1. ACTIVITAT:
Tipus d’agrupament: Tot el grup classe (23 alumnes).
Espai: Aula
Material: Carta de la mascota de l’aula, conte “A casa”, ordinador, pissarra digital i presentació “Reciclar”:
https://docs.google.com/presentation/d/1xJko4s7_7nqjZnMCk-lYIrQIATgwTQng2vOvS4iAQsE/edit?usp=sharing
Durada: 40 minuts
Activitat: La mascota de la nostra aula ens ha deixat una carta explicant-nos que els animals del mar pateixen molt perquè el mar està ple de plàstics i de residus. Molts d’ells moren perquè mengen tot el que troben al mar, també s’ofeguen amb les bosses de plàstic.
Ens ha demanat que l’ajudem aprenent a posar cada deixalla al seu lloc. D’aquesta manera evitarem que molts residus vagin a parar al mar. 
A més a més, ens ha deixat el conte “A casa”, on ens explica què els passa als animals quan es troben amb les bosses de plàstic.
Tot seguit hem vist una presentació en què ens explica què vol dir reciclar. Entre tots intentem esbrinar què diu en la primera diapositiva (RECICLAR) i quin residu es llença a cada contenidor (PAPER, PLÀSTIC, VIDRE I ORGÀNICA).
https://docs.google.com/presentation/d/1xJko4s7_7nqjZnMCk-lYIrQIATgwTQng2vOvS4iAQsE/edit?usp=sharing
Finalment encetem una conversa amb tot el grup sobre què ens proposa la tortuga i què vol dir reciclar.
2. ACTIVITAT:
Tipus d’agrupament: Tot el grup classe (23 alumnes). Un petit grup d’alumnes de 3r (5 alumnes). Cada dia ens presentarà un vídeo diferent.
Espai: Aula
Material: Ordinador, pissarra digital i vídeo explicatiu que ha fet cada grup explicant quin tipus de material es llença a cada contenidor. Rètols fets amb el programa Canva i pels infants de 3r per enganxar-los als contenidors que tenim a l’aula: paper, plàstic, orgànica i rebuig. A l’aula no tenim contenidor de vidre.
Durada: Entre 15 i 20 minuts per cada sessió
Activitat: Tots asseguts a la rotllana, escoltarem les explicacions que ens fan els alumnes de 3r (com es diu cada contenidor, de quin color és, quin tipus de material es llença i què es fa amb el material que es llença a cada contenidor. Quina utilitat té pel medi).
Una vegada hàgim vist el vídeo que ens han presentat els alumnes de 3r, els podrem fer preguntes. Abans de finalitzar la trobada, entre tots buscarem a l’aula on haurem de posar la làmina que ens han portat (al contenidor que li correspon).
3. ACTIVITAT:
Tipus d’agrupament: Mig grup (entre 11 i 12 alumnes)
Espai: Aula
Material: Ordinador i pissarra digital, programa JamBoard
Durada: 40 minuts
Activitat: En cadascuna de les pàgines hi haurà una imatge d’un contenidor (blau, groc, verd, orgànica i rebuig). Els infants hauran d’escriure el nom general del material que es llença en cada contenidor (PAPER, PLÀSTIC, VIDRE, RESTES DE MENJAR I RESIDUS) i també alguns exemples.