Ara que ja tenim clar què investigarem sobre el nostre projecte gràcies al mapa conceptual…mans a l’obra!!!!
Les activitats proposades són les següents:
En primer lloc, la mestra dividirà els infants en 5 grups de 4-5 alumnes i els adjudicarà una temàtica. Els alumnes hauran de buscar informació i fer una exposició oral indiviual davant dels companys per explicar-los què han trobat i podran portar un suport visual fet a casa amb les famílies, com per exemple una fotografia, un PowerPoint, un Prezi, un vídeo, etc., ja que es projectarà a la pantalla digital.
Un exemple d’aquesta exposició és el següent vídeo de l’escola Pàlcam en què un nen de primer de primària du a terme una breu exposició oral sobre els dofins amb un suport visual:
En segon lloc, la mestra ensenyarà vídeos explicatius a YouTube en gran grup sobre els romans adaptats a la seva edat per obtenir més informació de la temàtica. Com per exemple aquests dos vídeos:
En tercer lloc, la mestra els proposarà buscar a Google Maps poblacions properes a l’escola que tinguin origen romà i construccions romanes. Aquesta investigació la portarà a terme amb gran grup i amb la pantalla digital, ja que projectarà el mapa… fins a arribar al poble de Caldes de Montbui!!!!
Preguntarà als alumnes si saben quin poble és, perquè és romà, quins monuments importants té, etc. I els anirà mostrant fotografies a mesura que els hi explica (trobades a Internet). Com per exemple les Termes Romanes, la Font del Lleó i l’església Santa Maria:

Termes romanes. Imatge extreta de: https://www.visiteucaldes.cat/punts-dinteres/

Font del Lleó. Imatge extreta de: https://www.visiteucaldes.cat/punts-dinteres/

Pont romà. Imatge extreta de: https://www.visiteucaldes.cat/punts-dinteres/
Després, els donarà una tauleta digital a cada grup de 4-5 alumnes amb l’aplicació de Google Maps oberta i hauran de trobar el monument romà de Caldes de Montbui que ella els hi digui. Seguidament, hauran d’explicar als altres com l’han trobat, si ha sigut fàcil, quin monument és, etc.
En quart lloc, la mestra els proposarà fer una excursió fins aquest poble per conèixer de primera mà com hi vivien els romans allà. Per aquest motiu, es durà a terme un debat en gran grup sobre com podem anar fins allà i, la mestra els tornarà a projectar el Google Maps amb la ruta de l’escola fins a Caldes de Montbui.
Allà els alumnes s’adonaran del temps que es tarda, de les opcions de transport públic que hi ha, les hores que es necessitarien si fessin el recorregut caminant, etc. Després del debat…arribem a la conclusió que anirem amb autobús!
Per acabar, tots junts visualitzaran un vídeo a la pantalla digital dels monuments més rellevants la població:
En cinquè lloc…tocarà organitzar l’excursió!!! Ara ja que els alumnes ja saben moltes coses de la població i, sobretot, quina relació hi té amb els romans…toca planificar!
Per aquest motiu, la mestra projectarà a la pantalla digital el Google Calendar i un nen/a escriurà “EXCURSIÓ” al dia corresponent i, a la pantalla digital, un altre nen/a escriurà l’hora de sortida, un altre l’hora d’arribada, uns altres la llista de material que necessiten, uns altres la roba que han de portar i uns altres quins àpats hem de portar.
Així doncs, els alumnes escriuran directament a la pantalla digital tots els preparatius.

Google Calendar. (Imatge pròpia: captura de pantalla).
Un exemple de com quedaria la pantalla digital és el següent:

Exemple de com quedaria la pantalla digital. Imatge pròpia.
En sisè lloc…dit i fet! Marxem d’excursió!!!! Els alumnes de les dues classes de P-5 aniran a Caldes de Montbui i faran una visita turística pels monuments romans més importants amb un guia turístic especialitzat en la temàtica del Museu Thermalia.
És important exposar que els alumnes disposaran cada un d’una tauleta per fotografiar el que ells i elles creguin convenients de l’excursió, d’aquesta manera la mestra els deixarà llibertat per expressar el seu punt de vista.

Tauleta. Imatge extreta de https://www.freepik.es/foto-gratis/persona-tocando-tablet_978441.htm
En definitiva, a través de les explicacions dels iguals de les exposicions, el debats i les tertúlies, les reflexions, la informació dels vídeos, l’explicació de la mestra, l’experiència de l’excursió, etc. els alumnes aniran construint el seu aprenentatge d’una manera significativa i real.
Aquestes son les sis propostes d’activitats per fer durant el projecte!!!