COMPETÈNCIA DIGITAL DOCENT

Amb aquest curs he pogut conèixer un munt de nous recursos que em possibilitaran desenvolupar la meva tasca docent. Està clar, que l’escola, i els mestres que la formem, ens hem de reciclar per tal de conèixer i utilitzar els recursos educatius de la xarxa. La única cosa que cal, és disposar de temps per a conèixer tots els materials existents ( cosa que sembla impossible ) i fer-ne una bona tria.

L’APP IMOVIE D’APPLE

Es tracta d’una app molt coneguda pels usuaris d’Apple (es pot utilitzar a l’iPhone, a l’iPod o al Mac).
Es tracta d’una aplicació molt intuïtiva i fàcil d’utilitzar. Això és important, ja que esdevé una eina molt adequada, no només per a principiant, sinó per al seu ús a l’escola amb els més petits. Aquesta app és tan fàcil d’utilitzar, que qualsevol ho pot fer. I com totes les aplicacions d’Apple. És una aplicació molt interessant i amb possibilitats: per a fer les pel•lícules pots utilitzar fotografies i vídeos, retallar i utilitzar només el que t’interessa, copiar, moure, canviar l’ordre… utilitzant una línia del temps molt visual, que et permet manipular i endreçar el material amb el que voldràs fer el vídeo final. I amb una qualitat final impactant. Hi pots afegir sons, música (de la pròpia aplicació, o de la biblioteca del dispositiu que estiguis utilitzant), títols, text (a les fotografies i al vídeo), efectes de transició, pots també variar la velocitat de les imatges, canviar el format del vídeo seleccionant diferents efectes de pel•lícula…
I per als més petits, té una divertida aplicació per crear tràilers de manera molt ràpida i fàcil, a partir de diferents plantilles de la pròpia aplicació.
ipad-pro-review-16

Els tres primers graus de l’escala Major amb BlockGames

Aquesta proposta educativa està pensada per a treballar amb nens i nenes de segon curs de CI de primària. Cal tenir en compte que per a poder-la realitzar, cal que els alumnes estiguin familiaritzats amb el sistema de  fononímia de Kodaly que es mostra en la imatge següent:

handsigns

1.Treball previ:

Com ja hem comentat, els alumnes han de conèixer i dominar el sistema Kodaly. Mitjançant aquest sistema, farem que els nens i nenes facin, per imitació, lectures de petits motius melòdics de 3 notes on només hi apareguin els tres primers graus de l’escala Major.

2.Creació de petits motius melòdics:

Un cop mostrat l’exemple del professor, els alumnes crearan petits motius melòdics semblants ( 3 notes) i els faran amb fononímia. Un a un els alumnes aniran sortint davant dels seus companys per a mostrar la seva creació. La resta de la classe haurà d’imitar el motiu melòdic proposat.

3.Escriptura musical:

Cada alumne haurà d’escriure, en un petit pentagrama, la seva creació.

4.Blackgames:

Amb l’ús d’una pissarra digital (si es vol fer col.lectivament) o des de l’aula d’informàtica on cada alumne disposa d’un ordinador, accedirem a la pàgina web:

En aquest web, els alumnes introduiran les seves partitures, a continuació farem una lectura conjunta ( si treballem des de la pissarra digital) i finalment clicarem el botó  “play” per tal que el programa reprodueixi el motiu melòdic escrit.

Per acabar cal esmentar, que els programa BlockGames permet incorporar més de 3 sons i això fa incrementar la seva dificultat. És per això que aquesta proposta educativa pot ser adaptada per a grups de CM o CS de primària, amb els quals podem treballar tots els graus de l’escala.

Música i art digital

mira2015-timee-albert-ruso-605x404

Del 10 al 12 de novembre, el festival d’art digital de Barcelona oferirà en aquesta edició més espais expositius, tres instal.lacions de gran format, una galeria d’art digital i més de trenta activitats i espectacles audiovisuals.

La sexta edición de MIRA. Digital Arts Festival, que se celebra del 10 al 12 de noviembre en Fabra i Coats en Barcelona, ha cerrado su programación con tres instalaciones inmersivas de gran formato, creadas exclusivamente para el festival, y la nueva MIRA Digital Art Gallery; en la que se expondrán obras digitales de algunos de los artistas visuales que actuarán este año.

Origen: DIGITALVMAGAZINE. MIRA 2016

banner_fesc2016_thumb

Ja tenim aquí la cinquena fira d’economia solidària. En aquesta fira basada en el cooperativisme, segur que trobarem un munt d’aplicacions tecnològiques que possibilitin una millor interacció entre les persones.

La Fira d’Economia Solidària de Catalunya és un aparador de tots els productes i serveis necessaris per cobrir les necessitats de la vida quotidiana de les persones: habitatge, alimentació, oci, coneixement, cooperativisme, comercialització justa, serveis a persones i empreses, finances i assegurances ètiques, inserció laboral, emprenedoria social, energies renovables, formació i educació, etc. És un esdeveniment anual amb projecció internacional que reuneix la gran diversitat d’experiències i pràctiques de l’economia social i solidària del territori català.

Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas posuere semper eros sed dapibus. Ut ac porta massa, ac efficitur sapien. Proin lectus erat, mattis vitae dapibus non, laoreet quis eros. Quisque pulvinar semper interdum. Nam vitae est nisl. Suspendisse ac justo at velit tristique ullamcorper vel id lectus. Aenean vestibulum enim sit amet posuere venenatis. Etiam tempor consequat sodales. Vestibulum elementum et ligula et laoreet. Donec venenatis faucibus dignissim. Nulla pretium arcu nisl, quis mollis leo vestibulum in. Ut at nunc vel enim mattis pharetra.

Nullam eget auctor velit. In a aliquam orci. Proin sodales nibh eu viverra suscipit. Fusce ac lorem non lectus volutpat venenatis eu sit amet odio. Donec tincidunt nibh lorem, a imperdiet orci placerat sed. Donec ac ante accumsan, molestie lectus nec, accumsan odio. In convallis erat vitae ante bibendum fermentum. Aliquam dignissim, sapien in consequat sollicitudin, ligula mauris faucibus odio, ac aliquam felis diam sit amet tortor.