24 d’octubre: Dia internacional de les biblioteques

Des de l’any 1997 es commemora aquesta data en record de la destrucció de la biblioteca de Sarajevo durant el conflicte dels Balcans l’any 1992.

El lema d’enguany “Per un futur sostenible” pretén destacar el paper fonamental que exerceixen les biblioteques en la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030.

L’objectiu de l’efemèride és recordar la necessitat d’impulsar les biblioteques com a resguard de la cultura dels pobles, dels seus escrits i creences, de fer visible el seu paper a la societat actual com a lloc de trobada amb la cultura i el coneixement i com a instrument de millora de la societat.

Cal que com a docents fomentem l’ús de la biblioteca com a element dinamitzador de la lectura perquè l’alumnat adquireixi nous coneixements i comprengui molt millor el món que l’envolta, perquè infants i joves esdevinguin lectors habituals, competents i crítics i, sobretot, que en gaudeixin, de la lectura!

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *