6è curs 19-20

CRITERIS D’AVALUACIÓ DEL 3r TRIMESTRE D’EDUCACIÓ MUSICAL 6è:

  • Escoltar vídeos musicals i analitzar-los.
  • Representar una petita percussió corporal en vídeo.
  • Practicar la lectura musical de ritmes apresos.
  • Reconèixer els estils musicals treballats a partir de l’audició.

HOLA NOIS I NOIES DE SISÈ!!!

Avui dimarts dia 9 de juny us proposo l’última tasca, la tasca 4 que haureu d’entregar com a data límit el dimarts dia 16 de juny. Teniu una setmana per fer-ho.

PERÒ ABANS US VULL DEDICAR AQUESTA CANÇÓ QUE APASSIONA:

Que la música us acompanyi sempre. Perquè quan estigueu contents podreu compartir l’alegria; i quan estigueu tristos podreu consolar-vos! Viviu el camí nou amb intensitat i seny. I sobretot sigueu feliços! BON ESTIU!!!

TASCA 4: 

Us proposo fer dues activitats per concloure aquest tercer trimestre d’educació musical. La primera tasca té relació amb les emocions.

ACTIVITAT 1:

Fer un recull de 3 o 4 cançons que t’han acompanyat durant aquest confinament, o amb les que et sents identificat o identificada. Envia’m els enllaços de les cançons a You Tube en un arxiu Word o escriu el nom de les cançons. És important que ho pensis una mica i que junt amb la llista escollida cal fer un escrit explicant i justificant la teva selecció. Quan ho tinguis fet m’ho envies al meu correu electrònic.

Recorda posar el teu nom, la data, el curs en el document i el títol de la tasca: “Les meves cançons”.

Si ho fas escrit en un full DIN-A4 escriu el nom de les cançons i també l’explicació de perquè les has escollit. Fes-li una foto i m’ho envies al meu correu electrònic.

CORREU ELECTRÒNIC: musica.escolasantjordi@gmail.com

ACTIVITAT 2:

Per a aquesta setmana us proposo una sèrie de jocs per a recordar la posició de les notes en el pentagrama. Heu de fer explotar els globus damunt de la nota corresponent.

Feu clic en els següents enllaços per accedir a les activitats. (No cal que m’envieu res).

https://wordwall.net/es/resource/2331578/el-tren-de-les-notes-1-la-sol-i-mi?ref=embed-icon

https://wordwall.net/es/resource/2332972/el-tren-de-les-notes-2-la-sol-fa-mi-i-do?ref=embed-icon

https://wordwall.net/es/resource/2333348/el-tren-de-les-notes-3-do-re-mi-fa-sol-i-la?ref=embed-icon

https://wordwall.net/es/resource/2333513/el-tren-de-les-notes-4-escala-de-do?ref=embed-icon

https://wordwall.net/es/resource/2333640/el-tren-de-les-notes-5-des-del-do-fins-al-fa-agut?ref=embed-icon

BONA FEINA MUSICAL TINGUIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

HOLA NOIS I NOIES DE SISÈ!!!

Avui dimarts dia 26 us proposo la tasca 3 que haureu d’entregar com a data límit el dimarts dia 2 de juny. Teniu una setmana per fer-ho.

TASCA 3: ELS ESTILS MUSICALS

Us proposo DUES activitats:

ACTIVITAT 1:

Llegir la teoria sobre els estils musicals i escoltar les músiques d’aquests estils. Alguns d’aquests estils els hem treballat durant el primer trimestre de sisè. (La teoria la teniu a continuació de l’activitat 2).

 ACTIVITAT 2:

Us aconsello que abans de fer l’activitat 2 feu la 1.

Fer dues fitxes interactives, de manera que les podreu fer amb el mòbil o l’ordinador i me les podreu enviar directament per veure com heu fet la feina. Però abans vull que us llegiu quins són aquests estils musicals i escolteu els exemples d’aquests estils.

Només cal seguir les següents instruccions:

1– Heu de fer clic a “Terminado“.

