AMB ULLS D’ INFANTS

L’alumnat del segon cicle d’educació infantil, de 3-6 anys, perceben la realitat diferent de la visió que tenim les persones adultes.Els nens i nenes tenen de forma innata la capacitat d’observar, de sorprendre, de meravellar-se amb el món que els envolta. El fet de poder utilitzar una càmera i transformar la realitat d’aquest objecte en un altre, dóna peu a la imaginació, creativitat i motivació sense cap mena d’esforç.

Crec que amb la utilització de les fotografies es poden dur a terme diferents tasques molt lúdiques, motivadores, interessants,etc. per treballar diferents continguts dins de les aules.

Primer podríem fer que els nens i nenes portessin una fotografia de casa, la fotografia podria ser, per exemple, de les vacances d’estiu. A partir d’aquesta fotografia es podria treballar el llenguatge verbal. L’infant explicaria la fotografia i la resta de companys/es escoltarien. Quan l’infant acabes l’explicació el professor/a i els companys li podrien fer preguntes així podria sortir un diàleg ben enriquidor.

Més endavant podríem fer una activitat amb una càmera fotogràfica que els infants fessin fotos de diversos nens/es. Després les podríem imprimir, les penjaríem a la classe i podria ser una manera de començar a treballar el cos humà.

A través d’una càmera podem plantejar moltes activitats per motivar a l’alumnat i alhora treballar els aspectes digitals que emmarca el currículum del segon cicle de l’educació infantil.