Més informació aquí
Memòria líquida
Els alumnes de 2n veureu aquest vídeo a cultura i valors ètics.
Després podeu debatre el següent:
DEFINICIONS SOBRE L’AIGUA
- Esteu d’acord amb les definicions que fan els testimonis sobre què és l’aigua? (fins al 00:40)
- Quina us agrada més?
- En podeu pensar alguna altra?
L’AIGUA EN EL PASSAT
- Reconeixeu algunes de les fotografies antigues que apareixen en el vídeo?
- Què en penseu del que expliquen sobre l’aigua en el passat?
- Què és el que més us ha sorprès d’aquest vídeo?
L’AIGUA AVUI
- Creieu que avui en dia som conscients de la sort que tenim en poder obrir una aixeta i tenir accés a l’aigua?
L’AIGUA EN EL FUTUR
- Com podem ajudar els països on no tenen accés directe a l’aigua?
TASCA PER AL PROJECTE “GLOBAL SCHOLARS”: ENTREVISTA ALS AVIS (O BESAVIS) O GENT GRAN CONEGUDA. PODEN SER VIVÈNCIES A CATALUNYA, L’ESTAT ESPANYOL, ALTRES PAÏSOS COM MARROC, LA XINA, EQUADOR, PERÚ, BOLÍVIA… QUALSEVOL ORIGEN!
- Pregunteu als vostres avis, tiets-avis, veïns més grans… si ells o els seus pares també havien d’anar a la font a buscar aigua? a quina font?
- Com recorden el fet d’anar a buscar aigua a la font o al pou? Se’ls feia pesat? Els agradava perquè podien trobar-hi amics? Qui hi anava sovint? La mare? El pare? Les noies? Els nois?
- Com recollien l’aigua? En galledes? En càntirs?
- Els vostres avis o besavis o gent gran a qui entrevisteu: han tingut sempre accés a l’aigua potable?
- Els vostres avis o besavis o gent gran a qui entrevisteu: han tingut sempre accés a l’aigua des de casa? O només unes hores i després la tallaven?
- Els vostres avis o besavis o gent gran a qui entrevisteu: es podien dutxar sempre que volien?
- Els vostres avis o besavis o gent gran a qui entrevisteu: on rentaven la roba? Han tingut sempre rentadora? Anaven a rentar al riu o als rentadors dels pobles?
- Com rentaven els plats abans? Han tingut sempre rentavaixelles?
- Els vostres avis o gent gran a qui entrevisteu: creuen que en el passat s’aprofitava més l’aigua? No es llençava tanta aigua?
Videorecomanació: Wonder
Coneixeu què són les videorecomanacions de les biblioteques?
Els usuaris i el personal de les biblioteques públiques de la Xarxa de Municipis de Barcelona us recomanem llibres d’una forma visual i propera. En un parell de minuts us expliquem de què va el llibre i perquè ens ha agradat.
Aquesta gravació es va fer a la Biblioteca JRB, a Sant Boi. És la videorecomanació de Wonder.
Recordeu que teniu el llibre a la nostra Biblioteca!
Cursos per a Joves a partir de 16 anys: programació i robòtica, teòrica del carnet de conduir i japonès.
Si tens 16 anys o més, fes una ullada a aquests cursos. Et poden interessar!
Curs de programació i robòtica educativa
Aquest curs t’oferirà una aproximació als llenguatges de programació Scratch, SNAP!, Snap4Arduino, Processing i C++. Programaràs robots com el mBot, treballaràs amb Arduino, faràs vídeojocs, coneixeràs les possibilitats de la domòtica i fins i tot crearàs APPs. A més a més entraràs en el món del disseny, escaneig i impressió 3D.
Tindràs les competències, les eines, i la metodologia per aplicar la tecnologia a l’ensenyament i als espais de lleure educatiu.
Es lliurarà un kit d’Arduino.
Curs de teòrica del carnet de conduir
Si estàs pensant en treure’t el carnet de conduir aquest és el teu curs. Podràs familiaritzar-te amb les proves i treballaràs els continguts i les tècniques necessàries per fer front –amb èxit- a l’examen teòric del permís de conduir B (per conduir cotxes).
Es tindrà accés a una aplicació de suport.
Curs bàsic de japonès
Aquest curs està indicat per a joves sense coneixements previs de l’idioma.
T’iniciaràs en la llengua japonesa treballant de manera dinàmica continguts bàsics de gramàtica, fonètica, expressió i comprensió oral i escrita.
Cliqueu aquí per a més informació
Fiesta del Cine. Octubre 2018.
Els propers 1, 2 i 3 d’octubre podeu anar al cinema a preu reduït. Consulteu la informació aquí.