Aquesta proposta educativa està pensada per a treballar amb nens i nenes de segon curs de CI de primària. Cal tenir en compte que per a poder-la realitzar, cal que els alumnes estiguin familiaritzats amb el sistema de fononímia de Kodaly que es mostra en la imatge següent:

1.Treball previ:
Com ja hem comentat, els alumnes han de conèixer i dominar el sistema Kodaly. Mitjançant aquest sistema, farem que els nens i nenes facin, per imitació, lectures de petits motius melòdics de 3 notes on només hi apareguin els tres primers graus de l’escala Major.
2.Creació de petits motius melòdics:
Un cop mostrat l’exemple del professor, els alumnes crearan petits motius melòdics semblants ( 3 notes) i els faran amb fononímia. Un a un els alumnes aniran sortint davant dels seus companys per a mostrar la seva creació. La resta de la classe haurà d’imitar el motiu melòdic proposat.
3.Escriptura musical:
Cada alumne haurà d’escriure, en un petit pentagrama, la seva creació.
4.Blackgames:
Amb l’ús d’una pissarra digital (si es vol fer col.lectivament) o des de l’aula d’informàtica on cada alumne disposa d’un ordinador, accedirem a la pàgina web:
http://creatingmusic.com/BlockGames/3×3/
En aquest web, els alumnes introduiran les seves partitures, a continuació farem una lectura conjunta ( si treballem des de la pissarra digital) i finalment clicarem el botó “play” per tal que el programa reprodueixi el motiu melòdic escrit.
Per acabar cal esmentar, que els programa BlockGames permet incorporar més de 3 sons i això fa incrementar la seva dificultat. És per això que aquesta proposta educativa pot ser adaptada per a grups de CM o CS de primària, amb els quals podem treballar tots els graus de l’escala.