valoració del curs

Estic mot satisfeta i contenta d’haver-hi participat en aquest curs sobre competències digitals, m’ha aportat molts recursos a l’hora de treballar a l’aula dins d’aquest món. S’han tractat aspectes molt diversos en els que jo anava una mica perduda, el curs ha sigut útil i aplicable a l’aula.
He après a crear un blog, publicar articles, crear vídeos i editar-los, he après moltes coses sobre el que fan altres companys a la seva aula relacionat amb el món digital.

marketing

IMOVIE A LA CLASSE

Imatge de previsualització de YouTube Es tracta d’una app molt coneguda pels usuaris d’Apple (es pot utilitzar a l’iPhone, a l’iPod o al Mac).
Es tracta d’una aplicació molt intuïtiva i fàcil d’utilitzar. Això és important, ja que esdevé una eina molt adequada, no només per a principiant, sinó per al seu ús a l’escola amb els més petits. Aquesta app és tan fàcil d’utilitzar, que qualsevol ho pot fer. I com totes les aplicacions d’Apple. És una aplicació molt interessant i amb possibilitats: per a fer les pel•lícules pots utilitzar fotografies i vídeos, retallar i utilitzar només el que t’interessa, copiar, moure, canviar l’ordre… utilitzant una línia del temps molt visual, que et permet manipular i endreçar el material amb el que voldràs fer el vídeo final. I amb una qualitat final impactant. Hi pots afegir sons, música (de la pròpia aplicació, o de la biblioteca del dispositiu que estiguis utilitzant), títols, text (a les fotografies i al vídeo), efectes de transició, pots també variar la velocitat de les imatges, canviar el format del vídeo seleccionant diferents efectes de pel•lícula…
I per als més petits, té una divertida aplicació per crear tràilers de manera molt ràpida i fàcil, a partir de diferents plantilles de la pròpia aplicació.
ipad-pro-review-16

ARTIE I EL LLAPIS MÀGIC

http://www.appspernens.cat/artie-i-el-llapis-magic/

Artie és un curiós i menut personatge que veu com un malvat monstre està destruint tot el seu món sense que ningú l’aturi.

És per això que Artie decideix construir un món millor amb l’ajuda del seu llapis màgic. El llapis tindrà molt de protagonisme, ja que amb ell, dibuixarà formes bàsiques que esdevindran blocs de construcció i d’aquesta manera amb l’ajuda dels nens faran triangles,rectangles, cercles i altres figures geomètriques, unint punts i línies, que ajudaran a l’Artie a salvar el seu món particular.

Artie i el llapis màgic de Minilab Ltd introduirà als nens en la geometria bàsica, amb divertides animacions i amb la peculiaritat del poder de l’art, com a eix principal per ajudar als altres.

Educació i riscos a les xarxes socials

 

