/view.php?id=501

Cal entrar com a invitat/ada.

Canviem l’entorn i ajudarem a l’escola i a les famílies dels alumnes.

Es tracta d’incloure els treballs laboral, domèstic i el voluntariat i cívic.

És possible incloure coneixements, llenguatges, processos dinàmics afectivo socials i ètico socials (regles de joc)

Món Inclosible tindrà quatre apartats:

1.- Iniciatives de grups de treball per a docents . Provisionalment ho pots trobar a

http://blocs.xtec.cat/oralia

2.- Iniciatives de l’entorn d’acció educativa

3.- Iniciatives d’ENTRENA

4.- Iniciatives EDUcre@

El dia 10 de XII de 2008 ha fet 60 anys de la declaració universal dels drets humans

PONÈNCIA   INAUGURAL  En Francesc Roig, escriptor i inspector d’educació

PROJECTE: 2008, 40 ANYS DE SALVADOR MARTORELL I 25 DE MODEST GENÉ. EL FUTUR DE LA CATALOGACIÓ DE L’OBRA DE MODEST GENÉ

PONÈNCIA  PRIMERA Na Trinitat Pedescoll i Na Maria Ramon Torné, mestres

PRODUCCIÓ: EL TEATRE COM A ESTRATÈGIA EN L’EXPRESSIÓ ORAL TRANSVERSAL DEL CENTRE EDUCATIU

“CONTES A ESCENA”

Inspiració: Del conte a l’escena ens facilita una sèrie de tècniques que aplicarem  al taller CERADAI del relat a l’escena a casa. Aplicant tècniques de l’art dramàtic millorarem la nostra personalitat directiva de marcar límits, gestionar reforços positius i negatius, els premis i els càstigs, etc.

01.-Subhasta: Oferta microEDU per a recollir experiències de teatre a l’escola (docència). Una sessió de tres hores a centres docents. Aplicar tècniques en les entrevistes tutorials

02.- Subhasta: Oferta microEDU per a incorporar el teatre en les relacions a casa entre pares/mares i fills/es. Idoni per AMPES i per a famílies.

PONÈNCIA SEGONA  Na Montserrat Montañola, mestra

PRODUCCIÓ: UNA EXPERIÈNCIA DE PLÀSTICA A P-3

Inspiració: Una sèrie d’exercicis que des de casa i en època de vacances les famílies poden potenciar des de casa, com a jocs creatius. 

03. Subhasta: Personal interessat en un microEDU de fotografia digital i power point.

Una sessió de 3 hores per aprendre el maneig de les fotos digitals i la creació de blocs de fotos a gmail.com.

PONÈNCIA TERCERA Na Montserrat Fortuny, professora de secundària

La programació didàctica de filologia anglesa i recursos per a l’exposició oral. Màxima nota, oposicions 2007

PRODUCCIÓ: UNA EXPERIÈNCIA A L’AULA OBERTA  IES

04.- Subhasta. La programació de filologia anglesa a l’ESO. Preu de cost.

05.- Subhasta. la participació en un curs des de l’entorn sobre la programació didàctica en l’àrea de la llengua anglesa que implica millores a l’aula i a l’institut. Un curs de 30 hores sobre oralitat i un curs a distància de 100 hores sobre la programació didàctica.

PONÈNCIA QUARTA  En Guillem Serrano, Na Verònica Rossell i En Josep Oria, mestres

PROJECTE: LA CONSCIÈNCIA ORAL. LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA I EL PAPER DE LA MÚSICA

LA CANÇÓ:  DE LA BARONIA AL MÓN

A partir de l’entorn i per mitjà del joc es poden donar a conèixer tècniques i exercicis que es poden aplicar en temps d’oci i dins de la llar o al centre cívic. 

06. Subhasta. Jocs orals. La consciència oral. La consciència fonològica i de l’expressió. Amb el suport de les gravacions de les veus. Participació al +Club del Centre Cívic de  Torreforta els dilluns lectius de 19 a 20 hores, concertant prèvia l’assistència  619 79 39 69 .

PONÈNCIA CINQUENA Na Meritxell Salla Llambrich.

PRODUCCIÓ: LA PROGRAMACIÓ D’EDUCACIÓ FÍSICA EN CICLE SUPERIOR D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA

07. Subhasta. La programació d’educació física per l’etapa d’educació primària. Preu de cost.

PONÈNCIA  SEXTA En Carles Prats, periodista i escriptor

LLIBRE. LA HISTÒRIA DE LA COOPERATIVA DE CABACÉS, UN MÈTODE DE RECERCA  “75 anys fent camí”

http://picasaweb.google.es/cabacejar/75

http://picasaweb.google.es/cabacejar/FIRA

08. Subhasta. El llibre a preu de cost. 06 euros.

 PONÈNCIA  SÈPTIMA: En Josep Enric  Peris (música)i Na Consol Vericat Castell (veu)              Idea i lletra. J.M. Ferran

PRODUCCIÓ. Les cançons CATALUNYA 2016 i CABACEJAR

http://picasaweb.google.es/mostracooperanteducrea/CANTAEducrea

09. Subhasta. Al final dels actes que organitzarem CERADAI sols o amb cooperació, cantarem al final dels actes públics:  Catalunya 2016.

