El meu Symbaloo

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam euismod scelerisque erat, quis maximus diam porta quis. Fusce fermentum in ipsum sed ultrices. Sed a tincidunt quam. Nulla rutrum a lectus nec feugiat. Morbi ac posuere neque, vitae pharetra ante. In finibus, sapien ornare vulputate porttitor, felis nibh fermentum ex, nec consectetur neque elit a diam. Maecenas et viverra tortor

Ressenya iMovie

Amb l’aplicació de iMovie estic realitzant un vídeo que mostri el procés de creació de l’activitat “Maquetes dels aparells del cos humà”, que han realitzat els alumnes de Cicle Superior en treball cooperatiu.

L’aplicació iMovie és molt senzilla d’emprar i dóna uns resultats molt vistosos a les nostres creacions audiovisuals. M’he decidit per aquesta aplicació al ser la nativa del sistema iOS. A més, les gravacions les vaig fer mitjançant l’ipad i per tant facilita molt l’ús d’aquesta app. Com en moltes aplicacions d’aquests tipus les possibilitats d’edició, música o text són molt amplies.

Aviat publicaré el resultat final, mentrestant deixo algunes de les imatges del vídeo, on es veu el treball que estan realitzant els nens i nenes.

captura-de-pantalla-2017-01-14-a-las-18-26-47captura-de-pantalla-2017-01-14-a-las-18-29-07

Treballem el cos humà amb webquest

Sóc tutora de cinquè i les dues pròximes unitats de medi les estic preparant de forma diferent perquè penso que amb l’us dels dispositius i eines digitals pot resultar molt més engrescador pels meus alumnes.

Intento treballar sempre que puc i a qualsevol matèria amb treball coorperatiu i per això ja tinc els grups de nens d’equip base montats.

Treballarem des de l’àrea de medi natural els aparells del cos humà i la funció de la nutrició.

A la classe els tinc organitzats en grups de 4 o 5 per fer els treballs.

Es dividiran els aparells per treballar en grups i s’han de fer uns experts d’allò que els hi ha tocat.

He elaborat 5 webquest una per cada grup.

Dins de cada webquest trobaran 5 apartats molt clars els quals hauran d’anar seguint i treballant.

1. INTRODUCCIÓ: aquí els explico a partir d’un personatge que és el que hauran de fer.

2. TASCA: al final hauran de fer un mural amb el padlet amb tot allò que han aprés i una presentació amb power point per explicar als companys allò que han investigat.

3. RECURSOS: en aquest apartat els he posat diferents materials (articles, videos, llibres, webs…) perquè tinguin informació de diferents fonts.

4. ACTIVITATS: després d’investigar hauran de elaborar les activitats que els hi he penjat i anar-les guardant a la seva unitat perquè després m’ho hauran de presentar.

5. AVALUACIÓ: com treballem amb equip es fa una autoevaluació del grup i individual. I després els hi proporciono un document perquè puguin avaluar als companys dels altres grups quan facin l’exposició.

Trobo molt beneficiós poder combinar treball cooperatiu amb noves tecnologies ja que el grau d’implicació de tots els nens és molt elevat i com que tenim a les nostres aules tanta diversitat de ritmes d’aprenentatges és una manera perquè tothom pugui aportar tot el que està al seu abast.

El mòbil deixa d’estar prohibit a les aules i es converteix en una eina més.

Molts centres veuen potencial educatiu en els mòbils: es tracta d’una eina que porten tots a la butxaca, amb el qual hi tenen una relació molt personal, i que els connecta amb l’univers informatiu en qüestió de segons.

Origen: Les possibilitats d’aprenentatge dels mòbils comencen a aparcar les prohibicions als instituts

Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas posuere semper eros sed dapibus. Ut ac porta massa, ac efficitur sapien. Proin lectus erat, mattis vitae dapibus non, laoreet quis eros. Quisque pulvinar semper interdum. Nam vitae est nisl. Suspendisse ac justo at velit tristique ullamcorper vel id lectus. Aenean vestibulum enim sit amet posuere venenatis. Etiam tempor consequat sodales. Vestibulum elementum et ligula et laoreet. Donec venenatis faucibus dignissim. Nulla pretium arcu nisl, quis mollis leo vestibulum in. Ut at nunc vel enim mattis pharetra.

Nullam eget auctor velit. In a aliquam orci. Proin sodales nibh eu viverra suscipit. Fusce ac lorem non lectus volutpat venenatis eu sit amet odio. Donec tincidunt nibh lorem, a imperdiet orci placerat sed. Donec ac ante accumsan, molestie lectus nec, accumsan odio. In convallis erat vitae ante bibendum fermentum. Aliquam dignissim, sapien in consequat sollicitudin, ligula mauris faucibus odio, ac aliquam felis diam sit amet tortor.

Jornada d’inclusió digital

jornada

Mirem l’escola més enllà d’una arquitectura dins d’un determinat paisatge. És un ens viu, porós i com a tal, està en continu intercanvi amb el seu entorn. En aquesta jornada, que se celebrarà el 16 d’abril de 2016 a Badalona, volem posar en valor les possibilitats que ofereix aquesta mirada activa del que ens envolta. Per a fer-ho comptem amb el marc conceptual del disseny universal de l’aprenentage, que ens ajuda a transformar l’entorn fent-lo més accessible, obert, flexible i engrescador, de manera que tots els alumnes puguin aprendre i participar junts. Es tracta de posar el focus en el context, en el valor de la interacció, en comptes de voler transformar les característiques de l’alumne.

Origen: Jornada d’inclusió digital | Un altre bloc d’XTECBlocs