2. ACTIVITATS ABANS

Abans de començar el projecte…voldrem saber quins són els coneixements previs dels alumnes!!!!! Ja que d’aquesta manera contextualitzarem la seqüència didàctica amb sentit, cohèrencia i l’adaptarem als nostres infants.

Per aquest motiu, la proposta d’activitats és la següent:

En primer lloc, farem una rotllana amb tot el grup-classe i encetarem una tertúlia amb els alumnes perquè s’expressin oralment i diguin tot allò que saben, les seves experiències personals, el que han vist en una pel·lícula o documental, el que la família els ha explicat, etc. És a dir, una conversa totalment lliure, esporàdica i respectuosa vers la temàtica i l’opinió dels companys.

Tanmateix, quan els alumnes parlin la mestra escriurà els conceptes clau que sàpiguen amb lletra majúscula a la pantalla digital per tal que els alumnes les visualitzin i, en concret, les escriurà en un document Word a través de Google Drive compartit amb l’altra classe de P-5, ja que d’aquesta manera ambdues classes hi tindran accés.

Quedaria de la següent manera:

 

Document Word “Què sabem sobre els romans?” a Google Drive. Imatge pròpia (captura de pantalla)

 

En segon lloc, la mestra dirà als infants que pensin una frase breu sobre què saben dels romans i, a continuació, agafarà una tauleta digital i gravarà als alumnes mentre expressen els coneixements previs.

La idea és fer el vídeo abans de començar el projecte i tornar a fer-lo quan l’acabin, per veure l’evolució dels aprenentatges.

Un exemple de com quedaria és el següent vídeo de l’escola Vedruna Immaculada de Barcelona, en el qual els alumnes expliquen què saben sobre els invents:

Imatge de previsualització de YouTube

 

En tercer lloc, ara que els sabers previs ja han quedat plasmats al document Word i al vídeo…és hora d’investigar!!!! Per aquest motiu, la mestra proposarà als infants buscar informació dels romans al cercador Google. Primerament, els preguntarà si saben què és i, segonament, es posarà mans a l’obra!

Cal esmentar que la cerca d’informació la farà amb la pantalla digital i els enllaços que podrà visitar són els següents:

 

Cercador Google. Imatge pròpia (captura de pantalla).

En quart lloc, la mestra proposarà als alumnes decidir què volen investigar sobre els romans, ja que hi ha molta informació i és un tema molt extens. Per aquesta raó, els infants faran una votació per consolidar quins aspectes investigaran. Tanmateix, la mestra els farà un mapa conceptual per esquematitzar la informació i que els quedi molt clar. En concret, el farà a la pantalla digital a través de la pàgina web Bubbl.

Una proposta de mapa seria el següent:

 

Mapa conceptual fet a Buubl.us. Imatge pròpia.

I fins aquí les quatre primeres activitats abans de començar el projecte!!!!