RECOMANACIONS ESTIU

Com cada any i amb l’objectiu d’estimular la lectura en temps de vacances el Consell ofereix recomanacions lectores als infants i joves dels Municipis Lectors.

La tria d’aquest estiu ha estat elaborada per la @Bertabocado i en Joan Pardell. Us deixem l’enllaç.

Bon estiu i bona lectura!!!!

CONFICONTES, un recull de 50 audiocontes magnífics

Cada vespre, la filla del senyor Bianchi esperava impacient una trucada especial. La del seu pare, un comerciant que viatjava molt, per això, totes les nits, la trucava i li explicava un conte. La nena s’adormia feliç. Aquesta és la premisa del llibre, “Contes per telèfon” del gran Gianni Rodari.

Més de cinquanta anys després, i degut al confinament, alguns avis i àvies estan fent el mateix: cada dia dediquen una estona a explicar un conte als seus nets i netes i l’envien pel mòbil. Aquests contes són una resposta real i espontània davant la impossibilitat de poder estar plegats. Una manera senzilla de seguir connectats, compartint bons moments.

Aquí et deixem els enllaços del conficontes i   del “Club del Book” per a poder gaudir d’aquests meravellosos contes. Passa-t’ho bé!!!

MÚSICA I MANUALITATS PER SANT JORDI

Enllaç música                                                                  Enllaç manualitats

FELIÇ DIADA DE SANT JORDI

Aquest any passem una diada diferent a tots els anys anteriors, tot i així no deixem de desitjar-vos que la passeu el millor possible.

Visca Sant Jordi, les roses i els llibres!!!!!

Feliç dia a totes les princeses que volen muntar a cavall  que no esperen avorridament a ser salvades i que es mengen a queixalades la rosa de massapà!

Feliç dia a tots els cavallers que saben més i volen més que tacar-se de sang, que són creatius i nobles amb si mateixos i que es deixen salvar quan els fa falta!

Feliç dia a tots els dracs que lluiten per trobar el seu lloc al món, que repten els prejudicis del seu entorn per a redescobrir-se i oferir tot el que duen dins!

Feliç dia a totes les persones que gaudint de qui són i d’on vénen segueixen obertes a pensar -en gran i en veu alta- el lloc cap a on volen anar!

Joana Raspall

SANT JORDI 2020

Descobriu vídeos, contes, cançons i curtmetratges de Sant Jordi

SANT JORDI EN CONFINAMENT

Us presentem les propostes per aquest Sant Jordi 2020, tan difícil,  que ha preparat el Servei de Suport i Recursos Lingüístics del Departament per promoure la lectura i l’escriptura.
Clicant en les fletxes del pòster (havent entrat primer a l’enllaç)trobareu un munt d’activitats diferents per engrescar-vos a llegir, escoltar contes,… i a gaudir.
Dir-vos també que aquestes activitats giren al voltant de l’obra de GIANNI RODARI, tot un referent de la literatura juvenil,  amb motiu del centenari del seu naixement.
Entreu-hi i passeu-ho genial !

El Patufet i el coronavirus

L’entranyable personatge de la col·lecció Éls Àlbums del Patufet, creada per Roger Roig i Hugo Prades, ha aprofitat aquests dies de confinament per protagonitzar un conte audiovisual per explicar a la canalla algunes curiositats sobre el coronavrius i quines mesures cal prendre per derrotar-lo.

EL TRICICLE

El Tricicle pel confinament a casa

Aquí et podràs descarregar cada setmana, mentre duri el confinament, les notícies adaptades per a nens i nenes de 6 a 12 anys.

El Tricicle: un nou butlletí de notícies per a l'alumat de ...

El Tricicle és una eina principalment escolar per a apropar els nens i nenes de 6 a 12 anys a comprendre el món que els envolta i la seva complexitat a través d’un recull setmanal de notícies adaptades als diferents nivells i competències.

Moltes vegades els infants veuen i escolten les notícies als mitjans de comunicació i sovint les entenen parcialment, les adapten als seus coneixements previs o les valoren o relacionen erròniament. L’experiència ens diu que, tot adaptant aquestes informacions al seu nivell de vocabulari i a les seves experiències, poden assolir-ne la comprensió i anar guanyant en criteri i esperit crític.

El Tricicle parteix de la necessitat escolar de lectura significativa adaptada a tres nivells de vocabulari i dificultat, per adaptar-se al ritme d’aprenentatge de cada nen i nena.

DIA INTERNACIONAL DEL LLIBRE INFANTIL

Commemorem el Dia Internacional del Llibre Infantil des del confinament

Clijcat. Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil

CAVALL FORT

A Cavall Fort i El Tatano han preparat edicions especials de les revistes per a llegir en línia i un recull d’activitats que podeu anar fent aquests dies. Hi trobareu jocs, manualitats, experiments, receptes de cuina,… Us ho podeu descarregar lliurement en pdfs i fer totes aquestes activitats a casa.

Cavall Fort

Esperem que ho gaudiu