CRITERIS D’AVALUACIÓ DEL 3r TRIMESTRE D’EDUCACIÓ MUSICAL 6è:
- Escoltar vídeos musicals i analitzar-los.
- Representar una petita percussió corporal en vídeo.
- Practicar la lectura musical de ritmes apresos.
- Reconèixer els estils musicals treballats a partir de l’audició.
HOLA NOIS I NOIES DE SISÈ!!!
Avui dimarts dia 9 de juny us proposo l’última tasca, la tasca 4 que haureu d’entregar com a data límit el dimarts dia 16 de juny. Teniu una setmana per fer-ho.
PERÒ ABANS US VULL DEDICAR AQUESTA CANÇÓ QUE APASSIONA:
Que la música us acompanyi sempre. Perquè quan estigueu contents podreu compartir l’alegria; i quan estigueu tristos podreu consolar-vos! Viviu el camí nou amb intensitat i seny. I sobretot sigueu feliços! BON ESTIU!!!
TASCA 4:
Us proposo fer dues activitats per concloure aquest tercer trimestre d’educació musical. La primera tasca té relació amb les emocions.
ACTIVITAT 1:
Fer un recull de 3 o 4 cançons que t’han acompanyat durant aquest confinament, o amb les que et sents identificat o identificada. Envia’m els enllaços de les cançons a You Tube en un arxiu Word o escriu el nom de les cançons. És important que ho pensis una mica i que junt amb la llista escollida cal fer un escrit explicant i justificant la teva selecció. Quan ho tinguis fet m’ho envies al meu correu electrònic.
Recorda posar el teu nom, la data, el curs en el document i el títol de la tasca: “Les meves cançons”.
Si ho fas escrit en un full DIN-A4 escriu el nom de les cançons i també l’explicació de perquè les has escollit. Fes-li una foto i m’ho envies al meu correu electrònic.
CORREU ELECTRÒNIC: musica.escolasantjordi@gmail.com
ACTIVITAT 2:
Per a aquesta setmana us proposo una sèrie de jocs per a recordar la posició de les notes en el pentagrama. Heu de fer explotar els globus damunt de la nota corresponent.
Feu clic en els següents enllaços per accedir a les activitats. (No cal que m’envieu res).
https://wordwall.net/es/resource/2331578/el-tren-de-les-notes-1-la-sol-i-mi?ref=embed-icon
https://wordwall.net/es/resource/2332972/el-tren-de-les-notes-2-la-sol-fa-mi-i-do?ref=embed-icon
https://wordwall.net/es/resource/2333348/el-tren-de-les-notes-3-do-re-mi-fa-sol-i-la?ref=embed-icon
https://wordwall.net/es/resource/2333513/el-tren-de-les-notes-4-escala-de-do?ref=embed-icon
BONA FEINA MUSICAL TINGUIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HOLA NOIS I NOIES DE SISÈ!!!
Avui dimarts dia 26 us proposo la tasca 3 que haureu d’entregar com a data límit el dimarts dia 2 de juny. Teniu una setmana per fer-ho.
Us proposo DUES activitats:
ACTIVITAT 1:
Llegir la teoria sobre els estils musicals i escoltar les músiques d’aquests estils. Alguns d’aquests estils els hem treballat durant el primer trimestre de sisè. (La teoria la teniu a continuació de l’activitat 2).
ACTIVITAT 2:
Us aconsello que abans de fer l’activitat 2 feu la 1.
Fer dues fitxes interactives, de manera que les podreu fer amb el mòbil o l’ordinador i me les podreu enviar directament per veure com heu fet la feina. Però abans vull que us llegiu quins són aquests estils musicals i escolteu els exemples d’aquests estils.
Només cal seguir les següents instruccions:
1– Heu de fer clic a “Terminado“.
2– Omplir el quadre amb les vostres dades: el nom, el curs i el vostre correu electrònic. MOLT IMPORTANT QUE POSEU EL CORREU ELECTRÒNIC PER PODER-VOS CONTESTAR!!!!!!!!!!!!!!
FITXA 1:
FITXA 2:
UNA MICA DE TEORIA SOBRE ELS ESTILS MUSICALS:
Els estils musicals són categories que contenen músiques amb similituds relatives a la seva sonoritat; són categories que agrupen músiques que sonen de maneres suficientment semblants.
He escollit aquests estils musicals per vosaltres perquè són els més coneguts i escoltats per la gent arreu del món. Aquí teniu les característiques de cada estil i un exemple d’aquests estil musicals. Espero que en gaudiu.
Electrònica:
. Característiques: Gènere musical que abasta aquelles músiques fabricades a força de sons creats per mitjà de l’ús d’un equip electrònic. Qualsevol so generat d’un senyal elèctric ja sigui com una guitarra elèctrica, i fins i tot per micròfons, amplificadors o altaveus, podria ser considerat electrònic.
Jazz:
. Característiques: La instrumentació, melodia i harmonia del jazz es deriven principalment de la tradició musical d’Occident. El ritme, el fraseig i la producció de so, i els elements d’harmonia de blues es deriven de la música africana i del concepte musical dels afroamericans.
