Avui tocarem el tema estrella d’aquests dies: ELS VIRUS. Hi ha algunes preguntes de les que encara no tenim resposta, però si que podem saber com entren els virus al nostres cos i què s’està fent per a lluitar contra ells.
Us he preparat aquest vídeo que explica què fan els virus al nostre cos i com entren:
Els dos primers reportatges d’aquest vídeo ens expliquen què s’està fent per lluitar contra els virus i com funcionen les vacunes:
Finalment us deixo vàries propostes, no caldrà que les feu totes:
- Us animo a que prepareu a casa una safata que representi els components de la sang i els virus (pot ser com la que he fet jo o amb altres elements que tingueu per casa). Jugant amb aquests elements interioritzaran molt més els conceptes a més que poden representar amb joc simbòlic el que està succeïnt amb els virus. Tal com deia Einstein, JUGAR ÉS LA FORMA MÉS ELEVADA DE LA INVESTIGACIÓ.
- Contesteu les següents preguntes: COMPONENTS DE LA SANG
- Convertiu un virus en una obra d’art (amb pintura, plastilina, fang, material reciclat…). Penseu de quin color seria, quina forma tindria, quins símptomes ens donaria, si hi hauria vacuna per eliminar-lo… Ho deixo una mica a la vostra imaginació.