On va cada residu?

6. ACTIVITAT:

Tipus d’agrupament: Mig grup (entre 11 i 12 infants).

 Espai: Aula llum i foscor.

 Material: Dues taules de llum, 5 làmines de plàstic (en cadascuna d’elles hi ha dibuixat un contenidor amb el color que li correspon i amb el seu nom amb lletra de pal), imatges de diversos residus (papers, ampolles de vidre, ampolles de plàstic, palletes, residus després d’escombrar, bolquers, gots de cartró, peles de diverses fruites, etc.).

 Durada: 45 minuts

 ACTIVITAT: Els infants es distribuiran en les dues taules de llum. Per parelles o tres infants (perquè és un número imparell) tindran una làmina amb el dibuix d’un contenidor. Cada grup haurà d’omplir-lo amb les imatges que li corresponen. Una vegada cada grup ho hagi fet, s’intercanviaran, és a dir,  els infants aniran rotant per les diverses imatges fins que hagin passat per totes.

 

7. Activitat:

 Tipus d’agrupament: Mig grup (entre 11 i 12 infants).
Espai: Aula.
Material: Ordinador, pissarra digital, programa
Durada: 30 minuts

ACTIVITAT: Els infants estaran asseguts a l’estora. Cada infant durà a terme l’ordre que ens diu el programa. El programa es presenta en 4 seccions: paper, vidre, envasos i reciclem.

  • En cadascuna de les tres primeres seccions (paper, vidre i plàstic) si han de fer diverses activitats: puzle, aparellar les imatges, ordenar una seqüència des de l’envàs ple fins quan va al compostador, visualitzar quin material va al contenidor, trobar les parelles, aparellar quins envasos van al contenidor que diu la imatge (vidre, paper o plàstic)  i quins als que no.
  • En la secció “Reciclem” s’hi han de fer les següents activitats: Mirar a quin contenidor va (quan premem una imatge surt al contenidor que s’ha de llençar), aparellar cada imatge amb el contenidor que li pertoca, triar les imatges que van al contenidor del color que se’ns diu, buscar quina imatge no ha d’estar dins el contenidor que es veu, unir el nom de cada contenidor amb el color corresponent, en una sopa de lletres buscar els noms dels contenidors, triar el nom del contenidor que va la imatge.

 

8. Activitat: 

Tipus d’agrupament: 4 o 5 infants.

Espai: Aula

Material: Joc sobre reciclatge que hi ha al mercat, bee bots.

Rubbish Race joc d'acció i reciclatge de Cayro - enviament 24/48h - kinuma.com botiga de jocs educatius      Rubbish RAce juego de reciclaje - BaM!

Durada: 15 minuts

Activitat: Els infants estan asseguts en forma de semicercle Cadascú d’ells té una bee bots. Es col·loca l’estora per jugar amb les bee bots a l’estora. També el plec de cartes boca avall. Cadascuna d’elles té una imatge que representa un residu. Hi ha 5 contenidors de fusta i petits. Cadascun d’ells representa un contenidor de reciclatge (blau/paper, groc/Plàstic, verd/vidre, marró/orgànica, gris/rebuig). Els contenidors estaran disposats en diferents quadrats de la catifa.

L’infant que tregui una carta haurà de fer anar la Bee bot al contenidor que li pertoca.