Quins contenidors trobem?

4. ACTIVITAT: 

Tipus d’agrupament: Tot el grup (23 alumnes)

Espai: Escola i el barri de la nostra escola

Material: càmera de fer fotos i pissarra digital

Durada: tres sessions de 45 minuts

Activitat: En la primera sessió anirem per l’escola (aules, pati, menjador, etc.) i farem de detectius de contenidors. Cada vegada que un infant vegi un contenidor o paperera  li farà una foto. Tot seguit anirem a l’aula, les projectarem i encetarem una conversa sobre el que hem observat.

En la segona sessió sortirem pel barri de l’escola i farem fotos de tots els contenidors que anem trobant.

En la tercera sessió projectarem les fotos a la pissarra digital i compararem els contenidors que tenim a l’escola amb els que hem trobat al barri (són iguals?, on hem trobat més contenidors, on hi ha menys?, hi ha els mateixos?, etc.).

 

5. ACTIVITAT: 

Tipus d’agrupament: Per parelles

Espai: Aula

Material: Android (tauleta), programa Jigsaw Planet: 5 puzles de 20 peces. Cada puzle té una imatge de cada contenidor que estem treballant amb el seu nom corresponent (contenidor blau/PAPER, contenidor groc/PLÀSTIC, contenidor verd/ VIDRE, contenidor marró/ORGÀNICA, contenidor gris/RESIDUS).
Durada:  Entre 15 i 20 minuts aproximadament

Activitat: Mentre els infants estan en els diferents espais de l’aula. Una parella de nens/es triaran el puzle o puzles que volen fer i els construiran entre els dos.