CÀMERES DE FOTOS SÍ O NO?

L’era digital ha vingut per quedar-se. És per aquest motiu que des de l’escola no hem d’obviar la nova realitat que envolta als nostres infants. En molts claustres de mestres sorgeixen discrepàncies a l’hora d’utilitzar entorns digitals. Ja sigui per por al desconegut, per mandra a buscar nous recursos, etc. Però el que realment importa és l’ús ús de totes aquestes eines. N’hem de fer un ús saludable. També és important tenir en compte que aquest primer contacte ha de ser-hi des de les edats més primerenques. Des de l’etapa d’educació infantil. Cal fer una bona selecció dels recursos i les eines que es poden utilitzar en aquestes etapes de la forma més autònoma possible.
Per tant, quan se’ns planteja l’interrogant d’introduir càmeres de fotos a Educació Infantil, la resposta és rotundament sí. Observar la realitat a través d’una pantalla t’ajuda a ser més conscient del món que t’envolta. Prendre distància i observar els petits detalls que, probablement, en el teu dia a dia no hi pares atenció. A més, no hem de perdre de vista que la seva motivació augmenta exponencialment quan utilitzem alguna d’aquestes eines. La càmera de fotos també ens permet apropar-nos més a l’art per exemple. Captar els moviments del nostre cos, veure com canvia la llum, etc. Són propostes que els encanten i els ajuda a fer-se preguntes a qüestionar-se fets del seu dia a dia.
La càmera de fotos es pot fer servir en tots els àmbits de l’educació infantil. La fotografia no deixa de ser un altre llenguatge d’expressió. A partir d’una imatge es poden treballar mil i un conceptes. Es poden plantejar reptes, problemes matemàtics, dictat de paraules…
El debat d’utilitzar càmera de fotos o no a l’etapa dels 3 als 6 anys d’edat ha sortit més d’una vegada a la comunitat de petites. Així doncs, aquestes preguntes que se’ns han plantejat a l’activitat m’han anat molt bé per generar debat entre nosaltres.
Gràcies.

El meu context de mestra

Aquest curs estic fent de mestra d’Educaió infantil a la comunitat de petits i petites a una escola de ciutat. Dins l’aula tinc alumnes d’edats barrejades entre els 3 i els 5 anys d’edat. Tinc un total de 21 alumnes. Actualment fa dos anys que a l’escola treballem per comunitats i estem molt contents i contentes del canvi organitzatiu que hem fet a l’escola. Pensem que la diversitat a les aules és molt enriquidora i que cada infant pot aportar i aprendre del grup. És una experiència molt gratificant el poder treballar amb diferents nivells dins l’aula!