– DILLUNS.
Parlem del cap de setmana i fem entre tots algunes reflexions.
* Pregària:
Et demanem
que ens ajudis
a ser bons companys,
animant els altres
nens i nenes,
ajudant-los en les feines,
deixant-los les coses
i no enfadant-nos
per tonteries.
“La pregària de la porta” Juanjo Fernández. Pàg 16.
-DIMECRES.
Aquesta faula tracta de l’engany.
LA GUILLA I LA CIGONYA
Una guilla tenia, no se sap per què, certa mania a una cigonya. I un dia, per divertir-se, va decidir gastar-li una broma: la va convidar a dinar .La cigonya no va sospitar res i va acceptar la invitació. Arribat el moment, la guilla va servir dos plats de sopa. La cigonya no va poder menjar-ne.
Amb el seu llarg bec no podia treure la sopa del plat, mentre que la guilla en un moment va acabar-se-la i llepà encara el plat. Acabat de dinar, va acomiadar, tot rient, la cigonya.
-És llàstima que no hagis tastat les sopes: eren boníssimes.
La cigonya va pensar moltes coses a fi de tornar la burla a la poca-solta guilla. I ho va trobar. Va convidar-la a dinar a casa seva. I la guilla, que es tenia per molt llesta, va acceptar la invitació mentre pensava:
-Que n’és de ruca, aquesta cigonya! Després del que li vaig fer, encara em convida!
La cigonya va servir una sopa boníssima dins d’uns vasos alts i de coll estret. Ella va ficar el seu llarg bec a dins i en un moment va acabar-se-la, mentre que la guineu no hi podia ficar el morro.
En acabar, la cigonya va dir a la guilla:
-Amiga meva, espero que aquest dinar t’hagi fet el mateix profit que em va fer a mi el teu convit.
REFLEXIÓ: No facis als altres el que no t’agradaria que et fessin a tu. No hem de jutjar per les aparences, ajudem els altres, i ens ajudaran quan ho necessitem.
DIJOUS
Bon dia. Avui us presento un vídeo sobre uns personatges divertits i curiosos. És un entretingut vídeo que ens ajuda a veure el punt de vista i les preferències i gustos dels altres més enllà dels propis i també a descobrir noves vivències en companyia.
Veieu què els passa…
Podem deixar que els nens parlin sobre el vídeo, allò que fan els personatges, què volen cadascú d’ells. També estaria bé analitzar quan apareix el conflicte i com intenten solucionar-lo (imposant-se sobre l’altre, intentant ser més ràpid…). Analitzarem com arriben a un acord (parlen, es posen d’acord, és per casualitat…) i si la solució els satisfà a tots dos.