AUDICIONS CURIOSES

Tot navegant per internet es poden trobar músiques molt interessants. Aquí teniu uns bons exemples per passar una bona estona.

Pentatonix

Aquest grup a capella ha anat madurant a poc a poc i tenen un gran repertori que us recomanem que escolteu. Us deixem amb un parell més d’audicions seves.

Royals

Somebody that I used to know

White winter hymnal

Diversity

I perquè no una mica de dansa? Us presentem un grup d’amics i familiars que a poc a poc s’han convertit en un gran grup de Street Dance. Primer teniu la seva primera actuació en televisió, i alguna més on es veu la seva evolució. Esperem que us agradi.

One voice children’s choir

Recentment he descobert aquest fantàstic cor de nens. Tenen moltes audicions meravelloses, us deixo un parell perquè us animeu a investigar vosaltres mateixos.

Glorious

True colours

Happy

Grenade de Bruno Mars a capella amb veus blanques

Aquí teniu un grup de noies que han fet una versió a capella meravellosa d’un tema del Bruno Mars

Stand by me around the word

Escolteu aquesta versió fantàstica d’aquest clàssic gravat arreu del món. És emocionant.

Gustav Holst – The Planets

Aquest compositor va crear un obra amb una música inspirada per cada planeta. Així podreu escoltar JUPITER, que ell el simbolitza com el planeta de l’alegra, i MART, el planeta de la guerra. Alguns fragments semblen realment una guerra de les galàxies.

Stomp – Basketballs and kitchen

Heu provat mai de fer un concert amb pilotes de bàsquet i elements de cuina? Aquí en teniu un:

Pagagnini – El Cànon de Pachelbel més esbojarrat!

Aquest quartet de corda són un dels grups més divertits que podeu trobar. Es dediquen a fer versions còmiques a partir de peces de música clàssica. Us farà plorar de riure!

Lang Lang i 52 nens pianistes

Segur que mai heu vist 52 pianos a sobre d’un escenari. Doncs això és el que va aconseguir un pianista molt conegut que es diu Lang Land. Va decidir celebrar el seu aniversari convidant a 52 nens vinguts de tot el món a tocar amb ell. Segur que al·lucinareu!

Pentatonix – Història de la música a capella

Us recomanem molt a aquest grup de cinc cantaires que fan la seva música “a capella” (sense instruments). Aquesta peça en concert és un repàs ràpid a la història de la música en un medley de poquets minuts. Si us agrada el grup us recomanem també la seva versió del tema de Gotye “Somebody that I used to know”)

The piano guys. What makes you beautiful

A la classe sempre diem que es piano és un instrument de corda picada o percutida, perquè les tecles van lligades a uns martells que piquen les cordes. Doncs bé, en aquest vídeo veureu com cinc nois no només piquen les cordes del piano, sinó que també les pincen, i fins i tot fan servir la caixa de ressonància com a instrument de percussió. Han agafar una cançó molt actual (What makes you beautiful del grup One Direction) i han creat aquesta versió.

Kaki King – Bari improv – BSO August Rush

En la mateixa línia de la música anterior, també diem a la classe que la guitarra és un instrument de corda pinçada. Doncs hi ha una guitarrista que a més a més de pinçar-la la pica, i aquí teniu el resultat. És una escena de la pel·lícula August Rush (tota la banda sonora és impressionant, escolteu-la). El nen que toca és una actor, la guitarrista que toca en realitat es diu Kaki King. Realement és una manera molt original de tocar la guitarra.

Mike Tompkins – Teenage Dream & Just the way you are

Aquí teniu una bona mostra de música a capella. Aquest noi s’ha dedicar a gravar en diferents pistes tots els sons necessaris per construir una cançó. Tot ho va amb la veu i amb la voca (fent beatbox). Al final del vídeo us explica com ho fa. Exploreu aquest temes i d’altres, són molt interessants!!!

The Voca People

Aquest grup actua als teatres de tot el món mostrant la seva música “a capella”, és a dir, sense cap instrument. Escoltar-los és tot un plaer, a més a més de ser molt divertit

Anderson – La màquina d’escriure

Aquest tema l’hem escoltat molt a l’escola. És un concert per solista, els alumnes de Cicle Superior ja saben que això no vol dir que toca un sol instrument, sinó que toca tota l’orquestra acompanyant a un solista que té molt protagonisme. I aquest concert en concret és molt especial, perquè el solista principal és una màquina d’escriure. És molt divertit!

3 comentaris a “AUDICIONS CURIOSES

1. Bon dia. Sóc pare de l’Helena i l’Olau Molina Canas, de P5 i P3.
    L’altre dia vaig rebre un vídeo amb una interpretació d’una peça de Bach amb un instrument molt curiós. M’ha semblat molt divertit perquè és un instrument que es pot fabricar fàcilment a casa o a l’escola amb els nens.
    Us passo l’enllaç:
    Espero que us agradi.

2. Gràcies per l’aportació Roger!!!
    Fa un parell de segles hi havia fins i tot concerts en els quals hi participava aquest instrument tant curiós. És molt interessant.

3. Gràcies per aquestes fantàstiques curiositats musicals, ens han encantat, hem passat una bona estona gaudint d’aquestes joies, sobretot de l’Anderson-La màquina d’escriure, magistral!!
    Us animem a que continueu afegint moltes més!!
    Una abraçada