CRITERIS D’AVALUACIÓ D’EDUCACIÓ MUSICAL DEL 3r TRIMESTRE 5è:
- Escoltar vídeos musicals i analitzar-los.
- Representar una petita percussió corporal en vídeo.
- Practicar la lectura musical de ritmes apresos.
- Escoltar els instruments de l’orquestra i analitzar-los.
Hola alumnes de 5è!!!
Avui dimarts dia 9 us proposo l’última tasca, la tasca 4 que haureu d’entregar com a data límit el dimarts dia 16 de juny. Teniu una setmana per fer-ho.
ABANS US VULL DEDICAR AQUESTA CANÇÓ QUE APASSIONA:
Per a aquesta setmana us proposo fer dues activitats per concloure aquest tercer trimestre d’educació musical.
ACTIVITAT 1: Reconeixement dels ritmes treballats.
Aquí teniu l’enllaç, les respostes m’arribaran directament:
Quan tingueu feta l’activitat: heu de clicar amb el ratolí a: ¡TERMINADO!. A continuació us demanaran que poseu el vostre nom. Aquí heu de posar el vostre nom i cognom, i l’adreça del vostre correu electrònic per tal de poder-vos contestar.
ACTIVITAT 2: Joc musical
També us proposo una sèrie de jocs que podeu anar practicant per a recordar la posició de les notes en el pentagrama. Heu de fer explotar els globus damunt de la nota corresponent. (No cal que m’envieu res).
Feu clic en els següents enllaços per accedir a les activitats.
https://wordwall.net/es/resource/2331578/el-tren-de-les-notes-1-la-sol-i-mi?ref=embed-icon
https://wordwall.net/es/resource/2332972/el-tren-de-les-notes-2-la-sol-fa-mi-i-do?ref=embed-icon
https://wordwall.net/es/resource/2333348/el-tren-de-les-notes-3-do-re-mi-fa-sol-i-la?ref=embed-icon
https://wordwall.net/es/resource/2333513/el-tren-de-les-notes-4-escala-de-do?ref=embed-icon
BONA FEINA MUSICAL TINGUIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hola alumnes de 5è!!!
Avui dimarts dia 26 us proposo la tasca 3 que haureu d’entregar com a data límit el dimarts dia 2 de juny. Teniu una setmana per fer-ho.
TASCA 3: MAYUMANA.
En aquesta tasca us proposo 2 activitats :
–ACTIVITAT 1:
Veure l’espectacle MAYUMANA CDI 2015 (percussió) (28:50’)
-ACTIVITAT 2:
Un cop has vist el vídeo busca informació sobre aquest grup i dona la teva opinió musical.
Et deixo uns enllaços que et serviran d’ajuda per a fer aquesta activitat:
http://www.mayumanarumba.com/mayumana.html
http://www.soldout.es/portfolio/mayumana/
Guió de treball:
- Fes servir un full en blanc mida DIN-A4.
- Ho pots fer escrit o en un document Word.
- Posa el títol de l’activitat: ACTIVITAT D’EDUCACIÓ MUSICAL: MAYUMANA.
- Recorda posar el nom i els cognoms, el curs i la data.
- Escriu informació sobre com es va formar aquest grup, d’on són, en quines ciutats fan els seus espectacles, en quins teatres actuen, quin tipus de música fan…
- Pots afegir alguna foto d’aquest grup.
- I al final pots dir la teva opinió musical. Si t’agrada aquest estil de música, si t’ha agradat el vídeo…
Quan tinguis l’activitat acabada li fas una foto i me l’envies al meu correu o l’ha pots penjar a la carpeta del Drive que he facilitat al Tellfy. I si la fas en un document Word me l’envies directament per correu electrònic.
Correu de música: musica.escolasantjordi@gmail.com
Teniu fins el 2 de juny per fer i enviar la TASCA 3.
BONA FEINA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
————————————————————————————————————–
Hola alumnes de 5è!!!
Avui dimarts dia 12 us proposo la tasca 2 que haureu d’entregar com a data límit el dimarts dia 19 de maig. Teniu una setmana per fer-ho.
TASCA 2: La tasca 2 té dues activitats:
ACTIVITAT 1: Practica aquesta cançó tan divertida fent els moviments:
BIM, BAM, BIM, BAM
Grava´t cantant la cançó i fent el joc de mans alhora, i l’envies al correu de la classe o a la carpeta del Drive. IMPORTANT: Us heu de gravar fins el minut 0.43 del vídeo!!! Podeu animar a algú de la vostra família a participar en el vídeo.
CORREO ELECTRÒNIC DE MÚSICA:
musica.escolasantjordi@gmail.com
CARPETA DRIVE: teniu l’enllaç al Tellfy.
ACTIVITAT 2:
Ara que ja les has repassat pots fer l’activitat 2 que trobaràs en aquest enllaç:
ENLLAÇ ACTIVITAT NOTES MUSICALS
Quan tingueu feta l’activitat 2 heu de clicar amb el ratolí a: ¡TERMINADO!. A continuació us demanaran que poseu el vostre nom. Aquí heu de posar el vostre nom i cognom, i l’adreça del vostre correu electrònic per tal de poder-vos contestar. Sinó poseu l’adreça del correu no us podré fer el retorn!!! I per acabar cliqueu a SEND i ACEPTAR.
BONA FEINA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hola alumnes de 5è!!!
Com esteu? Espero que estigueu bé.
Avui dimarts dia 28 us proposo la tasca 1 que haureu d’entregar com a data límit el dimarts dia 5 de maig. Teniu una setmana per fer-ho.
