NADAL A LA BIBLIOTECA

Com cada any, us convidem a participar de les activitats de la biblioteca. Enguany tenim un arbre de Nadal molt especial, l’arbre dels desig literari; hi podeu deixar el vostre vers o poema preferit. A més a més el dia 19 de desembre cantarem nadales a l’hora del pati. T’ho perdràs?

QUINS LLIBRES PUC REGALAR?

S’acosta Nadal i una molt bona opció és regalar llibres; però ¿quins llibres podem regalar? Us oferim un enllaç amb diferents guies de lectura per a adolescents que us poden ser útils

El Banc de Recursos: la lectura font de plaer i de coneixement és un repositori d’informació, fruit d’una tasca de col·laboració entre diversos CRP de Catalunya que formen un grup de treball en xarxa. Conté una selecció acurada de recursos relacionats amb la lectura en tot el seu abast.

L’AMPA COL·LABORA AMB LA BIBLIOTECA

L’Associació de Mares i Pares de l’Institut Sant Pere i Sant Pau compra una sèrie d’obres de lectura obligatòria per al fons de la biblioteca del centre

Cada curs l’alumnat de l’INS Sant Pere i Sant Pau té a la seva disposició els volums de lectures obligatòries de les diferents matèries de l’ESO i del Batxillerat. Des de fa ja quatre anys, l’AMPA del centre vetlla perquè sempre hi hagi algun volum de préstec a la biblioteca. Des de la coordinació de la biblioteca agraïm l’oportunitat d’adquirir aquestes obres de referència.

Tocats del bolet

L’exposició de bolets a la biblioteca de l’institut és una iniciativa del professorat i famílies per tal de donar a conèixer les espècies més habituals dels nostres boscos. Aquesta mostra es complementa amb material bibliogràfic i un Kahoot per triar la persona més entesa del centre.

Santa Tecla a la biblioteca

Divendres, 21 de setembre de 2018, Santa Tecla Kahoot! a la biblioteca

José A Picón de 2n ESO A guanya el Santa Tecla Kahoot d’enguany; Mario Sánchez (3r d’ESO) queda en 2n lloc. Antoni Grau guanya la categoria de professorat. Enhorabona!!

Un estiu d’aventures!

Arriba l’estiu i les vacances, i també els bons moments de lectura relaxada. Des de la biblioteca us oferim una sèrie de títols que podeu assaborir plàcidament.

Els departaments de llengua catalana i castellana ens han fet arribar un seguit de lectures recomanades per a l’estiu.

En català

Per a primer cicle (1r i 2n d’ESO), podeu llegir novel·les com Segon trimestre (Àngel Burgas, La Galera editorial), La casa de les acàcies (Mercè Canela, Editorial Barcanova), Les espases del faquir (J. Cortés, Editorial Bromera), El secret de la banya embruixada (Salvador Macip & Sebastià Roig, Animallibres), 666 calaixos (Jordi Folck, Barcanova) i Dirk, dixit! (Àngel-Octavi Brunet, Onada Edicions).

llibresQuant al segon cicle (3r i 4t d’ESO), us recomanem les dues novel·les de Sonia Fernández Vidal (La porta dels tres panys i Quantic love, La Galera), tres novel·les d’Àngel Burgas (M.A.X, Noel et busca i Kamal i els alfabetistes), o bé la magnífica història Córrer sense por (G. Catozzella, Sembra Llibres). També Ullals de Salvador Macip i Sebastià Roig, El rastre brillant del cargol de Gemma Lienas, Paraules emmetzinades, de Maite Carranza, o bé La mort als vint-i-cinc de Jordi Cervera.

En castellà

El departament de llengua castellana recomana per als diferents cursos una sèrie de novel·les com ara Harry Potter, de J.K. Rowling, Las Crónicas de Narnia, de D.S. Lewis, Los juegos del hambre, de S. Collins, Divergente, de V. Roth i Ojalá fuera cierto, de Marc Levy.

Microexposició sobre Italo Calvino

La versió en castellà d’Il barone rampante, novel·la de l’escriptor i partisà italià Italo Calvino (1923-1985), és el motiu de la micromostra de versions il·lustrades de l’obra realitzades per l’alumnat de literatura universal de 1r de Bat

L’arbre del desig literari

Una corrua de cites i fragments literaris engalanen l’arbre de la biblioteca de l’institut