
Els darrers anys, les TIC han anat canviant la manera de comunicar-nos, d’aprendre i de generar coneixement, i és per això que els docents actuals no ens podem conformar amb impartir uns ensenyaments de la mateixa manera com els vam aprendre nosaltres.
El paradigma actual de l’educació emfasitza en l’aprendre a aprendre, de manera autònoma i contínua, ja que la societat d’avui dia exigeix persones capaces d’adaptar-se als canvis. L’escola ha d’oferir als seus estudiants una educació que satisfagui aquestes necessitats, i el professorat ha de sortir de la seva zona de comfort, estar disposat a treballar en aquest sentit, a formar-se en noves metodologies d’ensenyament i aprenentatge, i a reciclar-se de manera contínua, ja que d’això en depèn el futur dels nostres estudiants.
L’ús cada cop més generalizat de dispositius mòbils, per part tant del professorat com de l’alumnat, permeten pràctiques docents com són l’M-learning, que consisteix a utilitzar aquests dispositius per a buscar informació, crear presentacions, enviar i compartir documents, accedir a les xarxes socials…el Game Based Learning, on els continguts a treballar són presentats en forma de videojoc o inclús la Classe Invertida, amb el qual els alumnes preparen a casa els continguts que el professor comparteixen mitjançant vídeos, itineraris d’aprenentatge i documents diversos, per després, a classe, posar en comú i ampliar els aprenentatges, solucionar dubtes, debatre…
És hora doncs d’apostar fort per la innovació. Això sí, sense oblidar que no tot lo nou és necessàriament millor.
He creat aquest vídeo que resumeix el text anterior, espero que us agradi perquè m’ha costat hores, suor no -que fa fred- i llàgrimes!!!
		        
					
										
										
					
				
Bladimiro Díaz López
El Powtoon molt treballat; he afegit aquest bloc al meu Symbaloo!