Rock:
. Característiques: Musicalment, el rock es compon de la guitarra, vocalista, baix, bateria i algunes vegades instruments de teclat com l’òrgan i el piano. Com la música pop, les lletres se centren sovint en l’amor romàntic, però també tracten un rang ampli d’altres temes amb un enfocament freqüent en el social i el polític.
Salsa:
. Característiques: Des dels seus orígens, la salsa ha pres el ritme cubà com a base per a desenvolupar-se. Aquesta música caribenya li ha donat un aire de sensualitat a la melodia, un aspecte que fins al dia d’avui tenen les cançons de salsa. És per això que el cantant ha de comptar amb coneixements sobre els ritmes caribenys.
Música dance:
. Característiques: Orientada principalment a la dansa, es caracteritza per estar feta amb sons sintètics i orgànics pregravats en un estudi, i pels seus ritmes ben marcats i repetitius i amb lletres enganxoses, poden incorporar veus o ser música instrumental.
Música clàssica:
. Característiques: La música clàssica és considerada com culta, pròpia d’un ambient molt formal, refinat i elitista. L’atmosfera on es realitza és de gran solemnitat i el públic manté una actitud molt respectuosa en tot moment, delectant-se en silenci amb l’emoció que està presenciant.
Música hip-hop:
. Característiques: El Hip hop és la cultura que engloba diferents corrents de carrer i que va molt més enllà de cantar. Es tracta d’un moviment cultural que va néixer a la dècada dels 70 als carrers de districte de Bronx, a Nova York, com a resposta a la repressiva situació en què vivien els ciutadans afroamericans, reclosos en una mena de gueto modern.
Música folk:
. Característiques: És un terme d’origen anglès utilitzat en llengua castellana generalment per referir-se a la música folklòrica moderna. … Els artistes de folk poden emprar temes musicals folklòrics ja existents fent-los un arranjament musical o bé prendre simplement l’estil i crear els seus propis temes originals.
Música metal:
. Característiques: El heavy metal es caracteritza per posseir ritmes potents, crus i majoritàriament agressius, aconseguits mitjançant la utilització de guitarres altament distorsionades, bateries amb doble pedals i so potent, i baixos elèctrics pronunciats.
Música tradicional:
. Característiques: La música tradicional o música folklòrica és la denominació per a la música popular que es transmet de generació en generació per via oral (i avui dia també de manera acadèmica) com una part més dels valors i de la cultura d’un poble. Així doncs, té un marcat caràcter ètnic o d’arrel.
Música gregoriana:
. Característiques: El cant gregorià és usat per l’Església Catòlica en el seu culte. Es diu gregorià en honor a Sant Gregori el Gran, que, en el S.VI, va recopilar una sèrie de cants litúrgics de segles passats en un llibre anomenat Antifonari.
Música ètnica:
. Característiques: La música ètnica és la pertanyent a un grup cultural, que resulta dels valors, actituds i creences dels seus integrants, i que reconeixem també com a música primitiva, tradicional, folklòrica i d’arrel.
Música contemporània:
. Característiques: Escrita i desenvolupada durant el segle XX i XXI. Es desenvolupa gràcies a l’avanç de la tecnologia i de la creació de nous instruments.
Teniu fins el 2 de juny per entregar la tasca 3.
Si teniu qualsevol dubte ja sabeu que em podeu escriure al meu correu.
BONA FEINA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
——————————————————————————————————————–
HOLA ALUMNES DE 6è!!!
Avui dimarts dia 12 us proposo la tasca 2 que haureu d’entregar com a data límit el dimarts dia 19 de maig. Teniu una setmana per fer-ho.
TASCA 2: UPTOWN FUNK – PERCUSSIÓ CORPORAL
En aquesta tasca us proposo 2 activitats :
–ACTIVITAT 1: Fer una percussió corporal.
– ACTIVITAT 2: Respondre un qüestionari
ACTIVITAT 1:
Us proposo que feu una percussió corporal d’aquesta cançó:
IMPORTANT: Com la treballo???
A la part esquerra del vídeo trobareu amb quina part del cos heu de percudir el ritme, i a la part dreta, les vegades que heu de repetir la frase rítmica.
Aquesta cançó té 5 frases:
Frase 1: Picar de mans. (4 vegades)
Frase 2: Picar mà dreta a la cuixa dreta. (4 vegades)
Frase 3: Us la inventeu!!! (4 vegades)
Frase 4: Picar peu dret a terra, i en el quart temps picar de mans. (2 vegades)
Frase 5: Picar amb la mà dreta al pit. (2 vegades)
- Mirar el vídeo 2 vegades, o les que necessitis.
- Picar les frases per separat vàries vegades.
- Començar a ajuntar les frases.
- Picar-la tota seguida.
- Si creus que ja estàs preparat per gravar la percussió corporal, endavant!!! Pots gravar-te mirant el vídeo!!!
- Podeu convidar a algú de la vostra família a participar en aquesta percussió corporal.