Curset de 2 hores per aprendre la cançó

PONÈNCIA concluent.

LA DIVERSITAT DE 4 PROJECTES AJUTS EDUcert COOPERANTS:

A.- LA CONSTRUCCIÓ VISUAL DE CASOS.

11.- Subhasta .- Participar en la construcció de casos. MicroEDU per a la difusió de la CVC tan per iniciatives individuals com de grup. Exposició a AMPES i a Centres docents de la construcció visual de casos de tot l’alumnat.

B.- LA RÀDIORAL.

LES ESTRATÈGIES A FAVOR DE LA COMUNICACIÓ ORAL I DIGITAL, DE LA CREATIVITAT I DE LA COOPERACIÓ AL CENTRE EDUCATIU COM AL SEU ENTORN  

http://picasaweb.google.es/mostracooperanteducrea/RADIORAL

              L’AJUT EDUcert RADIORAL 

Miriam Bogaldon Treball de recerca pràcticum de pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili  EXPRESSA’T (un estudi al voltant de ràioral) 

12 Subhasta. MicroEDU per a la gravació i difusió de veus a nivell funcional i operatiu. Diversitat de tècniques. ELS MICRO.edu creatius cooperants. El +Club del Centre Cívic de Torreforta, Oràlia, Coopera, Conductàlia, Plàstica i Teatre, etc.

http://picasaweb.google.es/ceradai/ENTRENADelMasFortDeTorreforta

http://picasaweb.google.es/ceradai

C.- EL PROJECTE IJEBC. Primeres Jornades d’Estudis de la Baronia de Cabacés.

13 Subhasta Invitació d’honor a persones cooperants en la celebració de les jornades. Quota de número de socis/es amb prioritat de reserva.  Busquem cooperants en l’estudi de les baronies.

D.- EL PROJECTE CAT.cre@ 2016    

“El viatge al nostre planeta imaginari “”Sp2?”.  

                             http://picasaweb.google.com/agentsdepau/Viatgeasp2

EL PROJECTE REUScre@     EL PROGRAMA MODESTGENEcre@

14 Subhasta .- Participació en el projecte EDUcre@ de Catalunya i més concretament en primer lloc en REUScre@: Processos creatius Antoni Gaudi, Marià Fortuny i Modest Gené.

15   Subhasta: Participar en la visita creativa cooperant guiada de Reus de les obres públiques de Modest Gené. Dissabte matí. Primavera.

LA INFRAESTRUCTURA D’AQUESTA SUBHASTA DIGITAL ES ASSUMIDA PER CERADAI EN UN 66% I EL PROGRAMA TU AJUDES DE LA FUNDACIÓ DE  CAIXA TARRAGONA AMB EL 33%.-

http://www.caixatarragona.com/tuajudes/

ÉS UNA INICIATIVA CIUTADANA I DOCENT A FAVOR DE LA COMUNICACIÓ ORAL I DIGITAL, DE LA CREATIVITAT I DE LA COOPERACIÓ. 

ADHERIDA A LA MARATÓ DE TV3 2008.

http://www.fundaciomaratotv3.cat/

2008  ENGUANY 60 ANYS DE LA DECLARACIÓ UNIVERSAL DELS DRETS HUMANS PER NACIONS UNIDES 1948-2008

http://portal.unesco.org/es/ev.php-URL_ID=44159&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html

ACTIVITAT ADHERIDA EN ACTUACIONS EN CONTRA EL CANVI CLIMÀTIC I SOLIDÀRIA EN LES MESURES EN CONTRA LA CRISI ECONÒMICA

  http://www.iecat.net/CanviClimatic/Resum_conclusions_ES.pdf

http://mediambient.gencat.net/cat/el_medi/C_climatic/occc/html/index_occc.html

 “Comunicació sense fronteres, creativitat sense barreres i cooperació sense limitacions”       

Organitza CERADAI de Catalunya

EDUCACIÓ EN CREATIVITAT cooperant EDUcre@

Educació en creativitat, en comunicació oral i digital i en cooperació

L’educació competencial com a resposta a les necessitats emergents del segle XXI

© Copyright Josep Maria Ferran i Torrent      Tarragona      2008

© Copyright de la diversitat d’autors/es   Tarragona      2008

De totes les fotos i dels textos dels blocs relacionats amb l’autor i amb els seus cooperants

Deixa un comentari