A menudo, nuestros alumnos escriben de forma apresurada cotagiados de la rapidez que impone el whatsapp o el propio sistema del móvil. Hay distintas actividades que se pueden trabajar en clase al respecto. Una es la que hemos encontrado en este enlace y que se puede trasvasar a cualquier idioma.
La actividad, para un profesor de lengua, es la siguiente. Evidentemente las preguntas se pueden modificar o ampliar:
1 Respon aquestes preguntes sobre com escrius missatges de text amb el mòbil:
- A què dones prioritat, a la correcció acadèmica o a la brevetat d’escriptura?
- Escrius sempre les paraules senceres? Com llegiries “pq”?
- Si una paraula té una síl·laba que coincideix amb el nom d’un nombre o d’un símbol, la substitueixes pel nombre o pel símbol? Com llegiries “a10”?
- Què feu amb les lletres que s’escriuen però no es pronuncien? Com escrius “aquí” en un missatge?
- Fas servir expressions molt comprimides per a expressar oracions molt més llargues? Què significa “OXOX”?
- Quins altres canvis d’aquest estil fas? Quin és el criteri que s’aplica?
Deixa un comentari