2– Omplir el quadre amb les vostres dades: el nom, el curs i el vostre correu electrònic. MOLT IMPORTANT QUE POSEU EL CORREU ELECTRÒNIC PER PODER-VOS CONTESTAR!!!!!!!!!!!!!!

FITXA 1:

https://es.liveworksheets.com/c?a=s&g=6%C3%A8%20&s=EDUCACI%C3%93%20MUSICAL&t=bn2hn74p08&e=n&sr=n&l=bj&i=cocfdt&r=id

FITXA 2:

https://es.liveworksheets.com/c?a=s&g=6%C3%A8&s=EDUCACI%C3%93%20MUSICAL&t=bn2hn74p08&e=n&sr=n&l=df&i=csussc&r=jh

 

UNA MICA DE TEORIA SOBRE ELS ESTILS MUSICALS:

Els estils musicals  són categories que contenen músiques amb similituds relatives a la seva sonoritat; són categories que agrupen músiques que sonen de maneres suficientment semblants.

He escollit aquests estils musicals per vosaltres perquè són els més coneguts i escoltats per la gent arreu del món. Aquí teniu les característiques de cada estil i un exemple d’aquests estil musicals. Espero que en gaudiu.

Electrònica:

. Característiques: Gènere musical que abasta aquelles músiques fabricades a força de sons creats per mitjà de l’ús d’un equip electrònic. Qualsevol so generat d’un senyal elèctric ja sigui com una guitarra elèctrica, i fins i tot per micròfons, amplificadors o altaveus, podria ser considerat electrònic.

Jazz:

Característiques: La instrumentació, melodia i harmonia del jazz es deriven principalment de la tradició musical d’Occident. El ritme, el fraseig i la producció de so, i els elements d’harmonia de blues es deriven de la música africana i del concepte musical dels afroamericans.

Rock:

Característiques:  Musicalment, el rock es compon de la guitarra, vocalista, baix, bateria i algunes vegades instruments de teclat com l’òrgan i el piano. Com la música pop, les lletres se centren sovint en l’amor romàntic, però també tracten un rang ampli d’altres temes amb un enfocament freqüent en el social i el polític.

Salsa:

Característiques: Des dels seus orígens, la salsa ha pres el ritme cubà com a base per a desenvolupar-se. Aquesta música caribenya li ha donat un aire de sensualitat a la melodia, un aspecte que fins al dia d’avui tenen les cançons de salsa. És per això que el cantant ha de comptar amb coneixements sobre els ritmes caribenys.

Música dance:

Característiques: Orientada principalment a la dansa, es caracteritza per estar feta amb sons sintètics i orgànics pregravats en un estudi, i pels seus ritmes ben marcats i repetitius i amb lletres enganxoses, poden incorporar veus o ser música instrumental.

Música clàssica:

Característiques: La música clàssica és considerada com culta, pròpia d’un ambient molt formal, refinat i elitista. L’atmosfera on es realitza és de gran solemnitat i el públic manté una actitud molt respectuosa en tot moment, delectant-se en silenci amb l’emoció que està presenciant.

Música hip-hop:

Característiques: El Hip hop és la cultura que engloba diferents corrents de carrer i que va molt més enllà de cantar. Es tracta d’un moviment cultural que va néixer a la dècada dels 70 als carrers de districte de Bronx, a Nova York, com a resposta a la repressiva situació en què vivien els ciutadans afroamericans, reclosos en una mena de gueto modern.

Música folk:

Característiques: És un terme d’origen anglès utilitzat en llengua castellana generalment per referir-se a la música folklòrica moderna. … Els artistes de folk poden emprar temes musicals folklòrics ja existents fent-los un arranjament musical o bé prendre simplement l’estil i crear els seus propis temes originals.

Música metal:

Característiques: El heavy metal es caracteritza per posseir ritmes potents, crus i majoritàriament agressius, aconseguits mitjançant la utilització de guitarres altament distorsionades, bateries amb doble pedals i so potent, i baixos elèctrics pronunciats.

