Aproximadament dues setmanes abans de Sant Jordi, rebrem una carta anònima on ens convidaran a convertir-nos en autèntics cavallers i cavalleres! A partir d’aquest petit incentiu, els presentarem la llegenda de Sant Jordi i ens prepararem per poder assolir el repte; convertir-nos en cavallers i cavalleres!
ACTIVITAT 1: Visualització d’un video de la llegenda de Sant Jordi.
Agrupament: Grup classe
Espai: aula
Material: PDI o projector
Desenvolupament: Després d’explicar la llegenda oralment de la manera més “teatralitzada” que puguem, visualitzarem un petit video que l’explica. La primera vegada la veurem seguida, sense interrupcions. A continuació, farem un altre visionat aturant el video alguna vegada, per tal de realitzar alguna pregunta als infants, assegurar-nos que la van entenent i intentant que avancin que passarà a continuació. D’aquesta manera potenciarem l’expressió oral i treballarem la comprensió.
ACTIVITAT 2: Cançó de Sant Jordi.
Agrupament: Grup classe
Espai: aula
Material:ordinador, projector o mòbil amb alttaveu Bluetooth
Desenvolupament::Introduirem una cançó de Sant Jordi que anirem escoltant i aprenent a poc a poc. Aquesta, i d’altres ens faran de banda sonora en diferents moments de joc durant els dies previs i el mateix dia de la diada. L’objectiu és escoltar i aprendre la cançó, per tant podem posar-la des de l’ordinador per projectar-ne el vídeo o simplement escoltar la cancó reproduint-la pel mòbil. Els primers cops l’escoltarem visionant el vídeo i després, quan ens acompanyi en moments de joc més lliure, simplement sonarà sense que els nens/es en puguin veure la imatge (des del link que adjunto o des de Spootify, per exemple)
ACTIVITAT 3: Versió de la Llegenda de Sant Jordi en col·laboració amb els infants de 1r.
Agrupament: Grup classe
Espai: aula
Material: PDI i odinador
Desenvolupament: elaborarem un conte conjuntament amb els alumnes de 1r. Farem servir Google drive per tal de compartir les nostres creacions. Amb la PDI podrem fer algunes senzilles il·lustracions per acompanyar el text.
ACTIVITAT 4: “El meu conte preferit”.
Agrupament: Grup classe
Espai: aula
Material: Càmera fotogràfica o tauleta digital. Programa “Audacity”
Desenvolupament: Cada nen/a es farà una foto amb el seu conte preferit amb una càmera digital o amb la tauleta.  Per altra banda, gravarem amb l’Audacity a cada nen/a dient el seu nom, el títol del conte escollit i, si vol, explicant-ne alguna cosa (perquè li agrada, qui li ha explicat…). Amb totes les fotos dels infants farem un petit mural i també les penjarem al blog per fer recomanacions a les famílies.
ACTIVITAT 5: Jocs de memòria, llenguatge matemàtic, llenguatge escrit…
Agrupament: Grup classe
Espai: aula
Material: PDI i/o tauletes
Desenvolupament: el JClic ens ofereix un seguit d’activitats per treballar vocabulari relacionat amb Sant Jordi i també activitats per treballar el llenguatge matemàtic a partir d’elements relacionats amb la llegenda.
							