IMPORTANT: us heu de gravar fins el minut 1:15 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Un cop tingueu el vídeo me’l feu arribar a l’enllaç del Drive que teniu al Tellfy. O me’l feu arribar per correu electrònic: musica.escolasantjordi@gmail.com
Un cop el pengeu envieu-me un correu dient-me que ja està a la carpeta del Drive, així us podré contestar.
ACTIVITAT 2:
En aquesta activitat haureu de contestar un qüestionari sobre l’activitat 1.
Quan tingueu feta l’activitat 2 heu de clicar amb el ratolí a: ¡TERMINADO!. A continuació us demanaran que poseu el vostre nom. Aquí heu de posar el vostre nom i cognom, i l’adreça del vostre correu electrònic per tal de poder-vos contestar. Sinó poseu l’adreça del correu no us podré fer el retorn!!! I per acabar cliqueu a SEND i ACEPTAR.
BONA FEINA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hola alumnes de 6è!!!
Avui dimarts dia 28 us proposo la tasca 1 que haureu d’entregar com a data límit el dimarts dia 5 de maig. Teniu una setmana per fer-ho.
En aquests dies de confinament, la música ens pot ajudar a sentir-nos millor
Desitjo que gaudiu molt amb aquesta activitat.
RECORDEU POSAR SEMPRE EL VOSTRE CORREU ELECTRÒNIC!!!!!!!!!!!!!!
Doncs bé! Aquí us adjunto la primera tasca:
IMPORTANT: Quan obriu la TASCA 1 us trobareu les tres activitats que heu de fer, us dic els passos a seguir per a realitzar-les:
- Escoltar les dues versions de la cançó RESISTIRÉ.
- A continuació us trobareu la lletra de la cançó amb uns buits que haureu d’omplir. Només heu de posar el ratolí a sobre dels buits i teclejar les paraules.
- I per acabar teniu unes preguntes sobre el DÚO DINÀMICO.
Quan tingueu feta la tasca 1 heu de clicar amb el ratolí a: ¡TERMINADO!. A continuació us demanaran que poseu el vostre nom. Aquí heu de posar el vostre nom i cognom, i l’adreça del vostre correu electrònic per tal de poder-vos contestar. Sinò poseu l’adreça del correu no us podré fer el retorn!!! I per acabar cliqueu a SEND i ACEPTAR.
Una abraçada,
Carmen.
Estimats alumnes,
Com esteu? Us deixo noves propostes per què les gaudiu i passeu una bona estona en família.
PROPOSTA 1:
PRACTIQUEM AMB LA FLAUTA:
Us deixo aquests tutorials perquè no deixeu de practicar amb la flauta. Podeu estudiar una d’elles, la que més us agradi. Cada dia podeu estudiar una miqueta… A la tornada podríem fer unes audicions i interpretar, amb la flauta, algunes d’aquestes cançons als vostres companys.
PROPOSTA 2:
Una estona de RELAX:
BROOKLYN DUO és una parella que ambdós són músics i toquen el piano i el violoncel. Igual que la Rogers Family, versionen diferents cançons amb un so molt tranquil i serè. Segurament coneixereu algunes cançons i us agradaran. Us deixo aquesta que a mi m’agrada molt:
Una proposta molt semblant és la de PIANO GUYS:
PROPOSTA 3:
Una estona d’exercici:
I si us voleu moure una mica podeu buscar al YOU TUBE: DANSA ARA i veureu un munt de coreografies per ballar. Us deixo 3 mostres d’aquests balls:
PROPOSTA 4:
En Jared es grava fent cadascuna de les veus i després, ho reprodueix tot junt. Ha fet uns vídeos espectaculars on podreu veure quines veus sonen en tot moment.
PROPOSTA 5:
En Santi Serratosa, un crack en la percussió corporal! Els seus vídeos i coreografies són espectaculars. Us atreviu a aprendre-us una coreografia o fins i tot a crear-ne una vosaltres mateixos?
PROPOSTA 6:
MANUEL IBÁÑEZ ha penjat un munt d’activitats molt entretingudes de música al seu canal. Hi trobareu de tot: musicogrames, percussió, ritmes, melodies…
PROPOSTA 7:
En aquest link podeu descobrir una manera més musical de treballar amb els sudokus, es diuen Sidokus!
PROPOSTA 8:
Pels amants de les bandes sonores:
Ja us aniré penjant més cosetes…
Cançó que hem treballat a la classe amb els pals japonesos:
FEM PERCUSSIÓ CORPORAL
CANÇÓ AMB LA FLAUTA:
Don Djembé serà el primer tema que tocarem aquest trimestre. Aquí us deixo la partitura i l’àudio per a que pugueu treballar a casa. Ànim.
A continuació us deixo la taula de digitacions:
CANÇÓ DANSA CONJUNTA
Perquè la música és tan important?
SING FOR THE CLIMATE
——————————————————————————————————————
CANÇÓ CONCERT DE NADAL:
Valset de tardor
EL RITME
Com podeu veure en el vídeo, el ritme és tan important que, de vegades, tan sols interpretant ritmes fem música.
EL ROCK AND ROLL
I una versió en català que es diu Estic Xocat.
Com esteu? Espero que estigueu bé.