La Biblioteca Municipal ja té a punt la programació del primer semestre de 2019

La Biblioteca Municipal Mestre Martí Tauler acollirà desenes d’activitats aquest primer semestre de 2019. Els nens i nenes de Rubí tenen un especial protagonisme en la programació de les activitats de la Biblioteca municipal, amb una desena d’activitats per a infants de diverses edats.

Clicant sobre la imatge podreu trobar les activitats proposades.

Resultado de imagen de PROGRAMACIO MESTRE MARTI TAULER

Renovem la nostra Biblioteca

Aquest trimestre hem renovat la biblioteca de l’escola amb l’ajuda de tota la comunitat educativa: mestres, famílies i alumnes.

Hem fet un espai acollidor. També hem ampliat el fons de la biblioteca comprant nous llibres i àlbums il·lustrats. Per facilitar la recerca, hem classificat els llibres amb icones i categories.

Properament, presentarem el carnet del súper lector per animar encara més al nostre alumnat a llegir i fer que la lectura sigui un plaer tant a l’escola com a casa.

La lectura a casa

Tot seguit us presentem una sèrie de recomanacions que us poden ajudar a aconseguir que els vostres fills trobin el gust per la lectura:

1. Intenteu que us vegin llegir a casa. Aquest és el primer pas que heu de fer com a pares: el contagi més eficaç és l’exemple.
  2. Llegiu en veu alta als vostres fills quan són petits. D’aquesta manera l’infant associarà els llibres amb una experiència de benestar i despertareu en ells l’emoció i l’interès cap als llibres.
  3. Practiqueu la lectura de deu a vint minuts cada dia amb ells. És més beneficiós llegir un temps curt cada dia que no pas llegir una hora seguida un cop a la setmana. A més d’ajudar-los a desenvolupar l’hàbit lector, els vostres fills us agrairan aquesta estona de dedicació i acompanyament diari.
  4. Valoreu el vostre fill quan estigui llegint, d’aquesta manera el motiveu perquè ho segueixi fent i consolideu el seu hàbit lector.
  5. Cal que tingueu a casa llibres que els interessin perquè són l’instrument més poderós per convidar a la lectura. Els vostres fills han de descobrir que es llegeix per aprendre, però també per passar-ho bé, per plaer i per distracció.
  6. És important que disposeu d’un lloc agradable per llegir amb llum adequada, amb tranquil·litat i sense sorolls que poden distreure la lectura.
  7. Ajudeu-los a planificar un temps per a la lectura i penseu que fora de casa també hi ha llocs i moments per llegir: a la biblioteca, a l’autobús, a la consulta mèdica…
  8. Doneu-los a conèixer altres formats, com els llibres digitals, els blogs, les pàgines web… com una manera diferent d’acostar-se a la lectura.
  9. Interesseu-vos per les seves lectures de classe i compartiu-les amb tanta naturalitat com pugueu, sense convertir-les únicament en un deure escolar.
  10. Feu amb ells activitats al voltant dels llibres, com ara dibuixar sobre els personatges dels llibres que llegeix, anar al teatre o al cinema a veure obres relacionades amb llibres.
  11. Mireu amb els vostres fills pel·lícules basades en llibres. Quan alguna pel·lícula els agradi molt, aprofiteu per explicar-los que està basada en un llibre que inclou moltes més coses que no apareixen en la pel·lícula per falta de temps. Podrà ser una motivació per a la lectura.
  12. Visiteu  llibreries amb els vostres fills. Si vosaltres gaudiu anant a una llibreria i fullejant llibres, els nens de ben segur que aprendran a valorar aquests moments i també aprendran a escollir els seus llibres.

Benvinguts i benvingudes!

Aquest és el nou blog de la nostra escola, el blog pel gust per la lectura de l’Escola Montessori de Rubí. Des d’aquest portal volem donar a conèixer tasques relacionades amb la biblioteca, l’escola i l’entorn educatiu en l’àmbit lector.

Remeneu i mireu pels diferents apartats per aprendre i saber molt més de la nostra biblioteca. Tota la comunitat educativa;  infants, petits i grans, famílies, professorat pot gaudir d’aquest espai.

Desitgem que us agradi, sent una eina fàcil i útil. Us esperem!