Novetats i recomanacions

NOVETATS A LA BIBLIOTECA:

L’Esberla ha fet una donació de llibres nous a la nostra Biblioteca Escolar que ja poseu agafar en préstec:

Sense títol

RECOMANACIONS DE LECTURES

Allà on viuen els monstres (Cicle Inicial)

b

Sinopsi: En Max s’ha portat malament, ha fet algunes destrosses i ha maltractat el gos. La seva mare el renya tractant-lo de «monstre» i l’envia al llit sense sopar.

Un cop a la seva habitació, aquesta es va transformant.

Destaca: És un dels àlbums dels considerats clàssics que l’editorial Kalandraka ha tornat a reeditar. Les il·lustracions són senzilles i molt expressives a la vegada. Un joc molt interessant que planteja el llibre és veure com a mesura que la història avança, les il·lustracions van creixent fins a arribar al punt més alt de la història representat en tres pàgines a sang i com, a partir d’aquest punt, es van tornant a fer cada cop més petites i permeten que el text cobri més presència.

Avis (Cicle Mitjà)

biblio

Sinopsi: Un dia arriba al poble una orquestra. Aquella nit hi haurà ball a la Plaça. L’avi Ramon va a casa a buscar l’àvia per engrescar-la per anar a ballar però l’avia li contesta que ja no té edat per aquestes coses.

Destaca: Aquest llibre va ser mereixedor del IV Premi Llibreter.

Està presentat en format àlbum il·lustrat i les imatges estan fetes amb diverses tècniques. Algunes de les imatges —les que corresponen als pensaments de l’avia— van invertides i en blanc i negre.

Hi ha un nen al lavabo de les nenes. (Cicle Superior)

biSinopsi: Aquesta novel·la presenta l’evolució escolar d’un noi, en Bradley, estudiant de cinquè curs. Als primers capítols sabrem com és, com pensa i com actua: Bradley s’asseu a la darrera filera de la classe, no escolta, insulta i es baralla amb tothom. Tot i que és repetidor, suspèn totes les assignatures i ningú no li parla.

Destaca:

Es tracta d’una novel·la de superació personal, de com es pot modificar la conducta, si es vol. Al llibre es presenten situacions divertides i estereotips escolars que ens faran passar una bona estona.

Nicòstrat (Cicle superior)

Sinopsi: En Yanis malviu amb el seu pare, un mariner grec exigent I irascible d’ençà que va morir la seva dona. Un dia, el noi salva una cria de pelicà i la duu a la seva cambra d’amagat. Entre ells es generarà una forta i tendre amistat. Però l’ocell creix i cada vegada es fa més difícil amagar-lo. Quina serà la reacció del pare quan s’assabenti de la presencia de l’animal a casa seva?

La filla del carboner  (Cicle Mitjà)

Sinopsi:  La filla petita del  carboner era molt llesta. Ho era tant, de llesta, que aconseguia tot el que volia.t el que volia.