Educació i riscos a les xarxes socials
És en educació on més feina i recursos s’han de destinar si volem que els nostres fills disposin de la informació necessària per navegar d’una manera segura a internet
ESTHER MITJANS I PERELLÓ
Internet té enormes avantatges però alhora també planteja riscos per la seva pròpia idiosincràsia, per això és vital conèixer molt bé l’entorn on es mouen els nostres fills per poder educar-los adequadament. I és exactament en educació on més feina i recursos s’han de destinar. Si volem que els nostres fills disposin de la informació necessària per navegar d’una manera segura a internet és imprescindible trencar la bretxa digital generacional que existeix entre pares i fills, educadors i alumnes.
Les amenaces a internet són moltes, i en concret a les xarxes socials. Per exemple ens podem trobar casos com el ciberbulling, el sexting o el groaming, entre d’altres. Ens són familiars aquests conceptes? Aquestes pràctiques abusives tenen lloc, malauradament, cada dia a les xarxes socials i representen una greu amenaça per als nostres joves. El ciberbulling és l’ assetjament entre menors, el sexting és l’enviament de continguts sexuals generats pel mateix emissor i el groaming fa referència a l’assetjament sexual de menors per part d’adults. Davant aquesta situació ens preguntem si els joves coneixen quins són els riscos d’oferir dades personals a les xarxes socials. Pensen abans d’actuar a internet? Són conscients de les conseqüències que poden comportar els seus actes, no només per a ells mateixos sinó també per a terceres persones? Aquestes són les preguntes que ens hauríem de fer sobre com actuen els joves a les xarxes socials.
Però també hauríem de ser capaços de reflexionar si els adults disposem de les eines i coneixements necessaris en noves tecnologies que ens permetin formar els joves en la importància de la protecció de dades amb totes les garanties. Els pares eduquem els nostres fills en valors com l’educació, el comportament en públic, el civisme, però els estem educant en la importància de la privacitat?
Cal fer-hi doncs alguna cosa. És el moment que tots els sectors de la societat ens adaptem a l’ús de les noves tecnologies i ens sensibilitzem amb els perills que suposen per a la privacitat dels més joves.
Són nombroses les iniciatives a escala internacional que s’estan posant sobre la taula per tal de limitar els riscos que suposa un ús inadequat d’internet.
Des de la Unió Europea s’està fomentant el control de les xarxes socials per tal que tinguin condicions de privacitat clares i honestes que protegeixin els menors. Una d’aquestes iniciatives es va engegar l’any passat mitjançant la signatura d’un acord entre la UE i les principals xarxes socials, com Facebook, Youtube, Flickr, Tuenti o Myspace, per tal que es comprometessin a millorar les seves pàgines i fer-les més segures per als joves.
Cal doncs que no només les empreses es conscienciïn, sinó que tota la societat es sensibilitzi per crear mecanismes que ajudin a fomentar la cultura de la protecció de dades.
Per part nostra, les autoritats en matèria de protecció da dades treballem per aconseguir uns estàndards internacionals per a la protecció de dades de caràcter personal, per establir un instrument legal, universal i vinculant que tingui un gran consens institucional i social arreu del món. És important poder incrementar la cooperació internacional entre les autoritats de protecció de dades i adquirir un paper més destacat en les polítiques de les institucions públiques i privades. D’aquesta manera es proporcionarà a les persones els mitjans adients per protegir la seva privacitat en un mitjà tan globalitzat com és internet.
No es tracta de prohibir, sinó de conscienciar, sensibilitzar, comprometre’ns i donar eines de formació, per tal que cadascú de nosaltres puguem decidir sobre l’ús que fem de les nostres dades i de les de terceres persones.
Per aconseguir-ho és necessària una implicació per part de les administracions, centres educatius, sector privat, associacions de pares, els mitjans de comunicació, etcètera, per fomentar i facilitar l’accés al coneixement en matèria de protecció de dades i alhora mentalitzar-nos, cadascun de nosaltres, de la importància de protegir les nostres dades a internet.

Resultado de imagen de niño mirando ordenador

Jornada d’inclusió digital

jornada

Mirem l’escola més enllà d’una arquitectura dins d’un determinat paisatge. És un ens viu, porós i com a tal, està en continu intercanvi amb el seu entorn. En aquesta jornada, que se celebrarà el 16 d’abril de 2016 a Badalona, volem posar en valor les possibilitats que ofereix aquesta mirada activa del que ens envolta. Per a fer-ho comptem amb el marc conceptual del disseny universal de l’aprenentage, que ens ajuda a transformar l’entorn fent-lo més accessible, obert, flexible i engrescador, de manera que tots els alumnes puguin aprendre i participar junts. Es tracta de posar el focus en el context, en el valor de la interacció, en comptes de voler transformar les característiques de l’alumne.

 

Origen: Jornada d’inclusió digital | Un altre bloc d’XTECBlocs

4ª Jornada Pick up idees: Gamificació de la Docència

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam euismod scelerisque erat, quis maximus diam porta quis. Fusce fermentum in ipsum sed ultrices. Sed a tincidunt quam. Nulla rutrum a lectus nec feugiat. Morbi ac posuere neque, vitae pharetra ante. In finibus, sapien ornare vulputate porttitor, felis nibh fermentum ex, nec consectetur neque elit a diam. Maecenas et viverra tortor.

Fusce fermentum in ipsum sed ultrices. Sed a tincidunt quam. Nulla rutrum a lectus nec feugiat. Morbi ac posuere neque, vitae pharetra ante. In finibus, sapien ornare vulputate porttitor, felis nibh fermentum ex, nec consectetur neque elit a diam. Maecenas et viverra tortor.