Les estadístiques ens diuen que molts nens i nenes naveguen sense cap mena de control per part dels pares, els motius poden ser diferents, desconeixement de les eines, massa feina per asseure’ns al costat del nostre fill/filla,… Ningú els ensenya a utilitzar aquesta eina i això permet que no tinguin un referent clar quan es troben en algun problema, realitzant una navegació de risc. Podeu veure aquest document que ha arribat per e-mail, en forma de power-point i també es pot consultar posant directament al Google Meteoro123.
A l’escola hem passat una enquesta (anònima) als nostres alumnes des de 3r a 6è. De 194 alumnes han respòs 150. Un 77% d’ells accedeixen com a mínim un copa a la setmana a Internet. La relació dels cops i els temps en què es connecten és més gran quan més grans són els nens. Bàsicament utilitzen l’ordinador per jugar, en segon lloc per xateja i en tercer lloc per buscar informació. Pocs dels nostres alumnes reconeixen utilitzar aquest recurs per a baixar-se música, jocs o pel·lícules però un 3% ho fa. En quan a la gestió d’un espai propi a la xarxa (amb codi de contrasenya) ho reconeixen un 1.3%. En un cas contesta que “xatejo quan no em veuen”. Si teniu interès a continuació els resultats en format .pdf.
LLOC I TEMPS |
QUI T’ENSENYA A NAVEGAR? |
QUINA UTILITAT TÉ INTERNET PER TU? |
QUÈ FAS QUAN ET CONNECTES? |