ESO/BAT Setmana del 7 al 10 d’abril — Setmana de la Salut

7 al 10 d’abril de 2015: Setmana de la Salut

Dimarts 7:  En un moment la salut pot marxar.

Cançó: “Hospital del mar” de Els Pets

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YeqHoL3kwKU[/youtube]

Comentari: Sovint no valorem les coses fins que les perdem. Cal prendre consciència de la importància de la salut. També podem ressaltar l’empatia i la solidaritat quan algú està molt malalt amb la frase: “Tu respira poc a poc, tranquil·lament Que jo et duré l’aire d’on bufi el vent”.

Dimecres 8:  No tothom té el privilegi de ser tractat davant d’una malaltia.

Visió del curt: “El llanto de María”.

http://www.clipmetrajesmanosunidas.org/videos/el-llanto-de-maria/

Comentari: Destacar la reacció de la nena quan la criden, evidentment exagerada. Però què vol dir? “no hi vull anar, em punxaran, em faran mal, etc.” Al món, i no només a Àfrica, també a països com EUA hi ha persones que no tenen accés a la sanitat ni als medicaments perquè són pobres i no poden pagar-ho.

Dijous 9:  La importància de la salut.

Comentari de la frase :

“La salut no ho és tot però sense ella tota la resta és res.” –Arthur Shopenhauer —

Comentari: A priori la salut no és el més important, normalment ni hi pensem. Sovint diem que només hi pensen els avis (potser perquè  són aquells que més els falta). Tanmateix, si la perdem ens adonem de tot allò que no podem fer, de tot allò que ens facilita diàriament, allò quotidià i gairebé imperceptible. Per tant és realment important la salut?

Divendres 10: La força per seguir endavant davant la falta de salut.

Cançó: “Seguiremos” de Macaco

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8WATgU5PduE[/youtube]

Comentari : Comentar la importància de seguir lluitant malgrat les adversitats, de no llençar la tovallola, de no perdre l’esperança. Destaca també la importància dels altres, junts les coses es superen millor.

 

Aquest article ha estat publicat en ESO/BAT - Abril. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.