Aquesta setmana del dia 23 al dia 29 de març serà la més intensa dels 20 anys d’agenda pública CERADAI de voluntariat promotor cultural. Un total de deu activitats en set dies.
Aquestes activitats són obertes a tot-hom, són públiques i són referencials per a potenciar la teva creativitat i la teva participació en la cultura cooperativa.
Dia 23 de març segueix el taller en FAMILI.club, aquest dilluns J.M. Ferran presentarà a les famílies participants del Centre Cívic de Torreforta, eines per a fer contractes familiars amb implicació dels fills/es des de l’enfocament CERADAI Social Inclosible Sistèmic Competencial, a més presentarà els jocs RASCA.
Els jocs RASCA són la 5ena tanda de jocs CERADAI, els primers foren l’ESCACS DIGITAL 1985 (publicats per l’ICE de la Universidad de Zaragoza), els segons ELS JOCS TOPONÍMICS 1989 (publicats per l’ICE de la Universidad de Zaragoza), els tercers EL MÈTODE DAI 1990 (publicat per l’Institut d’Estudis Catalans), els quarts L’APCIISE o la distància entre informar-se i decidir-se, 1996 (publicat per l’Institut d’estudis Catalans) i ara presenta els jocs RASCA que significa jocs de Repertori d’Aprofundiment Sistèmic Competencial de l’Alumnat (en estudi de publicació).
Els jocs RASCA és dissenyen d’acord a les necessitats educatives de cada alumne. D’acord al seu Nivell Compentencial, es construeix en general un joc de taula, que van elaborant les mateixes persones jugadores amb l’ús de cartes, dominos, tauler, daus, fitxes.
Jugant al RASCA és possible posar en marxa activitats de cooperació, les famílies jugant des de casa reforçen l’actual nivell de competències dels alumnes. Per a J.M. Ferran a casa s’entrena i per tan s’ha d’abolir les paraules com els deures de casa, que implica més obligació que disfrutar de l’aprenentatge.
Dia 24 de març a les 10 de la nit, conferència a Cabra del Camp. J.M. Ferran sota el títol:
ÉS JUST COM EDUQUEM? UNES RECEPTES PER A UNA BONA CONVIVÈNCIA
Parlarà sobre la importància de la mediació i de la resolució de conflictes dins de la sana convivència. El presentarà la jutgessa del poble.
Dia 25, dimecres participarem a l’ICE de la URV a una sessió sobre la programació per competències bàsiques.
Dia 26, dijous a les 19?30 inauguració del nou programa de ràdio de recerca creativa TOT BARRIS. Presidirà l’acte la Tinent d’Alcalde de Tarragona, Sra. Bego Floria. Amb la participació d’associacions i centres educatius de la ciutat.
Dia 27, divendres a les 16 hores, participarem en la trobada de Vida Creixent a Tarragona. J.M. Ferran presentarà el projecte d’homenatge a Mn. Jaume Ciurana (R.E.P.) al Priorat, fundador del centre educatiu comarcal i dels estudis d’enologia de la comarca.
Dia 28, dissabte a les 12 hores del migdia visita guiada amb llengua anglesa en el Museu Miquel Montagud de Cabacés, un taller per aprendre anglès per totes les edats visitant el museu. A les 16 hores de la tarda nou programa de PRIOREM PRIORAT a ràdio Falset i a les 19 hores acte a la Vilella Baixa en record a XX anys de la peonada cultural i en suport a la revista local. A les 22 hores reunió d’entitats a Cabacés per a l’organització de les Jornades d’estudi de la Baronia en el mes de juny.
Dia 29, diumenge, tancarem el programa CINQUÈ MÓN PER UN MÓN MÉS JUST. Programa d’activitats que s’ha dut a terme entre gener de 2008 i març de 2009, amb el suport de TU AJUDES de Caixa Tarragona: 1.091,58 euros. El cost total del programa ha estat de 2.977,37 euros. La financiació complementària a TU AJUDES ha estat feta per les quotes socials voluntàries dels cooperants i de les quotes de mecenatge voluntàries dels seus socis.
Enguany participem en TU AJUDES amb el projecte núm. 368.
Si ets client de Caixa Tarragona i vols o pots votar-nos, ho pots fer al núm. 368 el programa EDUcert MULTIPLICA 2009 de suport a experiències i iniciatives ciutadanes que no reben cap ajut oficial com pessebres, obres de teatre, exposicions, obres socials solidàries, etc. de les nostres comarques. A més d’organitzar actes de reconeixement EDUcert i difusió de les creacions anònimes i fer-ne difusió EDUcre@. A més d’apropar persones rellevants de les ciències, de les arts i de la cultura a petites grans notícies locals que passen aparentment desapercebudes.
Aquest programa facilita eines a les famílies i a les associacions, a més de les oportunitats a la creativitat de persones i d’equips cooperatius.