LA CLASSE

entre_les_murs021

entremursmarin1

Sinopsi
François és professor a l’institut d’un barri marginal dels afores de París, marcat per la immigració. Emprèn l’inici del curs amb energia, però la problemàtica social i l’actitud d’uns alumnes adolescents i amb ganes d’autoafirmar-se acabarà posant al límit la seva paciència i el seu coratge. Per superar-ho, apostarà per un mètode que sorprèn els alumnes, tot i que cal veure si funcionarà. “La clase”, premiada a Canes, és un film de Laurent Cantet (“Hacia el sur”, “El empleo del tiempo”).

Temes a treballar a partir de la pel.lícula
-Realitat i ficció, el neorealisme cinematogràfic.
-Interactuar a l’institut, entre els alumnes i entre les diversos grups de la comunitat educativa.
-La llengua francesa: diferències entre la llengua estàndard i la col•loquial o argot.

Materials de suport i enllaços