A menudo, nuestros alumnos escriben de forma apresurada cotagiados de la rapidez que impone el whatsapp o el propio sistema del móvil. Hay distintas actividades que se pueden trabajar en clase al respecto. Una es la que hemos encontrado en este enlace y que se puede trasvasar a cualquier idioma.

La actividad, para un profesor de lengua, es la siguiente. Evidentemente las preguntas se pueden modificar o ampliar:

1 Respon aquestes preguntes sobre com escrius missatges de text amb el mòbil:

  • A què dones prioritat, a la correcció acadèmica o a la brevetat d’escriptura?
  • Escrius sempre les paraules senceres? Com llegiries “pq”?
  • Si una paraula té una síl·laba que coincideix amb el nom d’un nombre o d’un símbol, la substitueixes pel nombre o pel símbol? Com llegiries “a10”?
  • Què feu amb les lletres que s’escriuen però no es pronuncien? Com escrius “aquí” en un missatge?
  • Fas servir expressions molt comprimides per a expressar oracions molt més llargues? Què significa “OXOX”?
  • Quins altres canvis d’aquest estil fas? Quin és el criteri que s’aplica?