Música tradicional:

Característiques: La música tradicional o música folklòrica és la denominació per a la música popular que es transmet de generació en generació per via oral (i avui dia també de manera acadèmica) com una part més dels valors i de la cultura d’un poble. Així doncs, té un marcat caràcter ètnic o d’arrel.

Música gregoriana:

Característiques: El cant gregorià és usat per l’Església Catòlica en el seu culte. Es diu gregorià en honor a Sant Gregori el Gran, que, en el S.VI, va recopilar una sèrie de cants litúrgics de segles passats en un llibre anomenat Antifonari.

Música ètnica:

Característiques: La música ètnica és la pertanyent a un grup cultural, que resulta dels valors, actituds i creences dels seus integrants, i que reconeixem també com a música primitiva, tradicional, folklòrica i d’arrel.

Música contemporània:

Característiques: Escrita i desenvolupada durant el segle XX i XXI. Es desenvolupa gràcies a l’avanç de la tecnologia i de la creació de nous instruments.

 

Teniu fins el 2 de juny per entregar la tasca 3.

Si teniu qualsevol dubte ja sabeu que em podeu escriure al meu correu.

 BONA FEINA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

——————————————————————————————————————–

HOLA ALUMNES DE 6è!!!

Avui dimarts dia 12 us proposo la tasca 2 que haureu d’entregar com a data límit el dimarts dia 19 de maig. Teniu una setmana per fer-ho.

TASCA 2: UPTOWN FUNK – PERCUSSIÓ CORPORAL

 En aquesta tasca us proposo 2 activitats :

ACTIVITAT 1: Fer una percussió corporal.

ACTIVITAT 2: Respondre un qüestionari

ACTIVITAT 1:

Us proposo que feu una percussió corporal d’aquesta cançó:

IMPORTANT: Com la treballo???

A la part esquerra del vídeo trobareu amb quina part del cos heu de percudir el ritme, i a la part dreta, les vegades que heu de repetir la frase rítmica.

Aquesta cançó té 5 frases:

Frase 1: Picar de mans. (4 vegades)

Frase 2: Picar mà dreta a la cuixa dreta. (4 vegades)

Frase 3: Us la inventeu!!! (4 vegades)

Frase 4: Picar peu dret a terra, i en el quart temps picar de mans. (2 vegades)

Frase 5: Picar amb la mà dreta al pit. (2 vegades)

Passos a seguir:

  • Mirar el vídeo 2 vegades, o les que necessitis.
  • Picar les frases per separat vàries vegades.
  • Començar a ajuntar les frases.
  • Picar-la tota seguida.
  • Si creus que ja estàs preparat per gravar la percussió corporal, endavant!!! Pots gravar-te mirant el vídeo!!!
  • Podeu convidar a algú de la vostra família a participar en aquesta percussió corporal.

IMPORTANT: us heu de gravar fins el minut 1:15  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Un cop tingueu el vídeo me’l feu arribar a l’enllaç del Drive que teniu al Tellfy. O me’l feu arribar per correu electrònic:      musica.escolasantjordi@gmail.com

Un cop el pengeu envieu-me un correu dient-me que ja està a la carpeta del Drive, així us podré contestar.

ACTIVITAT 2:

En aquesta activitat haureu de contestar un qüestionari sobre l’activitat 1.

QÜESTIONARI

Quan tingueu feta l’activitat 2  heu de clicar amb el ratolí a:  ¡TERMINADO!. A continuació us demanaran que poseu el vostre nom. Aquí heu de posar el vostre nom i cognom, i l’adreça del vostre correu electrònic per tal de poder-vos contestar. Sinó poseu l’adreça del correu no us podré fer el retorn!!! I per acabar cliqueu a SEND i ACEPTAR. 

BONA FEINA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Hola alumnes de 6è!!!

Avui dimarts dia 28 us proposo la tasca 1 que haureu d’entregar com a data límit el dimarts dia 5 de maig. Teniu una setmana per fer-ho.

En aquests dies de confinament, la música ens pot ajudar a sentir-nos millor

Desitjo que gaudiu molt amb aquesta activitat.