En aquests dies de confinament, la música ens pot ajudar a sentir-nos millor
Desitjo que gaudiu molt amb aquesta activitat.
RECORDEU POSAR SEMPRE EL VOSTRE CORREU ELECTRÒNIC!!!!!!!!!!!!!!
Doncs bé! Aquí us adjunto la primera tasca:
IMPORTANT: Quan obriu la TASCA 1 us trobareu les tres activitats que heu de fer, us dic els passos a seguir per a realitzar-les:
- INSTRUMENTS DE L’ORQUESTRA: Primer escolteu el vídeo que us he posat dels instruments de l’orquestra.
- Després contesteu les preguntes que us proposo.
- I per últim heu d’escriure el nom de cada instrument a sota de la seva foto.
MOLT IMPORTANT: Quan tingueu feta la tasca 1 heu de clicar amb el ratolí a: ¡TERMINADO!. A continuació us demanaran que poseu el vostre nom. Aquí heu de posar el vostre nom i cognom, i l’adreça del vostre correu electrònic per tal de poder-vos contestar. Sinò poseu l’adreça del correu no us podré fer el retorn!!! I per acabar cliqueu a SEND i ACEPTAR.
Una abraçada,
Carmen.
Estimats alumnes, com aneu?
Us deixo unes recomanacions perquè podeu anar treballant des de casa:
1- En aquest link podeu descobrir una manera més musical de treballar amb els sudokus, es diuen Sidokus!
SUDOKU
2- Per els amants de les bandes sonores:
CANTÀNIA 2020:
Estimats alumnes de cinquè,
Durant aquests dies que hi sereu a casa m’agradaria que us miréssiu les cançons de la Cantània. Aquí les teniu per ordre, algunes ja les hem treballat i d’altres encara no, però vosaltres les podeu anar escoltant i treballant conjuntament amb el dossier de treball que teniu.
Recordeu que som el COR 2.
02. EL MÓN DIGITAL
03. EL BLUES D’EN MARCEL
04. LA CREACIÓ DE LA SARA
05. TOT EL QUE JO PUC FER TU
06. CORRE, SALTA…
07. LA MÚSICA
08. LA PLUJA
10. ADEU
11. FINAL
EXERCICIS PER ESCALFAR LA VEU ABANS DE CANTAR
CANÇÓ QUE BALLAREM EL DIA DE CARNAVAL:
CANTÀNIA 2020: VIRTU@L
Benvolgudes families,
Aquest any us presentem: CANTANIA “Virtual” una cantata que faran els nens i nenes de 5è a l’Auditori de Barcelona el 12 de juny a les 11:30h.
Què és la Cantania?
És un projecte on participen escoles de tot Catalunya. Aquestes treballen una cantata de nova creació al llarg de tot l’any i finalment, la interpretaran amb altres 800 nens i nenes a l’escenari.
Quin argument te l’obra?
“Les noves tecnologies, que són pertot arreu i han vingut per quedar-s’hi. En Marcel s’ha instal·lat una aplicació d’intel·ligència artificial i està descobrint un univers que el fascina. Fins on arribarà el poder de seducció d’aquest món virtual?”
Interessant, oi? Estem molt emocionats i molt contents de poder participar-hi i preparar aquest projecte tots junts. Aspectes com l’afinació, col·locació de la veu, moviments escènics, plàstica, noves tecnologies… seran continguts importants al dia a dia de l’aula.
I les families?
Podeu venir a veure als vostres infants quan sigui EL GRAN DIA!!!
Esteu molt atents perque anirem informant de tot això i molt més!!!
Cançó que hem treballat a la classe amb els pals japonesos:
—————————————————————————————————-
CANTÀNIA 2019:
Estimats alumnes de 5è A i 5è B:
Enguany participeu en el gran projecte de CANTÀNIA “A DE BROSSA”. Com ja us he explicat dedicarem totes les sessions de música a treballar les cançons d’aquesta cantata. Jo sempre hi poso molta il·lusió, espero que vosaltres també la gaudiu i disfruteu de la música. Ànims!!! 🙂
Els poemes de Joan Brossa
Els poemes surten d’aquestes recopilacions:
– l’ABECEDARI en realitat es diu Poema. Cent per tant (1967)
– Elegia al Che. Poemes visuals (1978)
– Guants Blancs es diu originalment Guants. El saltamartí (1963)
– Carnaval. (Fragment de: L’ocell miola etc.) Passat festes (1993-1995)
– Entreacte. Els ulls i les orelles del poeta. (1961)
– Peixos de fusta o Petita oda en dijous. Vint -i-una odes, uns goigs, una dansa i un sonet (1958)
– Eco. Sonets del vaitot (1965-66 )
– Humanitat. La Humanitat (2005) Ed. CruÏlla
– Sonet de paper. Llumenerada (1961-63)
La gran majoria dels poemes esmentats es troben a Aprendre amb Joan Brossa de Glòria Bordons. Ed.Universitat de Barcelona. Fundació Joan Brossa.
Aquí teniu les cançons que hem començat a treballar a l’aula i els moviments escènics:
Aquest tutorial explica el material que haurem de portar el dia del concert a l’Auditori.
CANÇONS:
Fragment de la pel·lícula LOS CHICOS DEL CORO
RACONET DE NADALES: :
SOMIEM TOTS JUNTS :
SOMIEM TOTS JUNTS INSTRUMENTAL
LA LUZ QUE NACE EN TI
NADALA: EL DIMONI PELUT
Valset de tardor
TUTORIAL DE LA CANÇÓ HIMNE A L’ALEGRIA
EL RITME
Com podeu veure en el vídeo, el ritme és tan important que, de vegades, tan sols interpretant ritmes fem música.