Del 10 al 14 de març

10 de març

Una petjada a la sorra

El pescador solitari era un home de Déu. Un dia va tenir l’audàcia de demanar al Senyor un signe de la seva presència i de la seva companyia: “Senyor, fes-me veure que tu sempre ets amb mi. Concedeix-me el goig d’experimentar que tu sempre m’estimes. I el goig de saber que tu sempre camines amb mi…” Quan reprenia el camí que conduïa de nou a casa seva, va observar amb sorpresa que al costat de les petjades dels seus peus descalços n’hi havia d’altres de properes i visibles. “Mira, li va dir el Senyor, aquí tens la prova que camino al teu costat. Aquestes petjades tan properes són les dels meus peus.  Tu no m’has vist, però jo caminava al teu costat”.  L’alegria que va tenir fou inmensa, però no sempre fou així. Van arribar dies de tempesta i de fred. Caminava taciturn per la platja. Va tornar enrere i va observar que, aquesta vegada,  a la sorra, només hi havia les petjades dels seus peus descalços. ” Senyor, has caminat amb mi quan estava alegre. Ara que en la meva vida regnen els desànim i el cansament… M’has deixat sol. On ets ara?” “Amic, quan estaves bé jo caminava al teu costat, en vas poder veure les petjades a la sorra…; ara que estàs cansat i abatut, he preferit dur-te a coll. Les petjades que veus a la sorra són les meves marcades pel pes del teu propi cansament”.

11 de març

Dia Mundial del Terrorisme

El dia 11 de març de 2004, a Madrid,  es varen fer una sèrie d’atemptats sobre quatre trens de rodalies per part d’un grup de terroristes de la yihad.  És el segon atemptat més greu que hi ha hagut mai a Europa.  Hi varen haver 191 persones mortes  i  1.858 ferides.

Fem 1 minut de silenci mentre reflexionem sobre aquests desagradables fets i demanem que no es tornin a repetir.

12 de març

Dia Mundial del Glaucoma 

«El glaucoma és la segona causa comuna de ceguera. Uns 4,5 milions de persones la pateixen en l’actualitat amb projeccions d’11 milions d’afectats al 2020. Aquest Dia Mundial del Glaucoma té l’objectiu de cridar l’atenció sobre aquest grup de malalties oculars progressives i la importància de la seva detecció a temps. Un 90% de la ceguera que provoca el glaucoma podria evitar-se mitjançant la detecció a temps i el correcte tractament.»[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mxbat8JRM-Q[/youtube]

13 de març

El camí més excel·lent de l’amor

Si jo parlés els llenguatges dels homes i dels àngels però no estimés, seria com una esquella sorollosa o un címbal estrident. Si tingués el do de profecia i penetrés tots els designis amagats de Déu i tot el coneixement, si tingués tanta fe que fos capaç de moure les muntanyes, però no estimés, no seria res.  Si repartís tots els meus béns als pobres, fins i tot si em vengués a mi mateix per esclau i tingués així un motiu de glòria, però no estimés, de res no em serviria.

…”

Ens podríem preguntar: Podríem viure sense amor?

14 de març

 

 

 

 

 

Aquest article ha estat publicat en ESO/BAT - Març. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.