Amb ulls de nens/es

 

Els infants són curiosos, observen, exploren, proven, comproven, s’interroguen, investiguen i inventen. Aprenen a ser autònoms a través de les petites accions quotidianes que es desenvolupen a casa o a l’escola, fruit de la participació en les coses que els afecten, quan tenen la possibilitat d’anar prenent petites decisions que estan al seu abast i poden organitzar part del seu temps.

S’han de crear ambients on l’adult no s’anticipi a les accions de l’infant amb la intenció de salvar les dificultats que se li presentin sense parar-se a comprovar la satisfacció que pot produir als infants valer-se per si mateixos. Així una de les propostes per ser creatius podria ser la fotografia digital.

La facilitat d’ús de les càmeres i els dispositius permet que els alumnes més petits puguin fer fotos, participant així d’una manera que fins ara no era habitual, en les diferents activitats de l’aula: tallers, festes, sortides, treballs per projectes,etc. Podem fer servir les fotografies per:

  • Fer un àlbum de fotos de la vida de la classe, que pot ser en format digital.
  • Preparar seqüències de fotografies d’activitats, sortides,… per incloure-les a entrades al blog, …
  • Fer retocs i composicions amb les fotos, fent servir diferents tècniques.
  • Fer trencaclosques, endevinalles, cal·ligrames, sopa de lletres… a partir d’imatges.
  • Realitzar animacions, còmics, utilitzant les bafarades i expressions de la cara.
  • Construir paraules amb fotos de lletres captades a l’aula i fora d’ella.
  • Comparar una foto actual amb la de quan es tenia un any i explicar quins canvis hi ha hagut.

La càmera fotogràfica i/o el dispositiu mòbil són molt bons instruments que enregistren els moments per tal de poder documentar la vida quotidiana de l’aula.

Les propostes didàctiques són diverses:

Treballar les parts del cos, els conceptes matemàtics, el joc d’endevinar, què faig?, fem de reporters, etc.

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *