Redaccions CS llengua castellana

MISIÓN ESPACIAL

Cada setmana, els alumnes de cinquè, dediquen un hora a treballar la redacció, ja sigui, a partir d’un tema donat o per una lectura. Fa dues setmanes els alumnes van llegir la lectura “ Misión Espacial” que sortia al llibre de Llengua Castellana. Després de comentar-la i fer exercicis de comprensió lectora vam decidir fer la nostra pròpia redacció sobre una missió espaial. De totes elles us deixem dos exemples:

REDACCIÓ 1

Un astronauta que vivía en Nueva Cork y su compañera lo tenían todo preparado para salir a volar por el espacio. Entraron en la nave con su traje y la cuenta atrás comenzó…¡ 3, 2, 1, 0…DESPEGUE!!.. La nave salió volando hasta el infinito rápidamente. Los astronautas querían llegar hasta Marte y plantar su bandera. Nadie antes había ido a este planeta. El viaje se les hizo corto porque tenían muchas ganas de llegar.
Cuando llegaron bajaron de la nave, sacaron el robot que hacía fotos y comenzaron a coger muestras de la tierra, de las rocas,…para poderlo analizar al llegar a la tierra. Caminaron varios quilómetros para ver el planeta, pusieron la bandera y volvieron a la nave para regresar a casa.
Autora: Carla P.
REDACCIÓ 2

Un día, mientras estaba trabajando en la NASA, mis jefes tenían planeado una misión espacial a la Luna. A la semana siguiente, me comunicaron que yo viajaría a la Luna. El día 20 de julio del 1984, fue el día que viajé a la Luna y no sabía si todo iría bien.
Mi nave espacial tardó en llevarme a la Luna dos años. Fue fantástico: ponerme el traje, colgar una bandera y ver todos los planetas del Sistema Solar. Dos años después, mi nave y yo volvimos al planeta Tierra. Fue muy divertido volver a ver a mi familia y a mis amigos.

Autora: Ivet B.

Funcionament epèrgam

L’ ePèrgam és l’aplicació de gestió de les biblioteques escolars que ofereix el Departament d’Ensenyament.
És una aplicació en línia i es caracteritza per:
• Aprofitar els avantatges de la xarxa per fer la catalogació.
• Permetre la consulta en línia dels catàlegs de les biblioteques escolars.
• Disposar de funcionalitats per incentivar l’ús de la biblioteca per part de la comunitat escolar.
• Facilitar el manteniment tècnic de les dades bibliogràfiques i d’usuaris.

En aquests moments tenen accés al programa epèrgam:

• Els centres educatius seleccionats en les diferents convocatòries del Programa biblioteca escolar “puntedu”.
• Els centres educatius no seleccionats que presenten la seva sol.licitud al Programa i fan la formació corresponent:
– BE1E: La Biblioteca escolar I: ePèrgam, gestió i organització (30h).