RECORDEU POSAR SEMPRE EL VOSTRE CORREU ELECTRÒNIC!!!!!!!!!!!!!!

Doncs bé! Aquí us adjunto la primera tasca:

TASCA 1

IMPORTANT: Quan obriu la TASCA 1 us trobareu les tres activitats que heu de fer, us dic els passos a seguir per a realitzar-les:

  • Escoltar les dues versions de la cançó RESISTIRÉ.
  • A continuació us trobareu la lletra de la cançó amb uns buits que haureu d’omplir. Només heu de posar el ratolí a sobre dels buits i teclejar les paraules.
  • I per acabar teniu unes preguntes sobre el DÚO DINÀMICO.

Quan tingueu feta la tasca 1 heu de clicar amb el ratolí a:  ¡TERMINADO!. A continuació us demanaran que poseu el vostre nom. Aquí heu de posar el vostre nom i cognom, i l’adreça del vostre correu electrònic per tal de poder-vos contestar. Sinò poseu l’adreça del correu no us podré fer el retorn!!! I per acabar cliqueu a SEND i ACEPTAR.

Una abraçada,

Carmen.

 Estimats alumnes,

Com esteu? Us deixo noves propostes per què les gaudiu i passeu una bona estona en família.

PROPOSTA 1:

PRACTIQUEM AMB LA FLAUTA:

Us deixo aquests tutorials perquè no deixeu de practicar amb la flauta. Podeu estudiar una d’elles, la que més us agradi. Cada dia podeu estudiar una miqueta… A la tornada podríem fer unes audicions i interpretar, amb la flauta, algunes d’aquestes cançons als vostres companys.

PROPOSTA 2:

Una estona de RELAX:

BROOKLYN DUO és una parella que ambdós són músics i toquen el piano i el violoncel. Igual que la Rogers Family, versionen diferents cançons amb un so molt tranquil i serè. Segurament coneixereu algunes cançons i us agradaran. Us deixo aquesta que a mi m’agrada molt:

Una proposta molt semblant és la de PIANO GUYS:

PROPOSTA 3:

Una estona d’exercici:

I si us voleu moure una mica podeu buscar al YOU TUBE: DANSA ARA i veureu un munt de coreografies per ballar. Us deixo 3 mostres d’aquests balls:

PROPOSTA 4:

En Jared es grava fent cadascuna de les veus i després, ho reprodueix tot junt. Ha fet uns vídeos espectaculars on podreu veure quines veus sonen en tot moment.

PROPOSTA 5:

En Santi Serratosa, un crack en la percussió corporal! Els seus vídeos i coreografies són espectaculars. Us atreviu a aprendre-us una coreografia o fins i tot a crear-ne una vosaltres mateixos?

PROPOSTA 6:

MANUEL IBÁÑEZ ha penjat un munt d’activitats molt entretingudes de música al seu canal. Hi trobareu de tot: musicogrames, percussió, ritmes, melodies…

PROPOSTA 7:

En aquest link podeu descobrir una manera més musical de treballar amb els sudokus, es diuen Sidokus!

SUDOKU

PROPOSTA 8:

Pels amants de les bandes sonores:

Ja us aniré penjant més cosetes…

Cançó que hem treballat a la classe amb els pals japonesos:

FEM PERCUSSIÓ CORPORAL

CANÇÓ AMB LA FLAUTA:

Don Djembé serà el primer tema que tocarem aquest trimestre. Aquí us deixo la partitura i l’àudio per a que pugueu treballar a casa. Ànim.

A continuació us deixo la taula de digitacions:

CANÇÓ DANSA CONJUNTA

Perquè la música és tan important?

SING FOR THE CLIMATE

——————————————————————————————————————

CANÇÓ CONCERT DE NADAL:

Valset de tardor

EL RITME

Com podeu veure en el vídeo, el ritme és tan important que, de vegades, tan sols interpretant ritmes fem música.

EL ROCK AND ROLL

Resultado de imaxes para el rock

I una versió en català que es diu Estic Xocat.

Com esteu? Espero que estigueu bé.