BLOGS EDUCATIUS

UNA EINA D'APRENENTATGE I COMUNICACIÓ A ED INFANTIL I ED PRIMÀRIA
  • rss
  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

22. REFLEXIÓ 4: ANÀLISI DE LA FASE 5: BLOGS I FAMÍLIES

M.ANGELS | 8 desembre 2011

REFLEXIÓ 4: 08-12-2011

OBJECTIUS PROPOSATS: BLOGS I FAMÍLIES

  • Valorar els objectius plantejats al projecte de treball.
  • Analitzar l’ús de les famílies i el blog.

DESENVOLUPAMENT:

En el projecte d’aquest pràcticum es plantejava un apartat: BLOGS I FAMÍLIES. Tenia com a objectiu reflexionar sobre com interactuen els pares a l’etapa d’educació infantil, quines necessitat tenen, quina comunicació reben… També es va proposar un plantejament d’interacció/comunicació dels pares a través del blog.

El blog “model”  http://blocs.xtec.cat/nensinenesdel2008 va estar present des del primer contacte amb les famílies: per informar-los de les reunions, per presentar el contingut de les reunions…

Podeu veure dos exemples a les següents entrades: http://blocs.xtec.cat/nensinenesdel2008/2011/09/05/preparem-la-reunio/

Després es va anar explicant verbalment -als primers contactes amb les famílies- la importància del blog i tot el què hi podien trobar. La gran resposta era: “D’acord ja ho mirarem”.

Després es va decidir passar una enquesta als pares avaluant l’opinió del blog i com funcionava. Hi va haver una resposta del 50%.

Podeu veure l’entrada en què es reflexionava sobre l’enquesta a: http://blocs.xtec.cat/blogsunaeinadaprenentatgeicomunicacio/2011/11/08/12-reflexionant-sobre-lenquesta-a-les-families/

A la reunió de curs, es va donar una empenta important al tema del blog: tot es va presentar a través del blog, la importància de participar-hi, també es va dir que es demanaria la participació dels pares en comentaris sobre què havien fet el cap de setmana.

Podeu veure la presentació que es va fer als pares a la següent entrada:  http://blocs.xtec.cat/nensinenesdel2008/2011/11/10/reunio-de-pares/

Amb les mestres tutores del curs de P3 es va plantejar la idea que els pares fossin usuaris dels blog (editors) amb nom i contrasenya. La gran diversitat de pares, de coneixement de blogs, d’internet, de poc coneixement del funcionament del curs, va fer que de moment es declinés aquesta possibilitat ja que primer calia veure la seva participació en una activitat més senzilla com podia ser fer comentaris.

Podeu veure un model d’entrada de comentaris a: http://blocs.xtec.cat/nensinenesdel2008/2011/12/02/que-heu-fet-aquest-cap-de-setmana/

La veritat és que actualment hi ha uns 17/18 comentaris cada cap de setmana i habitualment dels mateixos pares. Estem parlant d’un 36% de pares que participen. Es va oferir a tots els pares que no poguessin fer-ho, que vinguéssin a l’escola a fer-ho o ens ho fessin arribar escrit en un paper -ja ho entrarien les mestres-.  Els pares que no participen, no ho fan de cap manera (ni en paper).

Per altra banda, s’ha passat un formulari demanant a tots els pares el seu correu electrònic. Ens hem trobat que dels 50 pares només n’hi ha 10 que no tenen correu electrònic ni accés a internet, és a dir un 80%. Aquest deu pares tots són d’origen estranger i possiblement de situació social econòmicament desfavorida  (2 del Marroc, 1 de la Índia i 7 de Gàmbia) ja que altres pares d’origen estranger (2 de l’est o de 2 sudamerica) sí que en tenen.

CONCLUSIONS:

Per tant, veiem que els pares es van implicant en tot aquest procés de conèixer què fan els seus fills a l’escola i que hi ha pares que participen en gran mesura i valoren molt positivament el treball que s’està fent. De totes formes aquest pas en comunicar-nos amb les famílies també està generant el què podem dir “fractura digital“, ja que s’està creant una diferència més en la relació família-escola segons el tipus de família.

 

WEBLIOGRAFIA:

  • Definició de Fractura Digital: http://es.wikipedia.org/wiki/Brecha_digital#Historial_de_la_Brecha_Digital
Categories
REFLEXIONS
Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

« 21. INVESTIGANT SOBRE ELS BLOGS DE LES ESCOLES DEL GIRONÈS 23. REFLEXIÓ 5: ELS BLOGS A LES COMARQUES GIRONINES »

Una resposta a “22. REFLEXIÓ 4: ANÀLISI DE LA FASE 5: BLOGS I FAMÍLIES”

  1. Jaume ha dit:
    13 desembre 2011 a les 11:24

    No em soprén la participació dels pares. Suposo que ja hi comptaves des de l’inici. Pensa, però, que sense aquesta eina provablement la participació i informació dels pares seria molt menor.
    Estàs fent una molt bona feina. Et felicito.

    Respon

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

QUI EL FA?

Jo, M. Àngels Aymerich Illamola, mestra d'educació infantil i que creu en les possibilitats de les TIC a l'educació, per millorar els processos d'ensenyança, adaptar-los, fer-los funcionals i vius, així com per obrir les escoles.
Aquest blog és fruit d'un petit treball de recerca i investigació sobre les possibilitats dels blogs educatius a l'etapa d'educació infantil.
Hi trobareu propostes i recomanacions.
6/01/2012

APARTATS

  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

REFLEXIONS PRÈVIES

rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox