El 25 de novembre en motiu del Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, el Departament d’Ensenyament proposa sensibilitzar i conscienciar a tota la comunitat educativa sobre la importància de la prevenció i la detecció de les relacions abusives de parella.
Amb la finalitat de promoure un canvi d’actituds, creences i comportaments per part dels infants i joves, posant en valor la relació i influència del grup d’iguals com a element bàsic en la prevenció i detecció d’aquestes situacions de violència envers les dones des del Departament d’Ensenyament proposem que:
- Porteu a terme accions de sensibilització sobre la violència envers les dones en els centres educatius, amb la màxima implicació de l’alumnat
- Per tal de fer difusió de totes les actuacions realitzades, a nivell d’aula, centre o comunitat educativa, o bé pengeu la foto al twitter amb el hastag #obrimelsulls25N amb menció al twitter del portal XTEC @xtec o bé envieu la foto identificant el centre al correu electrònic a coeducació@xtec.cat
Recursos per treballar la prevenció i detecció de relacions abusives en els centres educatius
El Departament porta a terme un conjunt d’actuacions i de recursos basats en els pilars de l’escola inclusiva, en la coeducació, en la igualtat de drets, en l’equitat, en els valors i en el respecte a la diferència, com a eix fonamental en la prevenció de la violència masclista.
Projecte de Convivència (PdC). Coeducació. En el marc del Projecte de convivència, dins de l’apartat de Coeducació, el Departament d’Ensenyament ofereix aquesta aplicació on els centres poden realitzar la diagnosi del seu centre en matèria de coeducació, conèixer les propostes d’actuació i accedir als recursos necessaris per dur-la a terme.
Protocols per a la millora de la convivència. En aquest espai de la XTEC es pot accedir als diversos protocols d’àmbit convivencial elaborats pel Departament d’Ensenyament per combatre situacions de conflicte.
Coeducació. Recursos en gestió de conflictes i prevenció de violència de gènere. Aquest espai de la XTEC ofereix recursos pedagògics sobre coeducació per promoure l’eliminació de tota mena de discriminació per raó de sexe i prevenir la violència masclista.
Programa Estimar no fa mal: materials de sensibilització adreçats a personal docent. L’Institut Català de les Dones ha elaborat aquest material per ajudar a desenvolupar actuacions preventives de caràcter pedagògic i/o formatiu encaminades a evitar o reduir la incidència de la violència masclista.
Pam a pam, Material didàctic. Quadern pedagògic per al professorat del CFGS Educació infantil.
Materials dels cursos. Educació Intercultural: Fonaments teòrics i aplicació en els centres educatius. Mòdul 6. Gènere i diversitat en l’àmbit educatiu. Mutilació genital femenina i matrimonis forçats. Ateneu.
Pel que fa a accions formatives adreçades al professorat en matèria de prevenció de violència masclista el Departament posa a l’abast del personal docent i d’altres professionals de l’àmbit educatiu un conjunt d’accions formatives que podeu trobar en aquest enllaç: http://xtec.gencat.cat/ca/formacio/formaciogeneralprofessorat/accio_orientacio_clima/coeducacio/
Extret de http://xtec.gencat.cat/ca/projectes/coeducacio/eliminacio-violencia-dones/

Deixa un comentari